عمومی

کشف حدود ۸۰ هزار نوع کالای قاچاق در رشت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سردار عزیزاله ملکی اظهار کرد: یکی از آفات و موانع بزرگ کاهش تولید داخل، قاچاق کالا است که متأسفانه به دلیل افزایش تنوع، ارزان بودن و گاهی حتی بدون کیفیت لازم نیز در جامعه شیوع پیدا کرده و آثار زیان‌باری در جهت تولید و در نتیجه رشد اقتصاد کشور دارد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی رصد محموله‌های ورودی به استان گیلان و کنترل انبارها و مراکز عمده تخلیه و نگهداری کالا، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با کنترل نامحسوس یک دستگاه خودرو شوتی مزدا در محور مواصلاتی شمال به جنوب موفق به کشف انبار بزرگ قاچاق کالا در یکی از شهرک‌های صنعتی شهرستان رشت شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی پلیس بلافاصله پس از شناسایی محل اصلی دپو کالا با هماهنگی قضائی به آدرس این مکان اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این انبار حدود ۸۰ هزار عدد انواع کالای قاچاق اعم از مقادیر زیادی نوشیدنی انرژی‌زا، لباس، مواد خوراکی، لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان‌داشت: در این راستا ۳ متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سردار ملکی در پایان مشارکت و همکاری مردم را گامی استوار برای مقابله با پدیده قاچاق در جامعه اعلام کرد و از آن‌ها خواست به منظور مقابله و برخورد با قاچاق کالا و دیگر جرایم اقتصادی اخبار و اطلاعات خود در این خصوص را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۰۰ به ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند.

دکمه بازگشت به بالا