عمومیمطالب برتر

نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره

اگر اهل درست کردن آبمیوه طبیعی هستید، وجود یک آبمیوه‌گیری در آشپزخانه ضرورت دارد. اما در صورتیکه دستگاه‌های دیگری نظیر خردکن، آسیاب یا مخلوط کن نیز در آشپزخانه شما زیاد استفاده می‌شوند، بهتر است سراغ یک آبمیوه گیری چندکاره بروید که قابلیت انجام همه‌ی این کارها را داشته باشد. چنانچه شما هم به فکر تهیه‌ی آب میوه گیری ۴ کاره افتاده‌اید اما نمی‌دانید استفاده از آن‌ها به چه نحوی است، ما در این مقاله به شما نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره و فواید و ویژگی‌های وجود آن‌ها در آشپزخانه را به شما می‌گوییم پس با ما همراه باشید.

آب میوه گیری ۴ کاره شامل چه قسمت‌هایی است؟

  1. آبمیوه گیری: اولین قسمت این دستگاه بخش آبمیوه گیر یا جویسر است که به کمک آن می‌توانید از مرکبات و میوه‌های مختلف نوشیدنی‌های خوش‌طعم و جذاب تهیه کنید.
  2. آسیاب کن: آسیاب کن دیگر بخش این دستگاه چندکاره است که به کمک آن می‌توانید مواد خوراکی سخت مانند مغزیجات، قهوه، هل و سوماق و دیگر مواد را آسیاب و پودر کنید.
  3. خرد کن: خرد کن نیز دیگر دستگاهی است که موقع آشپزی به کمک شما می‌آید. هر نوع از صیفی‌جاتی که در حین آشپزی لازم است خرد کنید، مانند پیاز، سیب‌زمینی، هویج و دیگر سبزیجات را به کمک این دستگاه می‌توانید حسابی ریز کنید.
  4. مخلوط کن: اگر برای درست کردن غذاهایی که نیاز به مخلوط شدن چندین مواد با هم دارند بخواهید جداگانه وقت بذارید و این مواد را آماده کنید، وقت زیادی از شما گرفته می‌شود. با کمک می‌توانید تمامی مواد نرم و سفتی که باید خرد و ادغام شوند را در عرض چند دقیقه تبدیل به ترکیب مورد نیاز کنید.

طرز استفاده از آب میوه گیری چهار کاره

خدمات تعمیر آبمیوه گیری تفال در اصفهان با بهره‌گیری از تیم متخصص و ماهری ارائه می‌شود تا مشکلات فنی این دستگاه‌ها به بهترین نحو رفع گردد . اگر نمی‌دانید نحوه کار با این دستگاه به چه صورت است، در ادامه راهنمای استفاده از آبمیوه گیری که بسیار ساده است را مشاهده خواهید کرد. با کمک این مراحل به‌سادگی می‌توانید با دستگاه خود کار کنید.

  1. میوه‌هایی که می‌خواهید آب بگیرید را آماده کنید. اگر میوه‌ها هسته دارند هسته را جدا کنید و اگر پوست میوه‌ها ضخیم است آن‌ها را بگیرید. سپس میوه‌های درشت را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا گرفتن آبمیوه سریعتر انجام شود.
  2. دستگاه را روی یک سطح صاف بگذارید تا نلغزد و حین کار مشکلی پیدا نکند. سپس دستگاه را به برق زده و میوه‌هایی که آماده کرده‌اید را وارد دستگاه کنید.
  3. در اکثر مدل‌ها محفظه‌ای هم برای جمع‌آوری تفاله‌های میوه وجود دارد. تفاله‌ها در این قسمت جمع شده و شما باید آن را وقتی پر شد خالی کنید.
  4. به کمک دکمه‌هایی که روی دستگاه تعبیه شده، سرعت و قدرت آن را کنترل کنید. همچنین، دکمه‌ی پالس هم وجود دارد که بتوانید لحظه‌ای دستگاه را فعال و سرعت را تنظیم کنید.
  5. حین کار کردن دستگاه در آن را برندارید و تا توقف کامل دستگاه صبر کنید.
  6. کار که تمام شد، قطعات را جدا کنید و بشویید.

بهترین حالت برای استفاده از آبمیوه گیری ۴ کاره این است که بعد از هر چند دقیقه کار کردن با آن، دستگاه را خاموش کنید تا از فشار به موتور و داغ شدن آن جلوگیری شود.  نحوه استفاده از آسیاب به کمک آسیاب می‌توانید ادویه‌جاتی که برای آشپزی به آن‌ها نیاز دارید را آسیاب کنید. در ادامه با نحوه استفاده از این بخش دستگاه آشنا می‌شوید.

  1. موادی که قرار است اسیاب شوند را توی دستگاه بریزید و درب آن را محکم کنید.
  2. دستگاه را به برق وصل کنید و پالس را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید.
  3. اگر باز هم لازم دیدید، دوباره پالس را نگه دارید.

طرز استفاده از خردکن به جای این‌که وقت بگذارید و خودتان مواد سفت را خرد کنید، آن‌ها را در بریزید تا در عرض چند ثانیه مواد مورد نظرتان خرد و آماده شوند. شما می‌توانید حتی گوشت و مرغ را هم در این دستگاه خرد کنید. بدین ترتیب آشپزی سریعتر و با زحمت کمتری انجام می‌شود.

  1. مواد مورد نظر را که خرد کرده‌اید داخل دستگاه بریزید.
  2. درب دستگاه را ببندید و آن را به برق بزنید.
  3. درجه سرعت خردکن را طبق سفتی یا نرمی مواد مشخص کنید.

موادی که در دستگاه می‌ریزید باید حتما به اندازه ظرفیت دستگاه باشد وگرنه به موتور دستگاه فشار می‌آید. طرز استفاده از مخلوط کن در آبمیوه گیری چهار کاره

  1. یک پارچ دارد که باید آن را روی پایه‌ی دستگاه قرار دهید.
  2. موادی که قرار است مخلوط شوند را داخل آن بریزید و درب دستگاه را بگذارید.
  3. توجه داشته باشید که زیاد از حد پارچ را پر نکرده باشید. سه چهارم آن که پر شود کافی است.
  4. درجه‌ی کارکرد دستگاه را با توجه به سفتی یا نرمی مواد انتخاب کنید.
  5. پس از اتمام کار پارچ را بشویید.

آبمیوه گیری ۴ کاره یا تک کاره؟

خرید یک آبمیوه‌گیری ۴ کاره یا خرید تک تک این دستگاه‌ها، بستگی به عوامل متعددی دارد و هر شکلی از خرید که انتخاب شما باشد، خوب است پیش از آن نکاتی را در نظر داشته باشید. چنانچه آشپزخانه‌ی شما فضای کافی را ندارد، خرید یک آبمیوه‌گیری چندکاره که همه‌ی وسایل را همراه هم دارد و به‌طبع فضای کمی را اشغال می‌کند، می‌تواند به شما کمک کند. از سوی دیگر، یک دستگاه ۴ کاره از یک موتور استفاده می‌کند. چنانچه موتور دستگاه آسیب ببیند، از هیچ‌کدام از بخس‌های آن نمی‌توانید استفاده کنید .

(البته این وضعیت در برخی مدل‌ها وجود دارد و خیلی از مدل‌ها از موتورهای جداگانه در هر دستگاه استفاده می‌کنند). همچنین، باز و بسته کردن دستگاه چندکاره دشوار است. آبمیوه‌گیری، آسیاب، خردکن و مخلوط‌‌ کن به صورت جداگانه اگر خریداری شوند، هر سری که بخواهید از یکی از آن‌ها استفاده کنید مجبور نیستید یک دستگاه بزرگ و سنگین را فعال کنید و تنها کافی است دستگاه مورد نظر را آماده کنید. تعمیر آبمیوه گیری پاناسونیک شامل تعویض قطعات آسیب‌دیده و تعمیرات تخصصی برای افزایش عمر مفید و بهبود عملکرد این دستگاه‌ها می‌باشد . دیگر مورد این‌که قیمت یک دستگاه تک کاره پایین‌تر از دستگاه چندکاره است و اگر نیاز به تنها یکی از آن‌ها داشته باشید، لازم نیست پول زیادی بپردازید و می‌توانید تنها یکی از آن‌ها را داشته باشید.

انتخاب دستگاه‌، باید با توجه به نیاز شما باشد. چنانچه هم مصرف آبمیوه‌ی طبیعی در منزل شما بالا است و هم ادویه‌جات مختلف را ترجیح می‌دهید که خودتان آسیاب کنید، چنانچه خردکن و مخلوط کن هر دو دستگاه‌های پراستفاده‌ای در خانه‌ی شما به‌حساب می‌آیند، خوب است که سراغ دستگاه‌های چندکاره بروید. بدین ترتیب، همه‌ی دستگاه‌ها را همزمان و یکجا دارید، همچنین فضای کمتری هم در خانه‌تان اشغال می‌شود. در این مقاله ما به نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره پرداختیم. البته باید بدانید طرز استفاده از آب میوه گیری سه کاره نیز به همین شکل است.

نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره چگونه است؟

یکی از پر استفاده ترین لوازم خانگی که در آشپزخانه مورد نیاز است و می توان گفت در هر منزلی پیدا می شود آبمیوه گیری می باشد. آبمیوه گیری هایی که جدیدا تولید می شوند چند کاره هستند که روند کار با این نوع دستگاه ها سریع تر پیش می رود. این نوع آبمیوه گیری ها به دلیل اینکه چند کاره هستند فضای کمتری را اشغال می کنند. آبمیوه گیری های ۴ کاره از یک بدنه اصلی و چند وسیله جانبی دیگر تشکیل شده است.

این نوع مدل یکی از پر طرفدار ترین در داخل می باشد زیرا اصلی ترین اجزا را برای آبمیوه گیری دارد. اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که به درست کردن آبمیوه علاقه زیادی دارید خرید آبمیوه گیری ۴ کاره بهترین انتخاب است. اگر می خواهید هم زمان از خردکن، آسیاب کن، مخلوط کن آبمیوه گیری استفاده کنید تا آخر با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره را بررسی کنیم. یکی از نکاتی که پزشکان به آن خیلی توجه می کنند و تایید می کنند که باید حتما مصرف شود نوشیدن آب میوه و سبزیجات است.

میوه ها به دلیل اینکه سر شار از انتی اکیسدان، ویتامین و مواد مغذی هستند خوردن آن ها برای هر کسی از واجبات است. آبمیوه های خانگی به دلیل اینکه تازه هستند و هیچ گونه مواد نگهدارنده در داخل آن ها استفاده نمی شود بسیار مفید خواهند بود. در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از آبمیوه گیری ۴ کاره را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید. آب میوه گیری ۴ کاره شامل چه قسمت‌هایی است؟ همانطور که از نامش پیداست از ۴ قسمت تشکیل شده است که شامل آبمیوه گیری، آسیاب کن، خردکن و مخلوط کن می باشند.

  1. آبمیوه گیری: از مهم ترین و اصلی قسمت های این محصول می باشد که به  کمک آن می توانید انواع نوشیدنی یا طعم های عالی را تهیه کنید.
  2. آسیاب کن: یکی دیگر از قسمت های آبمیوه گیری ۴ کاره آسیاب کن آن می باشد که به وسیله آن می توانید انواع مواد سخت مانند آجیل، قهوه، هل و سوماق را ب هراحتی آسیاب کنید.
  3. خردکن: قسمتی دیگر وجود دارد که من خودم خیلی بهش علاقه دارم اونم خردکن آبمیوه گیری می باشد. با استفاده از خردکن می توانید انواع پیاز، سیب زمینی، هویج و دیگر سبزیجات را به راحتی خرد و ریز کنید.
  4. مخلوط کن: بسیاری از غذا ها نیاز به مخلوط کردن دارند که شاید با دست و همزن عادی کمی مشکل باشد برای این کار می توانید از مخلوط کن استفاده کنید. می توانید در کمترین زمان انواع مواد برای غذا و کیک را مخلوط کنید و در عرض چند دقیقه کارتان را انجام دهید.

نکات ایمنی در نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره برای استفاده کردن از آبمیوه گیری باید نکاتی را رعایت کنید تا محصول عملکرد بهتری داشته باشد و بتوانید برای مدت طولانی تری از آن استفاده کنید. تعمیر آبمیوه گیری ویداس توسط تکنسین‌های ماهر و با تجربه انجام می‌شود که با استفاده از دانش فنی خود، به مشکلات فنی این دستگاه‌ها پی برده و آنها را رفع می‌نمایند . این نکات شامل موارد زیر می شود:

  1. همیشه قبل از وارد کردن میوه های هسته دارد هسته آن ها را جدا کنید. زیرا هسته مانع از چرخش تیغه ها می شود و به مرور باعث کندی آن ها می شود.
  2. هر بار از آبمیوه گیری استفاده کردید آن را تمیز و خشک کنید.
  3. سعی کنید خیلی به آبمیوه گیری فشار وارد نکنید و برای کار کردن با آن کمی صبر کنید سپس دوباره از آن استفاده کنید.
  4. از این که بخواهید بدنه و موتور آبمیوه گیری را بشویید حودداری کنید.
  5. همه قطعات ابمیوه گیری را در جای خود محکم کنید تا در اثر جا به جایی نیفتند و آسیب نبینند.
  6. تفاله مخزن را به خوبی تمیز کنید و ا زتنیزی آن اطمینان حاصل کنید.
  7. قبل از برداشتن درب آن از خاموش بودن کامل آبمیوه گیری اطمینان حاصل کنید.
  8. تا جایی که امکان دارد از سرعت ملایم دستگاه استفاده کنید زیرا باعث عمر طولانی آبمیوه گیری می شود.
  9. برای میکس کردن میوه های نرم مانند کیوی، موز، زردآلو و گوجه فرنگی از مخلوط کن استفاده کنید.
  10. اگر دیدید آبمیوه گیری شما صدا می دهد بدون آن که خودتان به آن دست بزنید آن را خاموش کرده و به تعمیر کار بسپارید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا