بین الملل

وزیرخارجه چین خطاب به امیرعبداللهیان: هیچ مانعی نمی‌تواند در روابط تهران و پکن خللی وارد کند

به گزارش مخبران ، وزیر امور خارجه چین با تبریک به رئیس جمهور کشورش ، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور جمهوری اسلامی ، بر نقش سازنده و مهم کشورمان در توسعه منطقه تاکید کرد.

وانگ یی با تاکید بر اینکه چشم انداز چین توسعه همه جانبه روابط دوجانبه است ، بر تلاش جدی رئیس جمهور چین برای توسعه روابط دوجانبه تاکید کرد و گفت: “ما معتقدیم هیچ تغییر یا اختلال بین المللی روابط دائمی بین دو کشور را مختل نمی کند.” ایجاد کردن

وزیر امور خارجه چین بر آمادگی کشورش برای اجرای توافق های قبلی بین دو کشور از جمله سند مشارکت راهبردی 25 ساله تاکید کرد و در گفتگوی تلفنی دو رئیس جمهور توافقنامه ها را پیگیری کرد.

وانگ آی تاکید کرد که جامعه بین المللی چاره ای جز مبارزه با یکجانبه گرایی و قلدری جهانی ندارد.

وزیر امور خارجه چین اعلام کرد که بخش بزرگی از واکسن مزرعه زینو در ماه سپتامبر و در آینده نزدیک به کشور ما ارسال می شود.

امیر عبداللهیان ، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی بر روابط راهبردی دو طرف و دوستی دیرینه دو کشور تأکید کرد و از حمایت چین از ورود کشورمان به پیمان شانگهای تشکر کرد.

وزیر خارجه کشورمان یکجانبه گرایی آمریکا را تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی توصیف کرد و بر سیاست ایران در مخالفت با دخالت برخی نیروها در امور داخلی دیگر کشورها از جمله چین تاکید کرد.

امیرعبداللهیان روابط ایران و چین را بر اساس اتحادهای استراتژیک و مشارکت های قدیمی ارزیابی کرد و اولویت های دولت سیزدهم را مشخص کرد و تمایل ایران برای توسعه کامل روابط خود با چین از جمله سیاست خارجی آسیا محور را روشن کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان بر تلاش های ویژه وزارت امور خارجه و جمهوری اسلامی ایران برای اجرای توافقنامه مشارکت استراتژیک با دولت ایران و پیگیری برنامه توسعه روابط تاکید کرد.

امیر عبداللهیان ضرورت تسریع در پذیرش واکسن ها در چارچوب توافق رئیس جمهور دو کشور را مطرح کرد و بر نقش همه گیری فعلی در ایران تاکید کرد.

در تبادل نظر وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین ، ضرورت ایجاد یک دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان ، مبارزه با تروریسم و ​​مواد مخدر در اولویت اول قرار دارد. کمک های بشردوستانه بدون مانع و پشتیبانی رایگان. تاکید بر عبور از مرز بود. هر دو طرف تاکید کردند که ایالات متحده مسئول وضعیت فعلی افغانستان است و نقش آن در دو دهه گذشته سازنده نبوده است.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین توافق کردند در کنار اجلاس شانگهای دیدار کنند.

311311

دکمه بازگشت به بالا