استان ها

نرخ باروری استان هرمزگان افزایش یافت/ جاسک دارای بالاترین نرخ باروری در استان

به گزارش مخبران، دکتر غلامعلی جاودان با بیان اینکه شهرستان جاسک بالاترین نرخ باروری کلی در استان را دارد، افزود: شهرستان جاسک با نرخ باروری کلی ۲.۶۷ بالاترین نرخ باروری کلی استان را دارد و بعد از آن شهرستان‌های میناب ۲.۴۶ و سپس بندرلنگه با نرخ رشد ۲.۳۶ جزء شهرستان‌های با نرخ باروری مطلوب هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه جوانی جمعیت و فرزندآوری جزء اولویت مهم کشور هست، بیان کرد: بررسی علل و عوامل تعیین کننده نرخ باروری کلی و فرزندآوری در استان و همچنین آموزش مناسب به جامعه، آموزش مهارت‌های زندگی و ارائه خدمات مطلوب و مورد نیاز و نقش بهورز و مراقب سلامت در روستا، از عوامل تسریع‌کننده در برنامه جوانی جمعیت و فرزندآوری است.

دکتر جاودان خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار زوج نابارور در استان شناسایی شده است که نیازمند مداخله جدی و اساسی جهت شناسایی و رفع مشکل این زوجین هست که با آموزش درست، اصلاح سبک زندگی و مداخلات درمانی می توان این آمار را کاهش داد.

وی در مقایسه شاخص تعداد تولد و فرزندآوری در گروه‌های مختلف سنی زنان طی سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تصریح کرد: بالاترین رشد نرخ باروری زنان استان در دو گروه سنی ۳۰ الی ۳۴ سال و ۲۵ الی ۲۹ سال است.

دکمه بازگشت به بالا