اجتماعی

کلاهبرداری در پوشش انتقال ارز به خارج از کشور

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران از دستگیری فردی که با ترفند انتقال ارز به خارج از کشور اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بود، خبرداد.

به گزارش مخبران، سرهنگ شاهین حسنوند در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌به دنبال مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا در مورد کلاهبرداری از وی، رسیدگی به پرونده در دستورکار ماموران پلیس فتا قرار گرفت و در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد که مالباخته در فضای مجازی با فردی آشنا شده که مدعی انتقال ارز به خارج از کشور بوده و پس از جلب اعتماد شاکی با همین ترفند اقدام به دریافت مبالغی از وی کرده است.

 وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا با بررسی جزئیات تراکنش‌های حساب مالباخته، متوجه شدند که شاکی پس از واریز وجه به حساب متهم، اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کرده است. همچنین مشخص شد که گوشی‌های خریداری شده در استان اردبیل مورد استفاده قرار گرفته است. در جریان ردزنی این پول ماموران متوجه شدند که متهم اقدام به شارژ کیف پول دیجیتال خود در صراف والکس نیز کرده است.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران با بیان اینکه ماموران با انجام اقدامات پلیسی متهم را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: در ادامه هماهنگی با مقام قضایی انجام شده و ماموران پلیس فتا پس از اخذ مجوزهای لازم این فرد را در مخفیگاهش  در استان اردبیل دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.  متهم در مقرب انتظامی تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد.

حسنوند با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد، گفت: برای متهم پرونده‌ای تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی روانه دادسرا شده است.

وی در همین راستا به مردم هشدار داد که برای انجام امور بانکی و هرگونه جابجایی ارز با خارج از کشور حتما به صرافی‌ها و مراکز مجاز مراجعه کرده و فریب افراد سودجو و تبلیغات و ادعاهای آنان در فضای مجازی را نخورند.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا