عمومیمطالب برتر

نکاتی برای ست‌کردن صحیح لباس زنانه

آشنایی با اصول ست كردن رنگ لباس

چگونه رنگ ها را در لباس های خود ست کنید + 8 نکته برای دانستن

یکی از اصول ست كردن لباس زنانه و مردانه و بچه گانه ست کردن بر اساس رنگ است. به همین دلیل باید هارمونی رنگ ها در لباس را بشناسید. در ادامه این مطلب آموزش ست کردن لباس و شناخت رنگ ها را برای شما آورده ایم. این قوانین را می توانید برای انواع لباس زنانه، مردانه و بچه گانه به کار ببرید.

فرقی نمی کند که لباس های طراحی شده بپوشید. اگر رنگ های لباس شما به خوبی با هم جور در نمی آیند، ظاهری شیک به دست نمی آورید.

خوشبختانه، یادگیری نحوه ترکیب و تطبیق رنگ ها در کمد لباس شما آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در این راهنما، ما بهترین راه ها برای ست کردن رنگ هایتان را گردآوری کرده ایم.

آماده اید؟ بیایید به آن برسیم!

درک تئوری رنگ و چرخ رنگ

سفر شما به سمت شیک شدن با درک تئوری رنگ شروع می شود.

تئوری رنگ چیزی است که طراحان مد برای ترکیب، تطبیق و دستکاری رنگ ها استفاده می کنند. با استفاده از تئوری رنگ، آنها می توانند رنگ های جدید را از طریق سایه ها، تن ها، صداها و ته رنگ ها غیر اشباع کنند و رنگ های جدیدی ایجاد کنند، رنگی را روشن تر، کدرتر یا بی صدا کنند و برای دستیابی به جلوه ای خاص، ترکیبی از رنگ های گرم و سرد را آزمایش کنند.

در حالی که نیازی نیست در تئوری رنگ ها متخصص باشید، برخی از دانش اولیه در مورد چرخه رنگ بسیار مفید است.

تطبیق رنگ ها با استفاده از چرخ رنگ

چرخه رنگ توسط سه رنگ اصلی ساخته شده است: قرمز، زرد و آبی. می توانید هر دو رنگ اصلی را با هم ترکیب کنید تا رنگ های ثانویه ایجاد کنید: سبز، نارنجی و بنفش. در همین حال، ترکیب یک رنگ اصلی با یک رنگ ثانویه منجر به یک رنگ سوم می شود.

به غیر از ترکیب رنگ، طراحان همچنین از “دمای رنگ” استفاده می کنند که یک رنگ را از نظر میزان “گرم” یا “سرد” بودن آن توصیف می کند.

در نهایت، آنها از “رنگ های خنثی” مانند سایه های سیاه، سفید، کرم، عاجی و خاکستری استفاده می کنند. اینها رنگ هایی هستند که در یک چرخه رنگ معمولی نمی بینید زیرا فاقد رنگدانه هستند یا رنگدانه رنگی بسیار کمی دارند.

اصول تطبیق رنگ ها

قبل از اینکه به نکات و ترفندهایی برای تطبیق رنگ ها بپردازیم، چند اصل وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

رنگ های مشابه

رنگ هایی که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند، رنگ های مشابه نامیده می شوند. آنها علیرغم اینکه بر اساس طول موج های مختلف نور هستند شبیه به هم تلقی می شوند.

یک پالت مشابه یک راه عالی برای معرفی رنگ های جدید به کمد لباس شما در حالی که ظاهری تمیز و ظریف دارد.

رنگ های مکمل

یکی دیگر از تئوری های رنگی که باید از آن استقبال کنید، رنگ های مکمل است. اینها رنگهایی هستند که در چرخه ی رنگ ها دقیقاً در مقابل یکدیگر قرار دارند، مانند قرمز و سبز، زرد و بنفش، یا آبی و نارنجی.

آنها ممکن است جسورانه به نظر برسند، اما این رنگ ها جفت های “عالی” را در هر لباسی می سازند و در لباس های بهار و تابستان بسیار محبوب هستند.

اگر به راحتی در لباس هایتان انتخاب جسورانه ایجاد می کنید، انتخاب رنگ های مکمل برای کمد لباس شما عالی هستند.

استفاده از رنگ های مکمل برای مدل ست کردن لباس

رنگ های سه گانه

وقتی سه رنگ را انتخاب می کنید که در چرخه رنگ به یک اندازه فاصله دارند، یک طرح سه گانه دریافت می کنید. مانند یک طرح رنگ مکمل، هارمونی تریادیک نیز یک ترکیب رنگ بسیار متضاد است اما بسیار خیره کننده و شیک به نظر می رسد.

رنگ های سه گانه برای ست کردن لباس

نکاتی برای ست کردن رنگ ها در لباس شما

با داشتن دانش اولیه در مورد تئوری رنگ ها، اکنون زمان آن است که رنگ های مشابه را در لباس های خود آزمایش کنید. این نکات را بررسی کنید:

یک رنگ پاپ (جذاب و خیره کننده) اضافه کنید

یک راه آسان برای به دست آوردن یک لباس خیره کننده و جذاب، ترکیب یک رنگ روشن و یک رنگی که باعث جلب توجه شود، مناسب است. بنابراین، اگر دوست دارید یک ژاکت نئون یا یک پیراهن نارنجی روشن بپوشید، بقیه لباس های پایه خود (پیراهن، شلوار یا کفش) را در رنگ های خنثی نگه دارید.

به یاد داشته باشید که هنگام اضافه کردن پاپ زیاد دور نروید. کمی راه طولانی را طی می کند. همچنین، به بیش از دو مورد از لباس خود را به یک رنگ پاپ اضافه نکنید.

 

تعادل قطعات روشن با رنگ سفید

رنگ های روشن مانند زرد، نارنجی، صورتی و قرمز به زیبایی با سفید کار می کنند.

دلیل آن این است که رنگ سفید گرما و روشنایی این رنگ ها را متعادل می کند و ظاهری ظریف تر ایجاد می کند.

این ترکیب رنگی برای لوازم جانبی نیز کاربرد دارد. این بدان معنی است که شما می توانید یک لباس سفید را با اکسسوری ها و لوازم جانبی روشن تزیین و ست کنید.

آموزش نحوه ست كردن لباس زنانه

ظاهری تک رنگ داشته باشید

در حالی که ایجاد یک لباس تک رنگ ممکن است آسان به نظر برسد، اما درست کردن آن می تواند کمی مشکل باشد، به خصوص اگر پالت رنگ روشن تری را انتخاب کنید یا رنگ های خنثی را به کار ببرید.

بهترین راه برای ایجاد یک ظاهر تک رنگ شیک پوشیدن سایه های مختلف و رنگ های یک رنگ است.

به عنوان مثال، می توانید با یک بلوز زرد کم رنگ، سپس شلوار زرد خردلی و کفش زرد شروع کنید.

برای دستیابی به تعادل در هنگام ترکیب قطعات تلاش کنید. این یک قانون برای هر لباسی است، نه فقط برای لباس های تک رنگ. همچنین باید پالت رنگی را انتخاب کنید که روی پوست و رنگ موهای شما عالی به نظر برسد.

اگر در لباس های تک رنگ تازه کار هستید، می توانید با لباس های خنثی تیره مانند مشکی، سرمه ای، قهوه ای و خاکستری شروع کنید.

استفاده از رنگ های تک رنگ ایده ست لباس می باشد

لباس های رنگی ثابت بپوشید

رنگ های یکدست شاید ساده ترین رنگ ها برای استایل باشند، که آنها را به یک طرح رنگی فوق العاده برای مردان و زنان تبدیل می کند.

بنابراین، اگر می خواهید کمد لباسی مینیمالیستی و کاربردی داشته باشید، روی لباس های باکیفیت در رنگ های ثابت سرمایه گذاری کنید. آنها همچنین راهی عالی برای ایجاد ظاهری حرفه ای و ظریف بدون ایجاد حواس پرتی هستند.

راه های مختلفی برای بیرون کشیدن لباس های شگفت انگیز با استفاده از قطعات جامد وجود دارد. یکی با چسبیدن به یک رنگ ثابت مانند بلوز سرمه ای و شلوار سرمه ای. این یک ظاهر تمیز است که شما را بلندتر و لاغرتر نشان می دهد.

روش دیگر، لباس تن به تن است که در آن شما رنگی متفاوت برای بالاتنه خود انتخاب می کنید، مانند شلوار سرمه ای و پیراهن آبی روشن. همچنین می توانید یک تاپ تک رنگ را با یک پایین خنثی مانند یک پیراهن شرابی و شلوار خاکستری ست کنید.

اکنون، بهترین راه برای افزودن درام یا جذابیت به مجموعه خود استفاده از لوازم جانبی با رنگ های کاملاً متفاوت است. شاید یک لباس آبی یکدست را با یک جفت گوشواره قرمز یا یک دستبند قرمز درشت ست کنید.

برای تعادل تلاش کنید

تطبیق رنگ ها می تواند پیچیده باشد زیرا گزینه های زیادی (سایه ها، رنگ ها و تن ها) برای انتخاب دارید. به عنوان مثال، قرمز می تواند در رنگ های بسیار روشن مانند پاستل یا بسیار روشن و زنده باشد.

کلید متعادل کردن رنگ ها این است که در هر دو جهت زیاده روی نکنید.

گفته می شود، اگر می خواهید یک لباس روشن بپوشید، آن را با یک پایه خنثی کم کنید. به همین ترتیب، پوشیدن رنگ کم رنگی مانند پاستلی می تواند با افزودن یک رنگ ثابت به مجموعه شما متعادل شود.

اگر از رنگ های مکمل مانند قرمز و آبی استفاده می‌کنید، از رنگ سفید استفاده کنید، مانند یک پیراهن سفید در زیر یک ژاکت قرمز، همراه با شلوار جین سرمه ای. این کنتراست عالی بین روشنایی قرمز و آبی است.

رنگ های پاستلی را در آغوش بگیرید

یک کمد لباس شیک بدون رنگ های پاستلی ناقص است. رنگ های ملایم رنگ های جاودانه ای هستند که با هر فصلی می آیند، علاوه بر اینکه جزء اصلی های کلاسیک بهاری هستند.

روش های مختلفی برای پوشیدن پاستل وجود دارد، مانند:

پوشیدن چیزی تک رنگ

  • ترکیب چند رنگ پاستلی مختلف برای ظاهری ملایم و در عین حال جسورانه.
  • با ساده نگه داشتن بقیه رنگ در پالت خود، رنگ پاستلی را پاپ کنید.
  • با لوازم جانبی روشن و سرگرم کننده کمی “لبه” به لطافت قطعات پاستل خود اضافه کنید.

مطابقت با چیزهایی که مهم است

  • رنگ ها عامل اصلی در لباس شما هستند، اما آنها همه چیز مهم نیستند.

برای ایجاد یک ظاهر شگفت انگیز، باید سبک های جداگانه لباس تان، از جمله کفش ها و اکسسوری هایتان را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، اگر یک لباس بزرگ می پوشید، بقیه لباس های خود را کمی تنگ تر نگه دارید. بنابراین، اگر دامن توری می پوشید، باید آن را با یک تاپ تنگ ست کنید. یا اگر یک پیراهن سایز بزرگ پوشیده اید، آن را با یک شلوار تنگ متعادل کنید.

یک چیز را در یک زمان بپوشید

پارچه ها ابعاد و شخصیت منحصر به فردی را به لباس شما می بخشند. آنها را می توان مخلوط و مطابقت داد یا با بافت های مشابه جفت کرد. برخی از بافت های مورد علاقه شما عبارتند از: پنبه، جین، چرم، جیر، کرفس، پارچه پهن، ترمه، جرسی و فلانل.

ترکیب و تطبیق بافت ها شبیه به الگوها و چاپ است. بافت های ساده تر به عنوان پایه ای طبیعی برای بافت های وحشی تر عمل می کنند.

وقتی صحبت از کفش می شود، گزینه های شما شامل چرم، لاستیک و منسوجات است. کفش های چرمی زنانه با لباس های غیررسمی یا رسمی به زیبایی ست می شوند، به شرطی که رنگ های مناسب را انتخاب کنید. استفاده از کفش های چرمی قهوه ای یا مشکی بی خطر است زیرا با اکثر لباس ها به خوبی کار می کنند.

اگر چیزی کمی متفاوت می خواهید، کفش های کرم را در نظر بگیرید. آنها جایگزین خوبی برای مشکی هستند و به خوبی با لباس های سفید، کرم، خاکستری و رژگونه ست می شوند. آنها همچنین هنگامی که با لوازم جانبی جسورتر مانند قرمز، آبی یا نارنجی ترکیب شوند، فوق العاده به نظر می رسند.

چسبیدن به یک پالت رنگ محدودتر به شما امکان می دهد با بافت های مختلف لباس خود بازی کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما فقط باید لباس تک رنگ بپوشید. استفاده از رنگ های خنثی را برای تثبیت ظاهر خود در نظر بگیرید یا دو یا سه رنگ ثابت را انتخاب کنید که با هم کار کنند.

وقتی صحبت از اکسسوری ها می شود، رنگ هایی را انتخاب کنید که با تاپ یا کفش شما ست شود. بنابراین، اگر یک جفت صندل مشکی پوشیده اید، یک کیف پول مشکی یا یک کیف دستی مشکی انتخاب کنید. اگر کفش های چرمی و کمربند چرمی می پوشید، مطمئن شوید که رنگ های آن ها تا حد امکان با هم مطابقت دارند.

خلاصه

رنگ ها می توانند لباس شما را بسازند یا از بین ببرند، بنابراین باید بدانید که چگونه رنگ ها را به درستی ترکیب و هماهنگ کنید.

با ترکیب رنگ ها با استفاده از چرخه رنگ شروع کنید. ترکیب های مشابه، مکمل و سه گانه به شما کمک می کنند تا ظاهری شیک، همراه با طرح های تک رنگ، پاستل، خنثی و رنگ های ثابت داشته باشید.

توجه داشته باشید که رنگ های لباس شما لزوماً نباید با هم هماهنگ باشند، بلکه باید مکمل باشند. همین مورد در مورد لوازم جانبی، بافت ها و الگوها نیز صدق می کند.

ست اصولی لباس نیاز به مهارت دارد و افرادی که با آشنا هستند می‌‎دانند چگونه جذاب‌تر به نظر برسند. اما بسیاری از خانم‌ها با اینکه کمدی پر از لباس دارند، نمی‌دانند چه لباسی را با کدام لباس ست کنند تا شیک و زیبا شوند. تنها راه برطرف‌کردن این مشکل یادگرفتن است. خانم‌ها همیشه دوست دارند استایلی فوق‌العاده و شیک داشته باشند، پس لازم است بدانند چگونه می‌توانند کیف، کفش و لباس خود را با یکدیگر ست کنند.

روش های اصولی ست کردن لباس زنانه

روش‌های مختلفی برای وجود دارد، از جمله ست کردن شال و کیف، ست کردن مانتو و کفش، ست کردن شال و شلوار و …. اما برای انجام هر یک از این روش‌های ست کردن باید با برخی نکات مهم آشنا شوید. این که کدام روش ست کردن لباس زنانه برای شما مناسب‎تر است به سلیقه شما برمی‌گردد. خانم‌های خوش‌سلیقه‌ای که همیشه به دنبال زیباتر نشان دادن خود هستند، اغلب لباس‌هایشان را با کیف، کفش، شال یا روسری ست می‌کنند. مطمئناً دانستن اصول ست کردن لباس، رنگ‌شناسی، استایل‌ها و … به زیباترشدن بانوان کمک زیادی می‌کند.

اهمیت شناخت رنگ در ست کردن لباس زنانه

تصور کنید شما در مورد رنگ‌ها شناختی نداشته باشید و لباس‌های خود را با رنگ‌های گرم یا سرد ست کنید؛ طبیعتاً نمی‌توانید به بهترین شکل ممکن ست لباس دلخواه خود را ایجاد کنید. بعضی از رنگ‌‌ها مکمل یکدیگرند و لازم است هنگام ست کردن لباس، برخی از رنگ‌های خاص تنها با رنگ‌های خنثی ترکیب شوند. از طرفی برخی از لباس‌ها هم فقط باید در کنار رنگ‌های اصلی قرار بگیرند.

جدول ست رنگ لباس زنانه

چرخه رنگ‌ها جزو اصول اولیه برای ست کردن است که قواعد خاص خودش را دارد. البته یادگیری این قوانین آسان است و به کمی تمرین و خلاقیت نیاز دارد. برای اینکه بتوانید از بهترین رنگ‌ها در ست کردن لباس‌های خود بهره ببرید، لازم است روی جدول ست رنگ لباس در جهت عقربه‌های ساعت حرکت کنید. البته قبل از استفاده، نکات زیر را در نظر بگیرید:

نحوه ست کردن لباس بر اساس رنگ

امروزه اغلب خانم‌ها برای رسیدن به جذابیت و اعتماد‌به‌نفس بالا، از تکنیک‌های مد و فشن در استایل خود استفاده می‌کنند. مسئله مهمی که در این میان باید مورد توجه قرار گیرد، است. بعضی از رنگ‌ها مثل قرمز، آبی و زرد، رنگ‌های اصلی هستند. از طرفی رنگ‌های خنثی مانند مشکی، خاکستری و سفید هم نقش مهمی در ست کردن لباس‌ها دارند. در نهایت باید به رنگ‌هایی اشاره کنیم که در دسته رنگ‌های گرم و سرد قرار می‌گیرند. بدون شک خانم‌های خوش سلیقه با شناخت رنگ‌های گرم مثل قرمز، نارنجی، زرد و رنگ‌های سرد مانند سبز، آبی و بنفش، می‌توانند با تنوع بیشتری لباس‌های خود را ست کنند.

، بسته به هر رنگی می‌تواند متفاوت باشد. مثلاً زمانی که شما از رنگ‌های خنثی برای ست کردن لباس‌های خود استفاده می‌کنید، استایل کلاسیک و شیکی را برای شما به وجود آورند. اما اگر این رنگ‌ها را با رنگ‌های شاد ترکیب کنید، استایل شما متفاوت خواهد شد. به‌علاوه رنگ‌های شاد چهره شما را شاداب کرده و انرژی مثبت بیشتری منعکس می‌کند. ازاین‌رو شما می‌توانید برای ست کردن رنگ‌های خنثی از رنگ‌های شادی همچون قرمز، آبی، سبز و … استفاده کنید. هیچ فرقی ندارد که شما در چه سن و سالی هستید؛ استفاده از این رنگ‌ها در روحیه و چهره شما تأثیر عالی دارد. ما هم پیشنهاد می‌کنیم برای ست لباس زنانه از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا چهره شادابی داشته باشید.

نکات اصولی ست کردن لباس بر اساس شکل و فرم بدن

توجه به شکل و فرم بدن به‌تنهایی می‌تواند به بانوان در شیک کمک کند. فرم بدن شما در قد و وزن خلاصه نمی‌شود، بلکه موقع ست کردن لباس‌های زنانه، فرم و شکل بدن شما هم مهم است. ممکن است خانمی وزن کمی داشته باشد، اما انحنای بدن او زیبا و جذاب باشد. حتی در مورد خانم‌های چاق هم این مسئله وجود دارد. از‌این‌رو بسته به فرم بدن باید اقدام به ست لباس نمایید.

ست کردن لباس بر اساس فرم بدن

نوع انحنای بدن، نقاط قوت اندام، هدف ست کردن لباس در اندام‌های مختلف و … همگی از جمله نکات مهمی هستند که باید هنگام ست کردن لباس بر ‌اساس فرم بدن به آن توجه کنید. تنها در این صورت می‌توانید بهترین رنگ و ست لباس را برای نمایش زیبایی‌های اندام خود انتخاب کنید.

ست لباس برای لاغرها

بدن خانم‌های لاغر اندام معمولاً فرم مشخصی دارد. آنها باید بسته به فرم و شکل بدن خودشان لباس‌‌هایشان را ست کنند. خانم‌های لاغر بهتر است بیشتر از شلوارهای گشاد یا راسته، مانتوها و ژاکت‌های آزاد، پیراهن‌های گل‌دار، شومیزهای گشاد و لباس‌هایی با رنگ روشن استفاده کنند، زیرا رنگ‌های روشن منجر به شادابی بیشتر چهره آنها شده و لاغر بودن اندامشان کمتر به چشم می‌خورد.

ست لباس برای چاق‌ها

خانم‌هایی که اضافه‌وزن دارند، شاید نسبت به خانم‌هایی که لاغر هستند مشکلات بیشتری برای ست کردن لباس‌ها داشته باشند. اما بااین‌حال امروزه شاهد تنوع بسیار بالای لباس زنانه سایز بزرگ برای این دسته از خانم‌ها هستیم. این لباس‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که مشکل خانم‌های چاق را در انتخاب لباس برطرف کنند.

برای خانم‌های چاق به این صورت است که باید بیشتر بر روی نقاط مثبت اندام آنها تأکید شود. بیشتر خانم‌های چاق این تصور را دارند که اگر لباس‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد به تن کنند، اندامشان بهتر دیده می‌شود اما این باور اشتباه است. خانم‌های چاق باید لباس‌هایی را انتخاب کنند که دقیقاً سایز بدن آنها باشد. پوشیدن لباس‌های چسبان برجستگی‌های بدن و چربی‌ها را بیشتر نشان می‌دهد و پوشیدن لباس‌های خیلی گشاد هم منجر می‌شود فرم اندام‌ها بزرگ‌تر و درشت‌تر دیده شود. بنابراین بهتر است لباس‌های سایز خودشان را تن کنند.

ست لباس بر اساس رنگ پوست و چهره

رنگ پوست و چهره از دیگر نکاتی است که توصیه می‌کنیم هنگام به آن توجه کنید. حتماً قبل از انتخاب لباس، تُن رنگ پوست خودتان را خوب بشناسید تا بتوانید بهترین لباس‌ها را انتخاب و با هم ست کنید. مثلاً خانم‌هایی که رنگ پوستشان گرم است، با پوشیدن لباس به رنگ‌های طبیعی جذاب‌تر می‌شوند. همچنین می‌توانند از رنگ‌های خنثی مثل قهوه‌ای و کرمی استفاده کنند. بهتر است این دسته از افراد رنگ‌های سرد مانند آبی یاقوتی، آبی یخی، بنفش و … نپوشند، چراکه این رنگ‌ها پوستشان را متمایل به خاکستری نشان می‌دهد. بهترین انتخاب برای بانوانی که رنگ پوستشان سرد است، پوشیدن لباس با رنگ‌های گرم و خاکستری است. اگر رنگ پوست خنثی دارید سعی کنید رنگ قرمز در ترکیب رنگ لباس‌هایتان باشد تا به شکل شگفت‌انگیزی چهره و استایل جذاب‌تری را به نمایش بگذارید.

نکات مهم ست کردن لباس زنانه با کیف، کفش و ساعت مچی

همان‌طور که برخی لباس‌های زنانه تنها برای موقعیت‌های خاص استفاده می‌شوند، ساعت مچی، کیف و کفش نیز بسته به موقعیت تغییر می‌کند. مثلاً هیچ خانمی از کوله‌پشتی چرم برای حضور در عروسی استفاده نمی‌کند یا این که برای رفتن به کلاس درس، کفش پاشنه بلند مجلسی نمی‌پوشد. پس برای با کفش، کیف و ساعت مچی باید به موقعیت و شرایط استفاده از آن توجه کرد. از جمله نکاتی که در این مورد باید در نظر بگیرید:

طریقه ست کردن لباس زنانه در داخل یا خارج از منزل

بدون تردید به همان میزان که رعایت در خارج از منزل مهم است، ست کردن لباس‌ها در داخل منزل نیز حائز اهمیت خواهد بود. البته برای ست کردن لباس‌هایی که در خارج از منزل استفاده می‌شوند نکات زیادی باید رعایت شود مانند رنگ کیف، کفش، ساعت مچی، روسری، شال، مانتو و … . برای در داخل منزل هم تنها کافی است به لباس‌های راحت و زیبا فکر کنید. بهترین انتخاب برای ، لباس‌هایی به رنگ شاد هستند. شما تنوع بالایی برای پوشیدن لباس‌های خانگی دارید. پس بهتر است بسته به فصل، لباس مناسبی را برای ست کردن در خانه انتخاب کنید. مثلاً در زمستان از لباس‌های آستین بلند و گرم مثل استفاده کنید و در تابستان و بهار به سراغ لباس‌های آزادتر و خنکی مثل یا بروید.

اصول ست کردن لباس در فصل‌های سال

در فصل‌های مختلف سال به شرایط آب‌و‌هوایی وابسته است. امروزه بیشتر لباس‌هایی که تولید و به بازار عرضه می‌شوند، از ضخامت مناسب برای فصل‌های مختلف برخوردار هستند و می‌توان به‌راحتی لباس مورد‌نظر خود را انتخاب کرد. برای خانم‌ها و دختران خوش سلیقه بهترین ست لباس در فصل بهار و پاییز، استفاده از رنگ‌های زرد، خردلی، آجری و نارنجی است. همچنین می‌توان از شلوارهای جین یا کتان، بوت بلند و نیم بوت در این فصل استفاده کرد. درحالی‌که برای فصل تابستان استفاده از لباس‌های نخی بهترین انتخاب است. در فصل زمستان نیز بهتر است از لباس‌هایی با جنس پشم یا پشم و نخ استفاده شود. رنگ‌های روشن برای تابستان و بهار و رنگ‌های تیره برای فصل زمستان و پاییز انتخابی عالی به شمار می‌روند.

ایده‌های جدید ست کردن لباس برای مجالس و مهمانی‌ها

اگر به میهمانی یا مجلسی دعوت شده‌اید و به دنبال هستید، چند نکته را در نظر بگیرید. این که مهمانی دوستانه، غیر‌رسمی و خانوادگی است یا رسمی؟ شما می‌توانید برای میهمانی‌ها و مجالس دوستانه از پیراهن کوتاه، شلوار جین، بلوز یا تاپ و سرهمی استفاده کنید.

اما برای مجالس غیررسمی و خانوادگی می‌توانید از استایل‌های دوتکه شیک و مرتب استفاده کنید. این لباس‌ها را با کفش پاشنه بلند ظریفی نیز مزین نموده و زیبایی خود را افزایش دهید. در نهایت برای میهمانی‌ها و مجالس کاملاً رسمی به سراغ ست لباس‌های خاص بروید. بهتر است برای چنین مجالسی از کفش پاشنه بلند مجلسی یا صندل پاشنه بلند استفاده کنید. یک و شبانه بپوشید و از بهترین زیورآلات خود استفاده کنید.

خرید اینترنتی کیف پول چرم دیاکو مزون و انواع کیف پول زنانه و مردانه چرم دیاکو از فروشگاه های آنلاین می توانید تهیه کنید

نحوه ست کردن لباس‌های زنانه با همدیگر

همان‌طور که پیشتر اشاره شد، زیبایی و جذابیت انسان در انتخاب بهترین لباس‌ها و ست کردن آنها با لباس‌های دیگر است. شما حتماً برای ست کردن لباس‌های زنانه با یکدیگر باید از چرخه رنگ‌ها استفاده کنید. نباید از رنگ‌های مکمل زیاد در کنار هم استفاده کنید، بلکه از رنگ‌های مشابه در کنار رنگ‌های مکمل بهره ببرید.

سعی کنید طبق اصول ست کردن لباس، از رنگ‌های اصلی بیشتر استفاده کنید. این رنگ‌ها قابلیت ترکیب با رنگ‌های مکمل و خنثی را دارند که همین مسئله جذابیت ظاهری شما را افزایش خواهد داد. پس بهتر است برای با یکدیگر به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید.

آموزش ست كردن لباس دخترانه | اصول ست كردن لباس مردانه

مثال؛ نحوه ست کردن بلوز و شلوار

ساده‌ترین و متداول‌ترین لباس‌هایی که تمام خانم‌ها تمایل به استفاده از آن دارند، است. بلوز و شلوار را می‌توان در محیط‌های مختلف و بسته به شرایط استفاده کرد. اما کدام بلوز شلورها مناسب شما هستند؟

خانم‌های قدبلند معمولاً تمایل دارند از شلوارهای دمپا یا پاچه گشاد استفاده کنند. اما خانم‌های کوتاه‌قد با پوشیدن چنین شلوارهایی کوتاه‌تر دیده می‌شوند. پس بهتر است از ست بلوز و شلوار مناسب‌تری استفاده کنند. برای ست کردن شلوار طرح‌دار با بلوز، بهتر است از یک بلوز ساده کمردار استفاده کنید. در کنار این ست لباس نیز بهتر است از دستبند طلایی و یک جفت کفش پاشنه بلند استفاده کنید.

برای ست کردن بلوز با شلوار جین، استفاده از یک که از زیر سینه گشاد می‌شود مناسب است. البته باید در کنار آن یک صندل پاشنه بلند دخترانه نیز استفاده شود. شلوارهای کلاسیک که برای میهمانی‌های شبانه مناسب هستند نیز می‌توانند با یک تاپ نقره‌ای، کیف شب، گوشواره بلند مروارید و صندل پاشنه بلند مشکی بسیار عالی و جذاب شوند. درنهایت اگر بتوانید به آنچه تا اینجا در مورد یاد گرفته‌اید عمل کنید، بدون شک صاحب یک تیپ خوشگل و استایل فوق‌العاده جذاب می‌شوید.

اگز از ساکنین محله مزون ولنجک می باشید و به دنبال تجهیزات و امکانات و خدمات خاصی مانند یک مزون لباس خوب در ولنجک می گردید تنها چیزی که به آن نیاز دارید این

اگر شما هم در مورد طریقه درست ست کردن پوشاک زنانه پیشنهاد یا تجربه‌ای دارید، در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

خرید اینترنتی کیف پول چرم دیاکو مزون و قیمت انواع کیف پول زنانه و مردانه چرم دیاکو از فروشگاه های آنلاین می توانید تهیه کنید

محتوای این مطلب پنهان
دکمه بازگشت به بالا