علمی و پزشکی

نکاتی برای حفظ سلامت دهان و دندان در دوران همه گیری

شیوع این بیماری برای مراقبت های بهداشت دهان و دندان نیز ضروری است و امتناع از مراجعه به دندانپزشک می تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد.

به گزارش مخبران ، سلامت پایین و سلامت ناسالم دهان و دندان با انواع بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی و دیابت در ارتباط است. این مشکلات برای سلامت کلی بدن خطرناک است و بنابراین نیاز به مراقبت فوری دارد.

اما چگونه می توان در هنگام شیوع بیماری به دندانپزشک مراجعه کرد؟ در این حالت ، دندانپزشک باید تغییراتی در روند کار ایجاد کند بدون اینکه سلامتی بیمار را تحت تأثیر قرار دهد.

همچنین ، اگر بیمار در یک گروه پرخطر باشد ، لازم است قبل از مراجعه یا شروع درمان با دندانپزشک او مشورت کنید. از جمله عواملی که باید قبل از مراجعه به پزشک در نظر گرفته شود ، موارد زیر است:

اهمیت مراقبت از منزل در طی یک اپیدمی

از آنجا که دندانپزشکان در سراسر جهان درمان مسائل غیر اضطراری را به تأخیر انداخته اند ، مراقبت در منزل اولین خط دفاعی است. مصرف کربوهیدرات ها و ترشح اسید توسط باکتری های دهان عامل پوسیدگی دندان است. التهاب مزمن بافت های حمایت کننده از دندان ، بیماری لثه یا پریودنتال نامیده می شود. هر دو مشکل در اثر رژیم غذایی نامناسب ، سیگار کشیدن ، نقص در ایمنی بدن و بهداشت دهان و دندان بیشتر می شوند. با کنترل ساختار خمیردندان که ماده ای نرم و چسبناک روی دندان و لثه است و از بزاق ، غذا و باکتری پر شده است می توان بر همه این مشکلات غلبه کرد.

Swatch باید تمام سطوح دندان ها و لثه ها را بپوشاند تا بیوفیلم ها و پلاک ها برداشته شود و از ایجاد تارتار دندان جلوگیری شود. این بدان معنی است که دندان ها باید دو بار در روز با استفاده از یک مسواک نرم و خمیر دندانهای حاوی فلوراید به “دو بار در روز” تبدیل شوند. نخ دندان کشیدن نیز باید روزی یک بار با استفاده از نخ دندان انجام شود.

رژیم غذایی مناسب همچنین می تواند سلامت دهان را بهبود بخشد. مصرف قند را با سایر غذاها و نوشیدنی های کربوهیدرات دار مانند نوشیدنی های سرد ، آب میوه و شکلات محدود کنید. لازم نیست مصرف این نوع مواد غذایی را کاملاً متوقف کنید ، اما کاهش مصرف آنها بسیار مفید است.

اثرات فیزیولوژیکی Covid-19 تأثیر غیر مستقیم بر سلامت دهان و دندان دارد. به عنوان مثال ، داروهای تجویز شده برای افسردگی و اضطراب می توانند باعث خشکی دهان شوند ، که به تدریج می تواند به سلامت دهان و دندان آسیب برساند.

چه موقع به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

دهان و دندان درد نشانه عفونت است و باید جدی گرفته شود. شکستگی دندان یکی دیگر از مواد ضروری برای دیدن دندانپزشک است. همچنین لازم است با پزشک مشورت کنید زیرا برخی از مشکلات نادر در دهان و دندان رخ می دهد.

اگر در تنفس یا بلع مشکل دارید ، یا خونریزی کنترل نشده در دهان یا اطراف آن دارید ، باید سریعاً با پزشک مشورت کنید. ” درد شدید یا تب شدید همراه با مشکلات دهان و دندان به فوریت پزشکی نیاز دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا