علمی و پزشکی

یام نوروزی وزیر بهداشت – مخبران

در جریان نوروز 1400 ، هنگامی که وزیر بهداشت با تشویق كاركنان بهداشت و نقل قول شهادت شهدا و عذرخواهی از مرگ بیماری كوید -19 ، ایران بر سیستم بهداشتی جمهوری اسلامی تأكید كرد. علی رغم کمبودهای مالی و محدودیت های اجباری ، همه به دانش ، مدیریت و از خودگذشتگی اعتماد می کنند تا جایگاه ارزشمندی را در اختیار کسانی قرار دهند.

متن این پیام:

به نام خدا

از قلب غنچه شکایت نکنید

آن روز صبح گره را باز کرد

همکاران محترم ، همراهان فداکار و فداكاران كوشا نظام سلامت

من می دانم که آنچه در طول سال گذشته برای عزیزانم در زمینه COVID-19 اتفاق افتاد ، یک ملال فراموش نشدنی و تلاشی غیر قابل توصیف بود.

از جبهه بهداشت ، یعنی خانه های بهداشت ، خانه ها و مراکز بهداشتی جامع ، مراکز درمانی و بیمارستان های تخصصی و فوق تخصص ، کارکنان بهداشت ، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ، متخصصان اورژانس و پزشکی ، متخصصان بهداشت ، پرستاران ، پرستاران ، آزمایشگاه ها ، در جامعه ، بخشهای خصوصی و خیریه متخصصان و متخصصان رادیولوژی و علوم پیراپزشکی ، پزشکان توانبخشی ، پزشکان ، تکنسین های داروسازی ، دندانپزشکان و پیراپزشکان ، مدیریت ، کارکنان پشتیبانی و خدمات ، روسای افتخاری و هیئت مدیره دانشکده ها و دانشگاه های پزشکی ، معاونان ، مدیران و متخصصان با پشتیبانی از مردم شریف ، حماسه ای بی بدیل ایجاد کرد که بدون شک در تاریخ طلایی زمین ما جاودانه خواهد ماند.

تلخی شهادت عزیزان ما بیش از تحمل این بدبختی دلخراش ، افتادن در آتش مانند پروانه ها و تقدیم جان شیرین آنها برای خدمت به مردم کشورشان بود. باشد که آنها همیشه یادشان را گرامی داشته و برای خانواده های داغدارشان صبر و اجر داشته باشند.

در این بین ، هزاران نفر از مردم محلی به دلیل این بیماری هولناک جان خود را از دست دادند و بسیاری از خانواده ها ویران شدند و به دلیل شرایط ، آنها حتی نمی توانستند برای عزیزانشان عزاداری کنند.

اما در میان این گرما و انحصار و فشارهای سنگین ، نظام مراقبت های بهداشتی جمهوری اسلامی توانسته است علی رغم کاستی های ناشی از فداکاری خادمان ، مشکلات اقتصادی و اجبار ، در صحنه جهانی ایستاده باشد. در تاریخ این زمین به یادگار مانده است

اکنون که بهار نرم با تمام زیبایی هایش در راه است ، امیدواریم با کنترل و از بین بردن این ویروس شیطانی برای مردم جهان و کشور ما سالی پر از سلامتی و موفقیت باشد.

با تلاش خداوند و دانشمندان ما ، تولید موفق واکسن داخلی کامل شده است و با جمع آوری واکسن هایی که در بهار وارد می کنیم و تولید می کنیم ، می توانیم تعداد زیادی از مردم کشورمان را ایمن کنیم. پایان دهه 1400.

به درگاه خداوند متعال ، برای همه همکاران و خانواده های عزیز آنها در نظام سلامت سالی پر برکت و با سلامتی و عزت آرزومندم.

دکتر. سعید نمکی

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا