اقتصادیمطالب برتر

منبع تغذیه چیست؟[بررسی ویژگی و کاربرد دستگاه]

یکی از ابزار های ضروری در انجام کار های تعمیراتی منبع تغذیه می باشد که تعمیرکاران از آن جهت تعمیر برد استفاده می کنند. دستگاه منبع تغذیه کاربرد های بسیار زیادی دارد ، از مهم ترین کاربرد های دستگاه می توان عیب یابی برد الکترونیکی و تست قطعات سوخته با ولتاژ دادن به آن و ارزیابی قطعات نام برد. در ادامه ی مقاله درمورد ویژگی ها و قابلیت های دستگاه صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید…

منبع تغذیه چیست؟

قیمت منبع تغذیه | منبع تغذیه

منبع تغذیه دستگاهی است که جریان الکتریکی را به ولتاژ و جریان و .. تبدیل می کند. همچنین از دیگر وظایف این دستگاه می توان ایجاد محدودیت برای جریان ، جلوگیری از اتصال جریان و ذخیره انرژی و … را نام برد. تعمیرکاران از این دستگاه برای تعمیرات برد های الکتریکی استفاده می کنند.

دستگاه های منبع تغذیه باتوجه به نحوه ساخت ، انرژی مورد نیاز خود را از روش های مختلفی مانند سیستم انتقال انرژی ، باتری و انرژی خورشیدی و … تامین می کند.

می توانید دستگاه منبع تغذیه را با ضمانت اصالت و کیفیت کالا در برند های مختلف از فروشگاه اینترنتی آسان شاپ خریداری کنید.

کاربرد منبع تغذیه در تعمیرات موبایل

یکی از مهم ترین کاربرد های منبع تغذیه در تعمیرات موبایل ، جایگزینی باتری می باشد. به اینصورت که زمانی که گوشی موبایل تعمیری برای باتری آن مشکل پیش آمده یا باتری  موبایل در دسترس نیست ، از این دستگاه برای روشن کردن گوشی  استفاده می کنند.

منبع تغذیه هوشمند SUGON 3005D با قابلیت خنک کننده هوشمند و صفحه نمایشگر LED یکی از گزینه های مناسب در انتخاب این دسته محصول می باشد.

همچنین با کمک این دستگاه تعمیرکاران می توانند گوشی های هوشمند را به راحتی عیب یابی کنند ، منتهی عیب یابی با استفاده از منبع تغذیه نیاز به آموزش دارد.

از دیگر کاربرد های این دستگاه به عبارت زیر می باشد :

  • روشن کردن موبایل بدون باتری
  • شارژ کردن باتری گوشی موبایل
  • تست سلامت برخی از قطعات
  • یافتن قطب های مختلف باتری
  • شوک دادن به باتری
  • و…

همچنین از این محصول برای عیب یابی گوشی موبایل در برند و مدل های مختلف استفاده می شود.

بهترین مارک منبع تغذیه

قیمت منبع تغذیه | منبع تغذیه

درحال حاضر شرکت های متنوعی درحال تولید دستگاه منبع تغذیه می باشند. به دلیل تنوع بسیار زیاد برند ها و مدل های دستگاه منبع تغذیه ، انتخاب یک دستگاه خوب و با کیفیت برای مشتریان بسیار سخت و دشوار است.از جمله برند هایی که درحال تولید این دستگاه می باشند عبارت است از : ایزی فیکس – سانشاین – یووها – سوگون – کایلیوی و…

با توجه به میزان رضایت مشتریان و فروش بالای تعدادی از دستگاه های منبع تغذیه میخواهیم به بررسی این دستگاه های با کیفیت بپردازیم :

  • منبع تغذیه هوشمند SUGON 3005D

یکی از بهترین دستگاه های منبع تغذیه در برند معروف سوگون مدل 3005D می باشد. این دستگاه دارای بدنه فلزی و صفحه دیجیتالی نمایشگر بوده و توانسته محبوبیت بسیار زیادی را کسب کند. یکی از ویژگی های چشمگیر این دستگاه خاصیت آنتی استاتیک بودن آن است.

  • منبع تغذیه مدل SUNSHINE P-3005A  

منبع تغذیه مدل p-3005a برند سانشاین یکی از دستگاه های با کیفیت و با دقت بالا موجود در بازار می باشد. اگر دقت دستگاه هنگام انجام کار برایتان مهم است ، این دستگاه برای شما مناسب خواهد بود. از دیگر ویژگی های این دستگاه قابلیت ذخیره ، فن های قدرتمند و اتصال به زمین و … می باشد. می توانید این محصول را با ضمانت اصالت و کیفیت کالا از فروشگاه اینترنتی ابزار تعمیرات موبایل آسان شاپ خریداری کنید.

تفاوت منبع تغذیه های AC با DC چیست؟

تفاوت اصلی منبع تغذیه های AC با DC در جهت جریان الکترون ها می باشد. منشاء و منبع تغذیه ی این دو مدل با هم متفاوت هستند. منشاء به صورت مستقیم برق را بر یک دستگاه وارد می کند و برقی که از طریق منبع تغذیه به ولتاژ و یا شکل دیگری تبدیل شده است ، تغذیه می کند. یکی از نکات مهم برای مقایسه بین AC و DC این می باشد که توجه داشته باشید که برق را به چه صورت تامین می کنند؟ آیا برق از باتری می آید یا از پریز؟

البته قابل توجه است که بیشتر پریز ها برق AC را تامین می کنند و باتری ها منبع برق DC ها می باشند.

قیمت منبع تغذیه | منبع تغذیه

3 نکته مهم برای خرید این محصول

برای خرید منبع تغذیه خوب و با کیفیت ، بهتر است به تعدادی از ویژگی های آن توجه داشته باشید. از جمله نکات مهم در خرید این محصول عبارت است از :

  • محدوده ولتاژ منبع تغذیه
  • دقت بالای دستگاه
  • خدمات پس از فروش شامل گارانتی و ضمانت
  • دقت و نمایش اعشار در صفحه نمایشگر
  • حافظه داشتن منبع تغذیه
  • ایزوله بودن خروجی ها
  • و…

جمع بندی

منبع تغذیه دستگاهی است که برق را به بار الکتریکی تبدیل می کند. یکی از مهم ترین دغدغه های مشتریان هنگام خرید ابزارآلات تعمیرات موبایل ، قیمت آن می باشد. قیمت منبع تغذیه تعمیرات موبایل به عوامل مختلفی مانند : میزان کارایی ، برند و مدل دستگاه بستگی دارد. طبق بررسی های انجام شده فروشگاه اینترنتی آسان شاپ بهترین برند های منبع تغذیه را با ضمانت اصالت و کیفیت کالا و همچنین با پایین ترین قیمت بازار به مشتریان خود ارائه می کند. در این مقاله سعی کردیم تمام موارد مربوط به این دستگاه پرکاربر را برای شما عزیزان بیان کنیم. سپاس از شما که تا پایان مقاله همراه ما بودید.

دکمه بازگشت به بالا