علمی و پزشکی

معاون وزیر بهداشت:افرادبدون ماسک شناسایی می‌شوند

نیوز’نیوزنیوز:

علی رضا ریسی شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی زنده درباره مجازات های عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک نداشتن شیوع ویروس کرونا افزود: “افرادی که در جامعه به ویروس کرونا می روند می توانند یک بمب ویروس ببینند و در انظار عمومی ظاهر شوند.” و این افراد دیگر را آلوده خواهد کرد.

وی ادامه داد: رئیس ملی ضد کرونا و رئیس جمهور بسیار تلاش کرده اند که مجازات اعمال نکنند ، اما اکنون یکی از خواسته های مردم برای پیروی از پروتکل های بهداشتی کرونا این است که چرا ، با این حال ، سهل انگاری دیگران به دلیل بیماری عروق کرونا قلب است.

سلامت فردی و اجتماعی تنها راه مبارزه با تاج است

ریس گفت: “در هفت ماه گذشته ، فراز و نشیب های زیادی داشته ایم.” تنها راه مبارزه با ویروس کرونا بدون درمان و واکسن خاص و موثر ، بررسی سلامت فردی و اجتماعی است. این مسئولیت مردم ، دولت و همه افراد و همه شهروندان در زمینه سیاستگذاری است. این یک مسئولیت اجتماعی است که همه ما باید آن را داشته باشیم. در این دوره ، هنگامی که هیچ مجازاتی وضع نشده است ، بیش از نیمی از پروتکل های بهداشتی کرونا را دنبال می کنند و از سفر و شرایط پیروی نمی کنند.

کاهش انطباق با پروتکل های بهداشتی

وی گفت: در پایان ماه آوریل و اوایل ماه مه ، مطابقت با پروتکل های بهداشتی به 76 درصد و در برخی از استان ها به بیش از 80 درصد رسید ، اما در پایان ماه مه ، کاهش چشمگیری داشتیم. حدود یک ماه پیش ، میزان مطابقت پروتکل های بهداشتی به 72 درصد رسیده و اکنون حدود 42 درصد است.

برای پنهان کردن علائم کرونا مجازات در نظر گرفته شده است

معاون وزیر بهداشت گفت: مجازات ها فقط برای استان تهران تعریف شده است. پس از رفع اشکالات ، این مشکلات در سراسر کشور قابل اجرا هستند. برخی از افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا علائم خفیف دارند و آزمایش و آزمایش آنها مثبت است ، اما بیماری خود را پنهان می کنند و به دولت و مردم مراجعه می کنند و بسیار خطرناک است.

وی گفت: “هنگامی که در اپیدمی کرونا قرار داریم ، ابتدا باید بگوییم که اثبات خلاف آن تاج است ، حتی اگر علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را مشاهده کنیم.

ریس گفت: افرادی که علائم کرونا دارند و آن را پنهان می کنند و اگر آگاهانه این کار را انجام دهند جریمه می شوند. اگر فرد مبتلا به بیماری کرونا قلب در محل کار خود حاضر شود ، جریمه می شود.

ثبت نتایج Coron آزمایشگاه های خصوصی در وزارت بهداشت

معاون وزیر بهداشت گفت: امروز ستاد ملی ضد کرونا تصویب کرده است که همه آزمایشگاه های خصوصی باید نتایج آزمایشگاه را در سیستم های وزارت بهداشت ثبت کنند. هر آزمایش کرونا باید در وزارت بهداشت ثبت شود. ما از برنامه Mask استفاده می کنیم و افرادی که مثبت هستند این برنامه را روی تلفن همراه خود نصب می کنند. مورد دیگر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی است که هر 2500 نفر در کشور تحت پوشش یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی قرار دارند و اگر فردی به بیماری عروق کرونا قلب مبتلا باشد ، تحت مراقبت یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی هستند. اگر یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی متوجه شود که یک فرد مبتلا به بیماری کرونا قلب سفر کرده است ، به وی اطلاع داده می شود و در مرحله اول آن شخص 200000 تومان جریمه می شود.

مجازات افرادی که ماسک ندارند

وی گفت: اگر راننده تاکسی ماسک نزند و پلیس راهنمایی و رانندگی متوجه شود ، آن راننده تاکسی جریمه می شود که 100000 تومان است. اگر مسافری سوار شود و ماسک نزند ، راننده 20 هزار تومان و مسافر 50 هزار تومان جریمه می شوند.

مجازات کجا هزینه می شود؟

ریس گفت: مجازات در ستاد ملی به گونه ای تصویب می شود که شخص بدهکار می شود. شماره حساب متعلق به وزارت بهداشت است ، جایی که مردم خسته شده و بدهی های خود را پرداخت می کنند. این مبلغ فقط برای تاج و قسمت مهار هزینه می شود.

وی ادامه داد: این حرکت به دلیل پول نیست ، بلکه به این دلیل است که هزینه بیمارستان همراه با مشکلات مالی که هر بیمار وارد کشور می کند ، ایجاد می کند.

ایالت تاج کشور

معاون وزیر بهداشت در وزارت بهداشت گفت: ابتدا موج تاج از کوم و گیلان آغاز شد. در ماه مه ، از نظر تاج بسیار آرام بودیم و از هفته اول تا اواخر ماه مه وضعیت خوبی بود. در این دوره ، مطابقت با پروتکل های بهداشتی در کشور بسیار زیاد بود. نتیجه این امر کاهش شدید میزان مرگ و میر است. از عید فطر ، هنگامی که کاهش در سفر و پروتکل های سلامتی آغاز شد ، در هفته اول ماه اوت اوج حاد را تجربه کردیم و به 12000 بیمار در هفته رسیدیم.

وی گفت: از 15 تیر استفاده از ماسک اجباری شده و مردم به خوبی متوجه آن شده اند. انطباق با پروتکل های بهداشتی به 70 تا 80 درصد رسیده است و سپس دوباره سقوط کرده ایم. در نتیجه ، آینده کاملاً به نحوه برخورد ما با ویروس بستگی دارد. ویروس همان ویروس قبلی است اما با رفتار اجتماعی جایگزین می شود. با تغییر رفتار ، ویروس آلوده می شود و وقتی آن را جدی نگیریم ، بیماری افزایش می یابد.

ریز ادامه داد: ما 45 شهر داریم که مشکلاتی ایجاد کرده اند. مردم در این 45 شهر بیشترین شیوع Covid 19 را دارند. شهرهایی مانند آذربایجان ، زلفا ، عجب شیر ، مراغه در آذربایجان شرقی از جمله این موارد هستند. آنها شامل اصفهان ، خمینی شهر ، کاشان و نجف آباد ، دره شهر در استان ایلام هستند.

وضعیت مرگ بیماری عروق کرونا

معاون وزیر بهداشت گفت: پیش از این از هر 100 بیمار بستری شده 28 نفر فوت می کردند و اکنون حدود 12 نفر در حال مرگ هستند. در برخی کشورها تعداد آزمایشات به قدری زیاد است که اگر تعداد آزمایشات در کشور افزایش یابد ، شاهد بیماران بیشتری خواهیم بود. امروز ، رئیس جمهور اعلام کرد که 10 هزار آزمایش روزانه نیز شامل می شود تا بتوانیم بیماران را شناسایی ، قرنطینه و سریع درمان کنیم.

وی گفت: “همه می توانند به آن مبتلا شوند ، اما افراد مسن بالای 70 سال احتمال مرگ دارند.” همه باید بدانند که پدربزرگ و مادربزرگ و افراد مسن نیاز به مراقبت بیشتری دارند. نوه ها آلوده هستند و علائمی ندارند و به آغوش پدربزرگ و مادربزرگ می روند. از هر دو نفر بین 80 تا 90 سال یک نفر می میرد.

نسبت انطباق پروتکل و رفتار تاج

ریز گفت: “هنگامی که نسبت پروتکل های بهداشتی 77 درصد بود ، نمودارهای بیماری کاهش یافت.” با کاهش پروتکل ها ، بیماری نیز کاهش یافت. ویروس کرونا نوعی صداقت دارد که اگر وارد خاک آن شویم ، قطعاً آلوده می شویم. اگر ما رعایت نکنیم ، مطمئناً آن را دریافت خواهیم کرد.

هشدار و آنلاین و موم شده برای عدم پیروی از پروتکل های بهداشتی

وی گفت: حدود 10 روز 252 هزار بازدید انجام شده است. حدود 9000 اخطار به مراجع قضایی معرفی شد و 656 واحد نیز به دلیل عدم رعایت مقررات بهداشتی پلمپ شدند. هشدارها اغلب به نانوایی ها داده می شد که یکی از انجمن های بسیار نگران کننده است. بعدی مدارس ، رستوران ها ، بانک ها ، دفاتر ، پمپ بنزین ها ، پیشخوان های دولت ، فروشگاه های زنجیره ای است.

دکمه بازگشت به بالا