عمومیمطالب برتر

منابع کنکور هنر

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور هنر را دارند قبل از هر چیزی باید اطلاعات خود را در خصوص کنکور هنر تکمیل نمایند. این گروه آزمایشی یکی از گروه های شناور است که داوطلبان می توانند در کنار آزمون رشته اصلی (ریاضی، تجربی و انسانی) در آزمون این گروه آزمایشی نیز ثبت نام و شرکت نمایند.

دروس تخصصی کنکور هنر شامل دروس درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی و فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و کتب درسی مرتبط با خواص مواد می باشد. دروس عمومی کنکور سراسری که در هر 5 گروه آزمایشی یکسان است شامل زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی می باشد. طبق مصوبه جدید سازمان سنجش تمامی دروس عمومی از سال آینده به بعد از کنکور حذف شده و به سوابق تحصیلی منتقل می شود. بنابراین، داوطلبان کنکور هنر می توانند دروس تخصصی خود را در این بازه زمانی مطالعه نموده تا خبر نهایی در این زمینه اعلام شود.

با توجه به اینکه انتخاب بهترین و مفیدترین منابع از مواردی است که با توجه به شرایط فردی، وضعیت درسی و روش مطالعه داوطلب باید صورت پذیرد. در ادامه منابع کنکور سراسری هنر با توجه به دروس معرفی شده سازمان سنجش، برای داوطلبان نظام جدید و قدیم معرفی شده است.

Art entrance exam resources

منابع کنکور سراسری هنر معرفی شده توسط سازمان سنجش

سازمان سنجش طی انتشار اطلاعیه ای منابع و مواد درسی کنکور را اعلام می کند تا داوطلبان با تهیه این منابع معرفی شده و هم چنین برنامه ریزی درسی مناسب، خود را برای حضور در جلسه آزمون آماده نمایند. با توجه به اهمیت اطلاع از منابع کنکور در ادامه منابع و مواد درسی کنکور هنر ارائه شده است.

هنوز منابع  توسط سازمان سنجش  برای سال آینده معرفی نشده و از طرفی شروع مطالعه برای کنکور سراسری معمولا از تابستان آغاز می شود. در این قسمت منابع کنکور سراسری هنر معرفی شده توسط سازمان سنجش بر اساس آزمون سال گذشته قرار داداه شده است زیرا هر سال تغییرات چندانی در منابع کنکور هنر رخ نمی دهد.

بنا بر مصوبه جدید سازمان سنجش، منابع عمومی از کنکور سراسری هنر حذف شده و به سوابق تحصیلی دانش آموزان منتقل می شود. لذا، به دانش آموزان متقاضی پیشنهاد می شود در این مدت زمان به تهیه و مطالعه منابع دروس تخصصی خود پرداخته تا در زمان مقرر از سوی سنجش خبر نهایی در این خصوص اعلام شود.

بخشی از سوال های تخصصی گروه آزمایشی هنر در نظام جدید از کتاب های زیر است
نام کتاب کد کتاب پایه تحصیلی
عكاسي 1 210644 دهم
آشنايي با صنايع دستي ايران1 359/3 دهم
سازشناسي جهاني 1 210660 دهم
مباني نظري و ساختار موسيقي ايراني 210659 دهم

به آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر شرکت در کنکور هنر، در کنکور رشته شناور زبان هم شرکت کرده اند، پیشنهاد می شود منابع کنکور زبان را مطالعه کنند. و به خرید کتاب کمک درسی با تخفیف اقدام نمایند.

منابع معرفی شده توسط سامانه مشاوره تحصیلی

کنکور هنر در سال های گذشته دارای 5 زیر گروه بود که در هر یک از این زیر گروه ها ضرایب دروس اختصاصی با هم تفاوت داشتند. با کمی دقت در ضرایب، اهمیت بالای دروس تخصصی در هر زیر گروه مشخص می شود. مطالعه منابع مناسب و مفید می تواند کمک شایانی به کسب نتیجه دلخواه در این آزمون به داوطلبان کند. اما با حذف زیر گروه ها از کنکور سراسری در سال جاری، تمام درس ها برای رشته ها دارای ضریب بوده و داوطلبانی که به دنبال رتبه قبولی خوبی هستند، نمی توانند به راحتی درسی را حذف نمایند.

سازمان سنجش آموزش کشور، تنها کتاب های درسی را به عنوان  منتشر کرده و تنها به بیان عناوین دروس امتحانی و ضرایب آن ها می پردازد. با توجه به اهمیت دروس تخصصی با توجه به حذف دروس عمومی و تاثیر تست زنی در کسب درصد خوبی در آن ها، در این مقاله به بیان بهترین منابع تستی و آموزشی دروس اختصاصی و عمومی کنکور هنر پرداخته شده است. با توجه به اینکه دروس عمومی از کنکور سراسری حذف گردیده، منابع دروس عمومی تنها برای آگاهی بیشتر داوطلبان در این بخش مقاله قرار داده شده است.

مشاوره منابع کنکور سراسری هنر

در خصوص مشاوره منابع کنکور سراسری هنر باید گفت که در زمینه انتخاب و مطالعه منابع، اولویت با کتاب های درسی است و باید هر داوطلب پس از مطالعه و تسلط بر کتب درسی، به کتاب های کمک آموزشی و تستی روی بیاورد. کتاب هایی که در بالا معرفی شدند بر اساس اولویت بوده و اگر یکی از کتاب های کمک آموزشی در هر درس را دارید نیاز به تهیه منابع دیگر نیست.

بنابراین توصیه می شود که فقط یک منبع را تهیه کرده و روی آن تسلط یابید زیرا تعدد منابع ممکن است در ابتدای مسیر باعث اطمینان خاطر داوطلب شود اما پس از گذشت زمانی هر چند کوتاه باعث ایجاد سردرگمی در فرد می گردد. کثرت در انتخاب و تهیه منابع کمک آموزشی و تستی تنها باعث افزایش استرس و اضطراب در فرد می شود.

در نظر داشته باشید مشاوران سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده هستند تا به تمام سوالات شما درباره منابع کنکور سراسری هنر پاسخ دهند. شما می توانید با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با مشاوران حرفه ای این مرکز در ارتباط باشید. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و دنبال کردن صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از آخرین اخبار و تغییرات این حوزه مطلع گردید.

گروه آزمایشی هنر که هر ساله متقاضیان زیادی را به خود اختصاص می دهد، به عنوان گروه آزمایشی شناور نیز شناخته می شود، یعنی داوطلبانی که در یکی از گروه های آزمایشی اصلی از جمله تجربی، انسانی و ریاضی نسبت به  اقدام کرده اند، می توانند در این گروه آزمایشی نیز نام نویسی کنند.

با وجود این که 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها به اختصاص داده شده است اما پذیرش در بسیاری از دانشگاه های پرطرفدار، منوط به شرکت در آزمون و کسب رتبه برتر می باشد. بنابریان چنانچه متقاضی تحصیل در هر یک از رشته های 1402 در دانشگاه های رتبه اول کشور می باشید، می بایست با داشتن یک برنامه ریزی دقیق و شناخت درست از  ، خود را برای حضور در میدان رقابت آماده نمایید.

برای موفقیت در کنکور سراسری هنر ۱۴۰۲، در کنار برنامه ریزی اصولی و مطالعه کتب درسی خود، از منابع مفید و موثر کمک آموزشی نیز استفاده نمایید.

معرفی منابع کنکور هنر ۱۴۰۲

نکته: دروس عمومی از کنکور سراسری هنر حذف شده است و تنها نمرات آن ها در سوابق تحصیلی تاثیر گذار می باشد.

منابع اختصاصی کنکور هنر ۱۴۰۲
نام کتاب  کد کتاب
مبانی هنرهای تجسمی 210639
طراحی 1 210638
طراحی 2 211644
آشنایی با بناهای تاریخی 210628
خط در گرافیک 212621
ترسیم فنی و نقشه کشی 210626
کارگاه نقاشی 211648
عکاسی 1 210644
عکاسی 2 211618
طراحی اندام و لباس 494/8
کارگاه طراحی نقوش سنتی 1 359/77
حجم سازی 1 212638
آشنایی با صنایع دستی ایران 1 359/30
مبانی نظری و ساختار موسیقی ایرانی 210659
شناخت سازهای ارکستر سمفونیک 1 210660
شناخت سازهای ارکستر سمفونیک 2 211664
سازشناسی ایرانی 210658
شناخت مواد و مصالح 210627
کاربرد رایانه در نقشه‌کشی 212664
حجم شناسی و ماکت شناسی 212627
پایه و اصول  صفحه آرایی 212620
مبانی تصویر سازی 212619
اصول و مبانی طراحی صحنه 211624
اصول و مبانی ماسک و گریم 212625
تاریخ هنر ایران 210648 و 212648
تاریخ هنر جهان 211642
دانش فنی پایه – پویانمایی (انیمیشن) 210655
طراحی شخصیت در پویانمایی 210656
متحرک سازی دو بعدی 210653
دانش فنی تخصصی – پویانمایی (انیمیشن) 212656
طراحی فضا و صحنه در پویانمایی 211653
تولید پویانمایی سه بعدی صحنه ای 211654

بهترین منابع کمک درسی کنکور هنر 1402

داوطلبانی که قصد پیروز شدن در بزرگ ترین رقابت علمی کشور را دارند، بایستی تمامی عوامل تاثیرگذار در موفقیت خود را در نظر بگیرند. یکی از عامل های مهم و سرنوشت ساز، برخورداری از یک  و تهیه بهترین منابع و کتب کمک آموزشی می باشد. رشته هنر دارای دو مجموعه سوال عمومی و اختصاصی برای  بوده که دروس عمومی در 4 گروه آزمایشی دیگر یعنی ریاضی، تجربی، انسانی و زبان های خارجی منابع یکسانی دارند.

دکمه بازگشت به بالا