علمی و پزشکی

چرا باید از نخ دندان استفاده کرد؟

چرا باید از نخ استفاده شود

بیماری دندانپزشکی معمولاً در اثر پلاكی كه در دندانها و لثه ها ایجاد می شود ایجاد می شود (پلاك بی رنگ و زرد كه روی دندان ها ایجاد می شود). پلاک اکوسیستم پیچیده ای است که شامل 800 نوع باکتری مختلف است و در دهان ما یافت می شود.

این اکوسیستم مانند یک شهر است و مسواک زدن مانند گودزیلا آن را از بین می برد. با این حال ، باکتری ها می توانند زیرساخت های خود را به سرعت و به طور موثر بازسازی کنند ، بنابراین مسواک زدن باید به طور مرتب انجام شود. اما مسواک زدن در از بین بردن پلاک بین دندانها مؤثر نیست و تجمع این باکتری ها در دندان ها می تواند منجر به بیماری دندان شود و از نخ دندان نیز برای این منظور استفاده می شود.

اگر پلاک به مدت طولانی روی دندان باقی بماند ، بزاق آن را به ماده سختی به نام حساب دیجیتال تبدیل می کند که می تواند منجر به ایجاد بیماری لثه شود. برای از بین بردن این ترکیب باید از دستگاه های مخصوص دندانپزشکی استفاده شود.

چرا باید از نخ استفاده شود

چرا خونریزی لثه ارزش دارد؟

درست همانطور که پزشک با دیدن پزشک فشار خون شما را اندازه می گیرد ، دندانپزشک لثه های شما را معاینه می کند و خونریزی لثه ها را بررسی می کند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند. همچنین نمرات بالاتر می تواند باعث ریزش دندان ، دندانهای زرد و قهوه ای و بوی بد دهان شود.

نیاز به نخ بستگی به شرایط فعلی دندان ها دارد. در موارد خاص مانند شکاف بین دندان یا ایمپلنت دندان ، نخ قابل استفاده نیست و باید با برس مخصوص انجام شود.

sciencealert.com

2121

دکمه بازگشت به بالا