اقتصادیمطالب برتر

نحوه انجام مزایده به چه صورت است ؟

مزایده ها عموما به دو صورت برگزار می شوند: مزایده عمومی و مزایده خصوصی که قوانین خاص خود را دارند. مزایده خودرو نیز یکی از رویداد های ماهانه در اکثر استان های کشور است و برای اطلاع از این آگهی ها می توانید به مزایده کار مراجعه کنید. اگر توانایی خوبی در تشخیص وضعیت خودرو دارید و اگر کمی خوش شانس باشید، می توانید خودروی مزایده شده را تا 35 درصد کمتر از قیمت آن در بازار آزاد معامله کنید.

در انجام مزایده ها باید به نکات خصوصی توجه کنیم تا در آینده دچار مشکلات حقوقی نشویم، بهتر است با افراد مطلع مشورت کرده و یا با موسسات حقوقی تماس بگیریم. در متن زیر نحوه برگزاری مزایده خودرو دولتی و ترفند های مناسب برای برنده شدن در مزایدهی ها را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید

مزایده ها را مشاهده و شناسایی کنید

ابتدا تعریف مزایده را به تفصیل توضیح می دهیم سپس انواع آن را بررسی می کنیم و در نهایت نحوه اطلاع رسانی مزایده خودرو را مورد بحث قرار می دهیم. در لغت مزایده به معنای به فروش رساندن کالا به گونه ای است که هرکس قیمت بالاتری ارائه دهد و کالا به او فروخته شود. از نظر حقوقی به معامله ای که در آن اموال منقول از شخص حقوقی یا حقیقی با رعایت شرایط قانونی و بر اساس شرایط خاص قانونی انجام می شود، مزایده گفته می شود.

انواع مزایده

همانطور که در مقدمه ذکر شد، مزایده دو نوع دارد. عمومی و خصوصی

مزایده عمومی: در مزایده عمومی، قیمت پایه از قبل تعیین می شود و قیمت پیشنهادی به طور واضح مشخص می شود و در نهایت کالای مورد مزایده به شخص برنده مزایده تحویل داده می شود. این نوع مزایده ها وابسته به کلاس خاصی نیستند و افراد عادی می توانند در آن شرکت کنند.

مزایده خصوصی: این نوع مزایده دقیقا برعکس مزایده عمومی است. در واقع در مزایده خصوصی قیمت پیشنهادی خریداران از چشم کنجکاو پنهان می ماند و برنده مزایده در پایان نامی برده نمی شود و به عنوان برنده ناشناس معرفی می شود. این نوع برای گروه خاصی است و عموم مردم نمی توانند در آن شرکت کنند.

گاهی خودروهای صفر کیلومتر نیز در بازارها به فروش می رسد

نحوه انجام مزایده به چه صورت است ؟

برای اطلاع رسانی در مورد مزایده خودرو از روش های مختلفی استفاده می شود. یکی از ابتدایی ترین روش ها، تبلیغ مزایده با ذکر اقلام مزایده در روزنامه ها و مجلات است. طبق ماده 118 قانون مدنی، آگهی مزایده در روزنامه باید یک بار باشد. گاهی اوقات در مکان ها و معابر پرتردد مانند ایستگاه های مترو و اتوبوس یا خیابان های شلوغ شهر، اطلاعیه هایی روی دیوار نصب می شود.

یکی دیگر از محصولات انتشار آگهی های مزایده، مکان های فیزیکی مانند سایت ها و شبکه های اجتماعی است که در شرایط فعلی از درج آن در روزنامه ها و توزیع فرم های مزایده موثرتر است. تبلیغات آنلاین برای مزایده های دولتی خودرو خوب است زیرا افراد بیشتری از مزایده مطلع می شوند و این امر باعث موفقیت بیشتر مزایده و فروش خودرو با قیمت بالاتر می شود.

طبق قانون، سازمان‌های دولتی نمی‌توانند خودروهای خود را مستقیماً به افراد بفروشند، بنابراین برگزاری مزایده راه بسیار راحت‌تری برای آنها است. یکی از سایت های شناخته شده در این زمینه سایت مزایده کار است که در شهرهای مختلف مزایدهی را با خودروهای در معرض مزایده تبلیغ می کند و گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

چگونه در مزایده برنده شویم؟

بدون شک ورود به مزایدهی بدون داشتن اطلاعات و تخصص کافی در تشخیص سلامت خودرو نه تنها برای شما خوب نیست، بلکه ضرر نیز خواهد داشت. اگر مهارت بالایی داشته باشید و بتوانید از کار دور شوید، مشکلی وجود نخواهد داشت. در غیر این صورت، مطمئن شوید که فردی واجد شرایط و با تجربه را همراه خود آورده اید تا شما را در ارائه پیشنهاد مناسب راهنمایی کند و شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

اولین نکته این است که اطلاعات کسب کنید و بدانید که مزایده ها چه زمانی برگزار می شود. برای اینکه هیچ مزایدهی را از دست ندهید باید از تمامی مزایده ها مطلع باشید و زمان دقیق آن را بدانید. سایت مزایده کار گزینه خوبی برای این کار است. نکته دوم اینکه کسب اطلاعات کافی از مزایده مانند محل مزایده، میزان امنیت لازم برای شرکت در مزایده به شما در تصمیم گیری صحیح کمک می کند.

سومین و مهمترین آن تهیه مدارک لازم برای بازاریابی و تحویل است. بسیاری از افراد هنگام پیوستن به بانک به دلیل ناقص بودن مدارک یا تأخیر در ارسال، از رقابت خارج شدند. آخرین مورد این است که به دنبال شرایط بانک باشید، هر بانکی شرایط خود را دارد که باید بررسی کنید که آیا می توانید آن را ارائه دهید یا خیر.

فرمول نهایی و کلیدی در مزایده خودرو:

با توجه به بودجه خود، قیمتی بالاتر از قیمت پایه و کمتر از مدل بازار تعیین کنید.

به عنوان مثال اگر قیمت پایه یک خودرو پارس مدل 92 90 میلیون و قیمت بازار 140 میلیون است، باید بالاتر از پایه و کمتر از بازار پیشنهاد دهید.

اخرین حرف

وقتی در مزایده  ای شرکت می‌کنید و قصد خرید خودرو را دارید، به دو نکته توجه کنید. ابتدا اگر خودروی مورد مزایده نیاز به تعمیرات و هزینه های پس از خرید دارد، این مبالغ را در مبلغ پیشنهادی منظور کنید. ثانیاً، اگرچه هزینه های ثانویه مانند ثبت اسناد و هزینه های تخلف قابل توجه نیستند و می توان آنها را نادیده گرفت، اما بهتر است این مبلغ را در نظر داشته باشید.

برای اطلاع از خرید و فروش خودرو در هر شهر بهترین راه استفاده از اینترنت و وب سایت ها و لینک هایی است که آنها به آن مراجعه می کنند. سایت مزایده کار با ارائه کلیه مزایده های مربوط به خودرو از تمامی مناطق کشور خدمات بسیار خوبی را به شما ارائه می دهد. با مراجعه به سایت می توانید تمامی شرایط مزایده و مدارک مورد نیاز و نوع خودرو را بیابید و در صورت داشتن در زمان مشخص شده در مزایده شرکت کنید.

دکمه بازگشت به بالا