ورزشی

نقش واقعه غدیر خم در سرنوشت مسیر اسلام

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از بیرجند، حجت الاسلام محمد حاجی زاده در نشست هم اندیشی با موضوع «مهدویت در غدیر کندانی» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد غدیر بیرجند برگزار شد، گفت: «مهدویت در غدیر کندانی». واقعه خم نقش تعیین کننده ای در تعیین مسیر آینده اسلام داشت. ادامه راه پیامبر بود و رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در روز عید غدیر، حضرت علی (علیه السلام) را به عنوان وارث و جانشین خود برگزید و به راستی که مهمترین امر را به جا آورد. رسالت نبوی او و به همین دلیل این واقعه بزرگ بسیار مهم است.

عید غدیر با همت جمهوری اسلامی ایران به جایگاه واقعی خود رسید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عید غدیر که بالاترین و بالاترین عید بود، به جایگاه واقعی خود نزدیکتر شده است و دانشگاه آزاد اسلامی دارای به ترویج و تعمیق آموزه های دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته توجه و عنایت ویژه ای داشته و دارای یک باور معنوی و دینی مشترک است.

سید حسن هاشمی بر پایبندی مسئولان دانشگاه به مسائل معنوی، دینی، اخلاقی، دانشگاهی و ابلاغ سند تحول و تعالی دانشگاه بر اساس بیانیه کلیدی مرحله دوم انقلاب تاکید کرد. در بیانیه آموزش اجتماعی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی امسال و در ابتدای ورود به دهه پنجم فعالیت خود، دومین برنامه ملی «دوران امید» را با حضور 3 هزار شرکت فناوری خلاق برگزار کرد. ، زیرساخت های تحقیقاتی و ایده ها و استارت آپ ها. با عنایت خداوند متعال و تلاش خالصانه اساتید، کارکنان و افسران و با همت و درخشش دانشجویان و فارغ التحصیلان، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند به یکی از مؤسسات جامع و قابل اعتماد در سطح ملی و بین المللی تبدیل شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان جنوبی با 35 رشته مقطع دکتری تخصصی و بیش از 200 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد، کاردانی و کارشناسی ارشد، گزینه مناسبی برای متقاضیان تحصیلات عالی است. از آنجایی که این دانشگاه با برنامه های فرهنگی، معرفتی و بصیرتی خود نقش و سهم موثری در روند تسریع توسعه علمی کشور داشته است، مجدانه در تبیین و ترویج دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی می کوشد. به آموزه های مکتب وحی و بیانات مرحله دوم انقلاب توجه ویژه دارد.

عید غدیر خم نقطه عطفی در تاریخ تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه مسلمانان است

کارشناسان شبکه جهانی ولی عصر (عج) نیز گفتند: در روز عید غدیر خم ولایت مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) از سوی رسول گرامی اسلام حضرت به مسلمانان ابلاغ شد. . خاتمی مربت محمد مصطفی (ص).

علی شریفی با بیان احادیث و روایات نقل شده در منابع معتبر شیعه و سنی در این باره، با اشاره به آیه ابلاغ و آیه اتمام در قرآن کریم گفت: عید غدیر خم نقطه عطفی در جامعه و تاریخ است. . ادامه خط توسعه سیاسی و نبوت جامعه مسلمانان محسوب می شود. اساساً اکمال دین حجت خداست و در واقعه غدیر، تکلیف امت اسلامی در زمینه هدایت و حکومت مشخص شد.

وی در پاسخ به سوالات حاضران در جلسه تاکید کرد: باید مراقب بود که دشمنان و مخالفان با طرح شبهات هذیانی موجب سقوط ایمان شوند.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا