علمی و پزشکیمطالب برتر

نکات مهم قبل از خرید تجهیزات دندانپزشکی

نکات مهم قبل از خرید تجهیزات دندانپزشکی

لوازم و تجهیزات دندانپزشکی روز به روز در حال پیشرفت بوده و در حال تغییر هستند و هر روز شاهد عرضه لوازم به روز تری در دنیای دندانپزشکی هستیم. لازم است دانش خود را در این زمینه به روز نگه دارید تا بتوانید خدمات با کیفیت بهتری به مشتریان خود ارائه دهید.

علاوه بر تهیه مواد و لوازم به روز، کیفیت لوازم خریداری شده نیز بسیار مهم است. زیرا تهیه مواد و ابزار بی کیفیت می تواند کیفیت درمان را مختل کرده و مهارت دندانپزشک را دچار سردرگمی کند. برای خرید آگاهانه لوازم دندانپزشکی پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

نکاتی برای خرید تجهیزات دندانپزشکی

  1. تحقیق: قبل از خرید تجهیزات و ملزومات دندانپزشکی سعی کنید از آخرین اطلاعات محصول مورد نظر مطلع شوید. برخی از این دستگاه ها ممکن است تقریباً عملکرد مشابهی داشته باشند، اما برخی دیگر به روش پیشرفته و کامل تری طراحی شده اند.
  2. اولویت بندی: اقلامی را که می خواهید قبل از خرید اولویت بندی کنید. با این کار می توانید برای هزینه ها و بودجه خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.
  3. توجه به کیفیت در کنار قیمت: محصولات متنوعی در بازار تجهیزات دندانپزشکی وجود دارد. این محصولات با توجه به برند و کیفیتشان با قیمت های متفاوتی به فروش می رسند. شما نباید یک محصول را فقط به دلیل قیمت پایین تر بخرید زیرا قیمت را فقط می توان در کنار کیفیت سنجید.
  4. گارانتی: در هنگام خرید به گارانتی محصول توجه کنید. ارائه گارانتی از سوی تولید کننده می تواند کیفیت محصول را از دید خریدار تضمین کند.
  5. استفاده از تجربیات دیگران: سعی کنید از دانش و تجربه سایر همکاران خود برای خرید لوازم و تجهیزات دندانپزشکی استفاده کنید. مطمئنا مصرف کنندگان این سری از محصولات بهتر می توانند شما را در مورد مزایا یا معایب برندها راهنمایی کنند.
  6. خرید از فروشگاه های معتبر: برای استفاده از خدمات بهتر و با کیفیت لازم است به این منظور از فروشگاه های معتبر بازدید کنید.
  7. کیفیت را فدای قیمت نکنید: شاید در ابتدا خرید تجهیزات ارزان قیمت مقرون به صرفه به نظر برسد، اما مطمئناً در دراز مدت با مشکل مواجه خواهید شد.
  8. به نوع خدمات توجه کنید: در صورت خرید اینترنتی به نوع خدمات ارائه شده توجه کنید. فروشگاه های اینترنتی با توجه به رقابتی که با یکدیگر دارند سعی در ارائه خدمات متفاوت تری خواهند داشت. گارانتی بازگشت کالا، پشتیبانی 24 ساعته، تنوع بالا، تحویل درب منزل، فروش با تخفیف و … از جمله این خدمات است.

راهنمای خرید لوازم دندانپزشکی

راهنمای خرید لوازم دندانپزشکی می تواند برای اکثر افرادی که در زمینه دندانپزشکی کار می کنند مفید باشد. دندانپزشکانی که به تازگی وارد این حرفه شده اند برای خرید لوازم مورد نیاز و تجهیز مطب نیاز به راهنمایی و مشاوره دارند. علاوه بر این، برخی دیگر از دندانپزشکان نیز ممکن است قصد توسعه مطب خود را داشته باشند.

درست است که راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی اغلب برای دندانپزشکان جدید مفید است، اما برای مثال دندانپزشکی که قصد تجدید تجهیزات خود را دارد نیز می تواند با مطالعه آن انتخاب درستی داشته باشد.

در ادامه برای راهنمایی بیشتر قصد معرفی تجهیزات اولیه مورد نیاز مطب دندانپزشکی را داریم.

خرید لوازم اولیه دندانپزشکی

1. یونیت دندانپزشکی

یکی از اصلی ترین و مهم ترین تجهیزاتی که در هر مطب لازم است یونیت دندانپزشکی است. در واقع صندلی بیمار را یونیت دندانپزشکی می نامند که مجهز به تجهیزات مخصوصی است. این صندلی یک صندلی معمولی نیست و به گونه ای طراحی شده است که راحتی بیمار را تضمین کند.

اولین چیزی که باید برای مطب خود تهیه کنید یونیت دندانپزشکی است که کیفیت آن بسیار مهم است. با توجه به استفاده طولانی مدت بیمار از این صندلی، باید کیفیت و راحتی آن را در نظر بگیرید.

2. اتوکلاو

در پزشکی و صنایع وابسته، تجهیزات استریل و ضد عفونی کننده ضروری تلقی می شود. سهل انگاری در این امر می تواند باعث انتقال انواع عفونت ها و بیماری ها شود و سلامت افراد را تهدید کند.

خرید اتوکلاو دندان باید با دقت بیشتری انجام شود تا کیفیت استریل آن افزایش یابد. هر چه دقت و وسواس بیشتری در این مورد صرف کنید، سلامت خود و بیمارتان را تضمین خواهید کرد.

3. فرز

از دیگر لوازمی که برای هر دفتری لازم و ضروری است، فرز است. قسمت های سخت دندان را می توان با فرز برش داد یا تراشید. با خرید این اکسسوری ها با طیف وسیعی از آن ها آشنا می شوید که علاوه بر جنس، اندازه های مختلفی نیز دارند.

عنوان مثال از فرزهای آلمانی برای فرزهای توربین و یا فرزهای کاربید در Angle استفاده می شود. از مواد دیگری نیز می توان در مواردی مانند ساخت فرزهای پلیمری، سرامیکی یا فولادی استفاده کرد.

4. دستگاه لایت کیور

دستگاه لایت کیور در مطب های دندانپزشکی برای خشک کردن یا ترمیم دندان استفاده می شود. این دستگاه ها در دو نوع مختلف ال ای دی و هالوژنی به فروش می رسند که انواع ال ای دی جزو پرفروش ترین مدل ها هستند. دلیل این ترجیح مصرف کم انرژی و تولید گرمای کمتر است. به طوری که این نوع لایت کیور نیازی به خنک شدن ندارد.

راهنمای خرید لوازم دندانپزشکی و نکات مهم آن

تعیین اولویت در خرید مهمترین نکته برای خرید تجهیزات دندانپزشکی است. کیفیت بالای تجهیزات و لوازم خریداری شده و همچنین ارائه گارانتی توسط فروشنده و سازنده محصولات از دیگر نکاتی است که نباید نادیده گرفته شود.البته شما میتوانید برای خرید انواع تجهیزات دندانپزشکی به sorena dental مراجعه کنید.

راهنمای خرید لوازم دندانپزشکی و موارد مهم آن در زمان خرید

همانطور که می دانید فرآیند درمان دندان کاری زمان بر است که گاهی اوقات نیاز به ساعت ها زمان و حوصله دارد. با توجه به این موضوع در هنگام خرید تجهیزات مورد نیاز به ارگونومی آنها توجه ویژه ای داشته باشید. تامین آسایش دندانپزشک و بیمار در کنار زیبایی ظاهری می تواند باعث خرید بهتر شود.

تجهیزات اولیه دندانپزشکی چیست؟

درست است که ابزارها و لوازم جانبی زیادی در زمینه دندانپزشکی وجود دارد، اما نمی توان همه آنها را ضروری دانست. فرز، یونیت دندانپزشکی و اتوکلاو از ضروری ترین لوازم جانبی هستند.

دکمه بازگشت به بالا