علمی و پزشکی

زمین گیر شدن ۳۰ آمبولانس علوم پزشکی یاسوج

مخبران/ کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوز گفت: بازدید از حیاط وسایل نقلیه دانشگاه علوم پزشکی ضروری است، حدود 30 دستگاه آمبولانس روی زمین گیر کرده و تعمیر آنها هزینه زیادی دارد.

محمد غلام نژاد در گفت وگو با خبرنگار مخبران، اظهار کرد: در سفر رئیس اورژانس کشور به استان، وی را به دیدن این آمبولانس های عظیم در پارکینگ دانشگاه بردم و از وی خواستم این مطالبه فراموش شده و عمومی را بردارد و نمایندگان قول دادند. کمک، تعمیر و تجهیز آمبولانس‌ها به‌طور جدی و از منابع وزارتی و وزارت بهداشت اعلام کرد در یکی دو سال گذشته هیچ آمبولانسی خریداری نکرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوز خاطرنشان کرد: ناوگان اورژانس این دانشگاه در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارد و در شهرستان های استان اکثر آمبولانس ها توانایی اعزام بیماران به استان های همجوار را ندارند و برخی فقط مورد استفاده قرار می گیرند. برای حمل و نقل شهری

غلام نژاد تصریح کرد: با وجود جابجایی روزانه بیماران در استان کهگیلویه و بویراحمد، کمبود تجهیزات پزشکی و نبود ناوگان حمل و نقل مجهز، از همه به ویژه سازمان های مردم نهاد، رسانه ها و خیرین دعوت به همکاری می کنیم. سلامتی. منطقه

وی از رسانه ها پرسید؛ انعکاس نیازهای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه سلامت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: رادیوتراپی، پزشکی هسته ای و تعمیر، تجهیز و خرید ناوگان اورژانس، پروژه های عمرانی تعطیل یا نیمه تعطیل، راه اندازی دپارتمان های فوق تخصصی و… بسیاری از مسائل از سوی دانشگاه نادیده گرفته می شود. مدافع سلامت مردم و دانشگاه علوم پزشکی بیشتر درگیر حواشی به کارگیری نیروی انسانی غیرمتخصص و کاریابی به نظر می رسد و اصلاح این روند نیازمند گذشت زمان است.

اظهارات غلام نژاد: خسارات فراوانی که با ورود نیروهای غیرمتخصص به حوزه بهداشت و درمان وارد شده است، مثلاً خرابی سیستم های سرمایشی و گرمایشی دو سه سال پس از افتتاح بیمارستان ها، آسیب های اقتصادی زیادی را به همراه داشته است. آسیب و این فقط یک مثال است.

وی تاکید کرد: استان های اطراف ما چهارمحال و بختیاری دو دستگاه رادیوتراپی دارند یا شهر کوچکی مثل دژفول رادیوتراپی دارد اما یک استان چنین دستگاهی ندارد که از انتقال بیماران به استان های همجوار جلوگیری کند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوز بدهی تنها یک بیمارستان در استان کهگیلویه و بویار احمد را بیش از 80 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تمام بیمارستان های این استان به همین میزان بدهکار هستند و به طور ویژه از همه تقاضا دارم. مسئولان باید با دانشگاه همکاری کنند.

غلام نژاد رسالت دانشگاه علوم پزشکی را تامین سلامت مردم دانست و افزود: برای احیا و احیای این مهم از همه سیاسیون، نهادها و مسئولان کمک می خواهم.

وی گفت: با پیگیری و رایزنی مجدانه وزارت بهداشت، دو دستگاه آمبولانس جدید به دانشگاه علوم پزشکی به شهرهای گچساران و بهمایی تحویل داده شد که می تواند مشکلات سیستم اورژانس بیمارستان ها را برطرف کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا