اقتصادی

همکاری دو مرکز تحقیقاتی در زمینه توسعه سیستم‌های هشدار مخاطرات

در یک رویداد ، تفاهم نامه ای بین م Instituteسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه نظارت بر ریسک و مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی امضا شد.

به گزارش مخبراندکتر کاپور مدیر موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات است. وحید یزدانیان ، در برنامه امضای تفاهم نامه با مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، بر لزوم حفظ خدمات ارتباطی در وزارت ارتباطات در زمان بحران تأکید کرد: مستقل از ماهیت فیزیکی تجهیزات و از روشهای جایگزین استفاده می کند.

وی سامانه های هشدار دهنده را یکی از زمینه های همکاری مشترک با مرکز تحقیقات راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: با هوش مصنوعی می توان در زمینه شبکه حسگر هشدار اقدام کرد. از قابلیت های موجود در زمینه ارتباطات نیز می توان برای شبکه های اطلاعات سریع هشدار استفاده کرد.

اطلاعات مربوط به استفاده از قابلیت های تحقیقاتی امنیتی و سایر زمینه های همکاری مشترک در نظارت بر حوادث امنیتی به نام یزدانیان شناخته می شود و شامل: مطالعه موردی در زمینه آتش نشانی هوشمند در پژوهشکده فناوری اطلاعات ، به ویژه جنگل های گلستان ، که می تواند به عنوان زمینه همکاری مشترک در نظر گرفته شود.

مدیر پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: مرکز هوش مصنوعی به دلیل همکاری دانشگاه امیرکبیر در زمینه ابررایانه ها ، زیرساختی ایده آل برای تجزیه و تحلیل داده ها ایجاد کرده است ، و فرصتی عالی را برای استفاده هر دو طرف در این زمینه فراهم می کند. تحلیل و بررسی. داده ها را ارائه می دهد.

دکتر شوهرچی زاده ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با استقبال از پیشنهادها ، حجم عظیمی از داده های جمع آوری شده را با توجه به امکان همکاری سیستم های هشدار و واکنش سریع در هنگام زلزله ، متذکر شد. تجزیه و تحلیل این داده ها با استفاده از مرکز تحقیقات هوش مصنوعی به عنوان زمینه کلیدی همکاری در زمینه طیف کاتالیزوری در دهه 60 تا به امروز.

وی تهدیدهای طبیعی مانند زلزله ، سیل و تصادفات را دغدغه ای برای حفاظت از سرمایه کشور دانست و گفت: قانون مدیریت بحران دیدگاه پیشگیرانه ای در این زمینه دارد و زمینه و قابلیت های شگفت انگیز شرکت تحقیقاتی ارتباطات و فناوری اطلاعات را در نظر می گیرد.

در پایان این دیدار ، دکتر یزدانیان ، مدیر موسسه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر ، مدیر مسکن راه ، مسکن ، برای یادداشت تفاهم همکاری های پژوهشی ، آموزشی و اطلاعاتی بین دو طرف. و مرکز تحقیقات توسعه شهری.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا