اقتصادیمطالب برتر

پارتیشن شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

پارتیشن شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

شیشه یکی از مدرن‌ترین و شیک‌ترین المان‌ها در طراحی دکوراسیون است. انواع شیشه به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند شفافیت، انعکاس و افزایش نور و روشنایی در فضا موجب جذابیت، بزرگ‌تر نشان دادن فضا و دلباز شدن آن می‌شود. استفاده از پنل‌های شیشه ای برای پله‌ها مانند نرده شیشه ای پله گرد و ساده در بسیاری از منازل جلوه‌ای لوکس و خاصی به فضا می‌بخشد. در شرکت‌ها و برخی منازل یا فروشگاه‌ها نیز استفاده از پارتیشن شیشه ای و مخصوصا پارتیشن شیشه ای کرکره ای طرفداران زیادی دارد. بنابراین در این مطلب به معرفی و مرور ویژگی‌های این سه سازه‌ی پرطرفدار می‌پردازیم و به پرسش پارتیشن شیشه ای چیست پاسخ می‌دهیم.

پارتیشن شیشه ای دوجداره | پارتیشن شیشه ای طرح دار

نرده شیشه ای پله گرد

نرده شیشه ای پله گرد، همان‌گونه که از نام آن مشخص است، شامل نصب پنل‌های شیشه ای بر روی پله‌های گرد به خصوص پله‌های متصل کننده‌ی دو طبقه در سالن‌های پذیرایی یا نشیمن منازل می‌باشد. این نوع نرده شیشه‌ای به عنوان زیباترین مدل محبوبیت زیادی دارد و البته در نهایت انتخاب پله ساده یا گرد به سلیقه و نظر طراح دکوراسیون داخلی یا ساکنین ساختمان وابسته است.

نصب نرده شیشه ای پله پیچ به دو روش قابل اجرا است که شامل نصب از طریق فیکس پوینت کنار کف پله و شاسی پله گرد و هم‌چنین نصب از طریق یو چنل روی شاسی پله پیچ می‌باشد.

در نصب به روش یوچنل به دلیل قرار گرفتن شیشه در داخل یوچنل، استحکام بیشتر خواهد بود و البته نصب نیز در مقایسه با روش فیکس پوینت راحت‌تر است. چون در زمان نصب می‌توان به راحتی تنظیم ارتفاع را انجام داد. در نهایت هم نتیجه‌ی کار زیباتر خواهد بود.

در نهایت اگر مایل به نصب نرده شیشه ای پله گرد در فضای داخلی ساختمان خود هستید، می‌توانید از زیبایی پله‌های پیچ در کنار مزایای حاصل از نرده‌های شیشه‌ای یعنی افزایش نور طبیعی، فضای دید بیشتر و جلوه‌ی زیبا و مدرن شیشه در دکوراسیون داخلی به خصوص تناسب آن با سبک‌های دکوراسیون مینیمال و مدرن بهره‌مند شوید.

پارتیشن شیشه ای دوجداره | پارتیشن شیشه ای طرح دار

پارتیشن شیشه ای کرکره ای

یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای تفکیک فضای داخلی منازل، فروشگاه‌ها و به خصوص ادارات، نصب پارتیشن شیشه‌ای است. به علاوه اشخاصی که نیاز به حفظ حریم شخصی یا ایجاد فضای خصوصی‌تر به عنوان مثال برای برگزاری جلسات را دارند، می‌توانند از پارتیشن شیشه ‌ای کرکره ای استفاده کنند.

پارتیشن شیشه ای کرکره‌دار علاوه بر مزایایی مانند کمک به ایجاد حریم شخصی در زمان‌های مورد نیاز، در تنظیم میزان نور فضا نیز کمک کننده است. کرکره‌ها نیز به عنوان یک عایق مناسب برای صدا، گرما و سرما عمل می‌کنند. به همین دلیل انتخاب و اجرای این نوع پارتیشن‌ به صرفه‌جویی در مصرف برق و انرژی و کاهش هزینه‌های مرتبط با آن نیز کمک می‌کند.

کرکره‌ها در این نوع پارتیشن دارای چندین مدل هستند که متداول‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

– کرکره مگنتی که نوعی کرکره دارای آهنربا است و این آهنربا به بالا و پایین رفتن راحت کرکره‌ها کمک می‌کند.

– کرکره ولومی که در آن کرکره‌ توسط یک دکمه کنترل می‌شود. در واقع یک دکمه بر روی فریم بیرونی تعبیه می‌شود که قابلیت کنترل میزان نور ورودی را دارد.

– کرکره ریموت‌دار که در آن بالا و پایین بردن کرکره‌ها توسط یک ریموت و فشردن دکمه‌های آن انجام می‌شود.

از دیگر مزایای پارتیشن شیشه ای کرکره ای دوام بالا و کارایی برای سال‌های طولانی است. به خصوص در مورد کرکره‌ها که به دلیل قرار داشتن در میان یک فضای بسته از ضربه و خط و خش در امان می‌مانند.

پارتیشن شیشه ای دوجداره | پارتیشن شیشه ای طرح دار

پارتيشن شيشه اي چیست

در پاسخ به پرسش پارتیشن شیشه ای چیست می‌توان به صورت خلاصه بیان کرد که پارتیشن شیشه ای نوعی دیوار جدا‌کننده است که برای جداسازی فضا و استفاده‌ی بهینه از محیط ساختمان‌های بزرگ کاربرد دارد. این پارتیشن‌ها بسته به نوع و ویژگی‌های هرکدام برای استفاده در محیط‌های مسکونی، تجاری و اداری بسیار مناسب هستند و علاوه بر تفکیک فضا مزایایی مانند امکان استفاده از نور طبیعی و قابلیت عایق در برابر رطوبت و گرما و سرما را دارند.

برخی از متداول‌ترین انواع پارتیشن شیشه ای مدل‌های تک جداره یا دو جداره و فریم لس و فریم دار است.

پارتیشن شیشه ای تک جداره به دلیل کاربرد پروفیل‌های ظریف در مقایسه با مدل دو جداره دارای ظرافت و زیبایی بیشتری است. به همین دلیل برای نصب در فضاهای کوچک‌تر که کمتر به عایق صدا نیاز دارد به کار می‌رود.

در مقابل پارتیشن‌های دارای شیشه دوجداره ضخامت و به تبع آن مقاومت بالاتری دارند و برای نصب در مکان‌هایی دارای فضای بیشتر یا نیاز به عایق صدا مناسب است.

پارتیشن شیشه ای  فریم دار نیز به دلیل استفاده از پروفیل‌های نسبتا ضخیم از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار است که البته موجب اشغال فضای بیشتر نیز می‌شود. ولی پارتیشن فریم لس چون هیچ فریم و قابی ندارد برای فضای‌های کوچکتر و دارای سبک مینیمال پیشنهاد می‌شود.

به طور کلی به دلیل تنوع و کاربرد بالای پارتیشن های شیشه ای، امکان نصب این سازه در تمامی بخش‌های ساختمان وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان در فضاهایی مانند سالن غذاخوری و آشپزخانه که دارای ورودی نور مشترک هستند با نصب پارتیشن شیشه‌ای هم به تفکیک فضاها کمک کرد و هم امکان انتقال نور طبیعی در تمامی نقاط خانه را فراهم نمود.

در این مطلب به مرور کاربردهای خاص شیشه در ساختمان یعنی نرده شیشه ای پله گرد و پارتیشن شیشه ای کرکره ای پرداختیم و با ویژگی‌های هرکدام آشنا شدیم. به علاوه با بررسی انواع مختلف پارتیشن‌های شیشه ای، به پرسش پارتیشن شیشه ای چیست پاسخ دادیم. در نهایت انتخاب هر کدام از این سازه‌ها به نظر و سلیقه‌ی کارفرما و کاربری فضای مورد نظر بستگی دارد.

دکمه بازگشت به بالا