عمومیفرهنگ و هنرمطالب برتر

خرید پرفروش ترین کتاب های روانشناسی با تخفیف از انتشارات آثار برات

خرید و مطالعه کتاب روانشناسی به دلیل کاربردی که در زندگی فردی و اجتماعی دارد، برای بسیاری از اشخاص جذاب و خواندنی‌ است. امروزه شما می‌توانید انواع کتاب های روانشناسی با تخفیف را خریداری کنید. علم روانشناسی، به بررسی رفتار و فرآیندهای روانی ذهن انسان می‌پردازد. رفتار شامل همه اعمال، حرکات و رفتارهایی است که فرد انجام می‌دهد. فرآیندهای روانی هم کلیه احساسات، تفکرات، هیجانات و کلیه موارد مربوط به هوش و حافظه را در برمی‌گیرد. کتاب روانشناسی انواع مختلفی دارد که شما با خرید این کتاب‌ها با توجه به نیاز خود، می‌توانید آگاهی خوبی از مباحث گوناگون روانشناسی به دست آورید.

تاثیر مثبت مطالعه کتاب های روانشناسی در زندگی

روانشناسی به مطالعه مواردی نظیر رفتار، رشد، شخصیت، احساسات و انگیزه در انسان می‌پردازد. مهم‌ترین کاربرد علم روانشناسی، مسائل مربوط به سلامت و بهداشت روان است؛ روانشناسان با استفاده از اصول، تحقیقات و یافته‌های بالینی خود به کنترل و غلبه بر علائم پریشانی روانی و بیماری روانی افراد کمک بسیاری می‌کنند. در واقع در این علم، به بررسی و تحقیق درباره فرایندهای روانی افراد پرداخته می‌شود. با مطالعه کتاب‌های روان‌شناسی می‌‌توان  با این مفاهیم و پژوهش‌ها آشنا شده و آن‌ها را آموخت.

انواع کتاب های روانشناسی

روانشناسی، علمی است که همه حوزه‌های زندگی افراد را در برمی‌گیرد. شما می‌توانید در هر حوزه‌ای از کتاب‌های روانشناسی کمک بگیرید. روانشناسی عمومی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی رفتار، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی تربیتی، روانشناسی کودک و نوجوان و روانشناسی ازدواج  از جمله گرایش‌های مهم و عمده کتاب‌های روانشناسی هستند:

کتاب روانشناسی عمومی

روانشناسی عمومی به نوعی پایه علم روانشناسی است و به شکل بنیادی به بررسی تمامی اختلالات و عملکرد انسان می‌پردازد. مطالعه کتاب‌های روانشناسی عمومی برای هر فردی جذاب خواهد بود. با خواندن چنین کتاب‌هایی، شناخت بهتری درباره رفتار خود و دیگران به دست خواهید آورد؛ شما می‌توانید از نظر روانشناسی، خود و دیگران را تحلیل کنید و روابط بهتری داشته باشید. مطالعه این کتاب‌ها نیاز به داشتن تحصیلات نداشته و افراد معمولی می‌توانند از این علم اطلاعات بسیار مفیدی را به دست آورند.

کتاب روانشناسی شخصیت

از نظر علم روانشناسی، افراد تیپ‌های شخصیتی متفاوتی دارند. کتاب‌های روانشناسی شخصیت به تیپ‌های مختلف شخصیتی هر انسانی می‌پردازند. هر فردی را می‌توان با بررسی‌های خاصی، از نظر رفتاری در یکی از این تیپ‌های شخصیتی قرار داد. مطالعه کتاب روانشناسی شخصیت به شما کمک می‌کند تا تیپ‌های شخصیتی افراد را بهتر بشناسید. شناخت این تیپ‌های شخصیتی باعث بهبود روابط اجتماعی خواهد شد.

کتاب روانشناسی رفتار

رفتارشناسی از دیگر بخش‌های مهم علم روانشناسی شناخته می‌شود. روانشناسی رفتار به بررسی رفتار افراد می‌پردازد؛ رفتار هر فردی نشانگر وضعیت روحی و حس درونی‌اش است. اسکینر، پاولوف و جان واتسون افرادی بودند که روانشناسی رفتار را پایه‌گذاری کردند. این افراد در مطالعه‌ها و تحقیقات خود متوجه شدند که رفتار انسان‌ها را می‌توان با مواردی مانند شرطی‌سازی، تشویق و تنبیه تغییر داد. علم روانشناسی رفتار، آنقدر گسترده است که هرچه در این حوزه مطالعه کنید، باز هم مطالب جدیدی برای یادگیری وجود دارد. شما با کمک این علم  می‌توانید رفتار خود را متناسب با زندگی خود و اطرافیانتان تغییر دهید و آن را بهبود ببخشید.

کتاب روانشناسی اجتماعی

روانشناسی اجتماعی شاخه‌ای از علم روانشناسی محسوب می‌شود که رفتار افراد در اجتماع را بررسی می‌کند. طبق مطالعات و تحقیقات روانشناسان، رفتار و عملکرد افراد می‌تواند با تاثیری که از جامعه می‌گیرد، تغییر کند. همچنین رفتار و کنش‌های یک فرد می‌تواند تاثیر مستقیمی در جامعه داشته باشد. در واقع روانشناسی اجتماعی به بررسی اهداف، نیت‌ها، احساسات، تفکرات و کنش‌های افراد در هنگام حضور در جامعه می‌پردازد. بر همین اساس هر اندازه افراد آگاهی بیشتری در این زمینه به دست آورند، زندگی اجتماعی موفق‌تر و راحت‌تری در محیط کار، محیط تحصیل و دیگر گرو‌ه‌های اجتماعی خواهند داشت. مطالعه کتاب‌های روانشناسی اجتماعی برای همه افرادی که در اجتماع و در ارتباط با افراد مختلف هستند، بسیار مفید و گاهی حتی لازم خواهد بود.

خرید پرفروش ترین کتاب های روانشناسی با تخفیف از انتشارات آثار برات
خرید پرفروش ترین کتاب های روانشناسی با تخفیف از انتشارات آثار برات

کتاب روانشناسی تربیتی

روانشناسی تربیتی شاخه‌ای دیگر از علم روانشناسی به شمار می‌رود که به چگونگی یادگیری و آموزش فرد پرداخته می‌شود. با مطالعه کتاب‌های روانشناسی تربیتی می‌توان کیفیت تعلیم دادن را نیز افزایش داد. در واقع آشنایی با این علم و کمک گرفتن از آن باعث شده تا روش‌های آموزشی مطابق با افراد برای بیشترین بازدهی و کارایی طراحی شود. خواندن این کتاب‌ها به والدین، معلمان، مربیان و مدیران علمی نیز بسیار توصیه می‌شود.

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان

روانشناسی کودک و نوجوان از دیگر مهم‌ترین شاخه‌های علم روانشناسی است. والدین برای درک صحیح رفتارهای فرزند خود باید شناخت بهتری درباره شخصیت، رفتار و نوع دیدگاه آن‌ها به دست آورند. چرا که دنیای کودکان و نوجوانان با بزرگسالان متفاوت است و باید درک صحیحی از رفتار آن‌ها داشت. همچنین بچه‌ها در هر دوره سنی، دارای رفتارهایی خاص هستند. بر همین اساس می‌توان گفت که مطالعه کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، برای والدین می‌تواند بسیار مفید باشد.

روانشناسی ازدواج

روانشناسی ازدواج یکی دیگر از زیرشاخه‌های علم روانشناسی است. ازدواج مرحله مهمی در زندگی هر انسانی شناخته می‌شود. با کمک این علم می‌توان انتخاب درست و هوشمندانه‌ای در انتخاب همسر داشت. در واقع از دید روانشناسی ازدواج، باید کسی را انتخاب کنید که به آمادگی ازدواج رسیده باشد. داشتن یک ازدواج موفق نقش پررنگی در کیفیت تمام زندگی شخصی و اجتماعی فرد خواهد داشت. بنابراین باید به ازدواج آگاهانه اهمیت بسیاری داد؛ ازدواجی که  تمامی جوانب همچون مسائل فرهنگی، خانوادگی، شخصیتی، مادی، فکری و رفتاری در آن سنجیده شده باشد. همچنین اینکه چطور علی‌رغم تفاوت سلیقه‌ها و اختلاف نظرها بتوان زندگی متداوم و لذت بخشی داشت. بر همین اساس مطالعه کتاب‌های روانشناسی ازدواج می‌تواند کمک بسیاری در امر ازدواج کند.

خرید انواع کتاب های روانشناسی با بهترین قیمت از انتشارات آثار برات

علم روانشناسی به مطالعه ذهن و رفتار انسان‌ها می‌پردازد. اطلاع و شناخت از این علم می‌تواند به افراد کمک کند تا به بینش و درک بهتری نسبت به اعمال خود و دیگران دست پیدا کنند. امروزه همه افراد به شناخت علم روانشناسی، در سطح عمومی نیز نیاز دارند. چرا که شخص با شناخت روان خود و دیگران هم سلامت روان خواهد داشت و هم باعث بالا رفتن کیفیت زندگی خود و دیگران می‌شود. شما می‌توانید انواع کتاب های روانشناسی با تخفیف را از انتشارات آثار برات خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا