اقتصادیعمومیمطالب برتر

پوست شاداب و خشک؛ چگونه با مراقبت‌های مناسب به پوستی شاداب و خشک دست پیدا

پوست خشک و حساس چیست ؟ 

کرم روز لاکچری کوین بیز: پوست خشک و حساس به پوستی می گویند که علاوه بر اینکه پوست بسیار خشک است حساس نیز می باشد که بدلیل حساسیت های زیادی این نوع پوست دارند . افرادی که دارای پوستی حساس هستند در هنگام وزیدن باد ، آفتاب ، تابش نور آفتاب واکنش نشان میدهد و ممکن است دچار پوسته پوسته ، قرمزی ، خارش و … شوند .

نشانه‌های یک پوست خشک و حساس پوسته پوسته شدن ، قرمز و خارش است. اگر این نشانه‌ها را داشتید بدانید که پوست خشک و حساس دارید و نیازمند روشی هستید که از شدت خشکی آن بکاهید.

پوست در اثر کمبود آب و چربی، خشک، زبر و کشیده می شود و نرمی خود را از دست می دهد. علاوه بر این، رنگی تیره و خاکستری پیدا می کند و جلای طبیعی ندارد. این خشکی به علت پوسته پوسته شدن طبقه شاخی است که ظاهرا دیده نمی شود و …

پوست طبیعی دارای سیزده درصد آب است که این مقدار آب با افزایش سن به تدریج کاهش می یابد تا سرانجام پیری کامل به هفت درصد می رسد ولی تا قبل از پیری مقدار آن حتی درباره آفتاب و هوای خشک نباید از ده درصد کمتر شود.

پوست خشک و جوش دار

کرم شب لاکچری کوین فرانسوی: آیا پوست خشک هم جوش می زند؟ آکنه درپوست خشک نیز ایجاد می شود. در واقع هر چیزی که منافذ شما را مسدود کند می تواند باعث ایجاد جوش شود. و برای درمان منافذ باز پوست حتما باید از روش پاکسازی مخصوص پوست های خشک و حساس استفاده شود.

خیلی از افراد برای پاکسازی پوست خود چه نوع پوست چرب و چه نوع پوست خشک و حساس به سالن های زیبایی مراجعه میکنند اما چون افرادی که در این سالن های زیبایی مشغول به پاکسازی هستند تفاوت پوست چرب ، خشک و حساس را نمی دانند و تنها از یک مواد برای پاکسازی استفاده می کنند که این روش نه تنها باعث بهبود پوست شما نمی شود بلکه پوست شما را از قبل حساس تر می کند پس برای درمان پوست خود حتما به کلینیک های زیبایی معتبر مراجعه کنید.

درمان پوست خشک صورت با پاکسازی

خرید کرم لاکچری کوین: همانطور که در بخش بالا گفته شد برای درمان پوست خشک و حساس حتما از پاکسازی مخصوص استفاده کنید تا منافذ باز صورت شما بسته شود و پوستی شاداب داشته باشید

روش شستشوی پوست خشک و حساس 

1-  افرادی که دارای پوست خشک هستند، صورت خود را با آب تنها صبح هنگام شست و شو دهند و برای پاک کردن پوست در شب از پاک کننده های ملایمی که دارای مرطوب کننده هستند، استفاده کنند.

پوست های خشک پس از پاک شدن با این پاک کننده ها، نرم و صاف باقی خواهند ماند. بنابراین اگر پس از مصرف یک پاک کننده، پوست بیش از حد خشک و تحریک شد، نشانه آن است که این پاک کننده مناسب پوست خشک نیست.

2- دوش و حمام باعث رطوبت بیشتر پوست می شود ولی استفاده از آب داغ چربی و رطوبت طبیعی پوست را از بین برده و عامل خشک شدن بیشتر آن خواهد بود. بنابراین حمام گرم باید در کمتر از 10 دقیقه انجام شود. در طول دوش گرفتن بهتر است در حمام بسته نگه داشته شود تا بخار موجود در فضا رطوبت بیشتری را به پوست برساند.

3- پوست خشک نباید هنگام شست وشو تحریک شود بنابراین باید از هرگونه اصطکاک توسط اسفنج یا لیف و شست وشودهنده هایی که دارای اسکراب هستند، خودداری شود.

4- بهترین راه شستن پوست خشک استفاده از دست است.شست وشوی پوست خشک با دست باید به آرامی صورت گیرد و حالتی دایره مانند و ماساژگونه داشته باشد. این روش بخصوص در اطراف چشم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا مالش شدید پوست در پاره ای از مواقع موجب تحریک و التهاب آن خواهد شد. استفاده از آب ولرم و حوله پنبه ای تمیز توصیه می شود.
پاک کننده ها، صابونی و غیر صابونی

پاک کننده های خشن وقوی صابونی میتوانند لایه چربی طبیعی پوست صورتتان را از بین ببرند و سبب خشکی، سوزش و التهاب در پوستتان شوند.پاک کننده های غیرصابونی هم که درصد کمی صابون دارند و خفیفتر هستند بیشتر توصیه میشوند .

زمانی که شما دارای پوستی خشک باشید ، استفاده از یک پاک کننده ی ملایم با درصدی از مرطوب کننده در آن، میتواند بهترین گزینه برای داشتن پوستی لطیف و تمیز باشد. اگر بعد از شستشو با مواد پاک کننده، پوستتان خشک ، ملتهب و یا دچار خارش شد سعی کنید محصولی دیگر را امتحان کنید و چه بهتر که با پزشک مشورت داشته باشید.

برای ابرسانی پوست خشک چه کنیم | برای پوست خشک چه کرمی مناسب است

4 نکته بسیار مهم جهت جلوگیری از خشک شدن پوست

1- صبح و شب مرطوب کننده استفاده کنید

بعد از اینکه پوستتان را تمیز کردید و شاداب کننده یا تونر به آن زدید، بلافاصله از مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت پوست حفظ شود. اگر پوستتان خشک است توصیه می شود روز و شب از مرطوب کننده استفاده کنید. با یک لایه از روغن صورت شروع کنید، ترجیحا ترکیبی از روغن های طبیعی باشد. بعد از آن از یک مرطوب کننده قوی مخصوصا در شب ها استفاده کنید.

2- حوله های خود را تازه کنید

مهم نیست نوع پوست تان چیست، باید لیف و حوله خود را مرتب تغییر دهید. باکتری ها به سادگی می توانند روی سطح این موارد تجمع کنند و خطر ایجاد تحریک یا جوش زدن صورت را به وجود بیاورند.

3- مانع نور خورشید شوید

قرار گرفتن در معرض اشعه های UV به سطح پوستتان آسیب وارد می کند. این اتفاق نه تنها خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد بلکه پیری و خشک شدن پوستتان را نیز سرعت می بخشد. هر بار که خواستید مدتی بیرون بروید، مطمئن شوید پوستتان به خوبی در برابر نور خورشید محافظت شده باشد. توصیه می شود هر روز چه آفتابی چه بارانی، از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که SPF پایین تر از 30 نداشته باشند.

4- مراقب پوست خشک دستها باشید

استفاده از روغن زیتون گرم می‌تواند دست‌های خشک و زبر شما را شاداب و نرم کند. روغن زیتون غنی از اسکوالین است که چربی طبیعی پوست را تقویت کرده و گرمای روغن هم باعث نفوذ عمیق‌تر آن به پوست می‌شود. نصف فنجان روغن زیتون تصفیه نشده را به‌مدت 20 ثانیه داخل مایکروفر گذاشته و سپس آن را روی پوست دست‌ها ماساژ بدهید؛

در مرحله بعد هم هر دست را با کیسه پلاستیک پوشانده و به‌مدت 5دقیقه داخل یک کاسه آب گرم فرو ببرید تا گرمای آب به جذب بهتر روغن کمک کند. سپس دست را از داخل آب و کیسه خارج کنید. یادتان باشد بعد از این کار دست‌تان را نشویید. اگر از چربی دست‌ها ناراحت هستید با یک حوله کمی چربی‌ آن را بگیرید

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا