ارسال ۱۹دستگاه ناوگان راهداری از قزوین به مرکز مهران

قزوین | مهران

به گزارش خبرگزاری مخبران از قزوین؛ جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در جلسه هماهنگی سفرهای اربعین حسینی گفت: ۱۹دستگاه ناوگان ماشین‌آلات راهداری استان قزوین شامل ۸دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس ، ۱۰ دستگاه کامیون مسقف و یک دستگاه لودر از ۲۴ مرداد به پایانه مرزی برکت ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین در مرز مهران، حدود ۵۰ تن از کارکنان این اداره کل نیز به این منطقه اعزام و کار هدایت و راهنمایی زائران استان قزوین را بر عهده خواهند داشت.

حق‌لطفی ادامه داد: در ایام اجرای طرح اربعین ۹۰دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان قزوین برای جابه جایی زائران حرم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام آماده شده‌اند.

وی گفت: دفتر کمیته مردمی ستاد اربعین در پایانه مرکزی مسافربری قزوین مستقر شده و ثبت نام از زائران را برای پیش خرید بلیت سفرها آغاز کرده است.

به گفته حق‌لطفی به منظور کنترل سلامت فنی و احراز آمادگی ناوگان مسافربری که جابه جایی زائران اربعین را بر عهده خواهند داشت نظارت بر عملکرد ناوگان و شرکت‌ها با همکاری پلیس راه تشدید خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:زائران نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی شرکت ها و ناوگان حمل و نقل عمومی، موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و یا مراجعه حضوری به محل نمایندگی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه مسافربری سراسر کشور منعکس کنند.

حق‌لطفی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، تمام توان خود را برای جابه‌جایی زائران در مسیر رفت و برگشت تا بازگشت آخرین زائران ادامه خواهد داد، گفت: با توجه به اعزام مرحله به مرحله زائران به عتبات عالیات در طول ۲۰ روز و متعاقب آن بازگشت یکباره آنها در ۳ روز احتمال کمبود ناوگان و به تبع آن تاخیر در بازگشت تا ۶ساعت در پایانه مسافربری برکت در اربعین و دو روز بعد از آن وجود دارد از این رو توصیه می شود سفر خود را مدیریت کرده و تاریخ بازگشت را به روز اربعین و پس از آن موکول نکنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در آستانه شروع طرح اربعین، به منظور ارتقای ایمنی تردد در جاده ‌ها، در مسیرهای حرکت کاروان‌های اربعین نواقص راه های استان از نظر خط کشی، چاله پرکنی، روشنایی و نصب تابلو و علائم توسط تیم‌های راهداری اصلاح می‌شود.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا