تهیه کننده جدید «فوتبال ۱۲۰»: مخاطب ما عادی نیست/ اجازه آزمون و خطا نداریم

پویا خسروی ـ تهیه کننده برنامه «فوتبال ۱۲۰» ـ در گفت وگویی از حواشی فصل قبل این برنامه و جزئیات فصل جدید گفت.

تهیه‌کننده جدید «فوتبال ۱۲۰»: مخاطب ما عادی نیست/ اجازه آزمون و خطا نداریم

به گزارش مخبران «فوتبال ۱۲۰» برنامه ای تخصصی با موضوع بررسی فوتبال اروپا در صداوسیماست. این برنامه از فروردین ماه ۱۳۹۲ و در ۱۱ فصل به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور روی آنتن شبکه ورزش رفت. پس از حدود سه ماه وقفه برنامه «فوتبال ۱۲۰» از مهرماه سال گذشته با تیم جدید به تهیه کنندگی پویا خسروی شروع به کار کرد.

پویا خسروی تهیه کننده برنامه تلویزیونی «فوتبال۱۲۰» که در فصل گذشته حاشیه های زیادی را پشت سر گذاشت با بیان این مطلب که تیم ما زمانی این برنامه را پذیرفت که اطمینان داشتیم برنامه نه تنها دچار ریزش مخاطب نمی شود بلکه می تواند نسبت به فصل های گذشته جهش هم داشته باشد پیرامون هدف گذاری این برنامه توضیح داد: هدف اصلی ما از اول این بود که ساختار کلی برنامه را حفظ کنیم چون مخاطب به آن عادت کرده بود؛ البته تمام تلاش خود را کردیم تا نوآوری هایی هم در فرم و محتوا داشته باشیم.

وی افزود: مهم ترین کاری که انجام دادیم این بود که سهم محتوای تألیفی را به حداکثر رساندیم. برخلاف فصل های گذشته تیم ما شروع به پژوهش های جدی برای همه آیتم ها و نویسندگی محتوا کرد. جلب رضایت مخاطب سخت پسند امروز کار دشواری است و امیدواریم که بتوانیم در روندی که پیش گرفتیم هر روز بهتر باشیم.

خسروی درباره اهداف و برنامه ریزی که در فصل جدید اتخاذ شده تا مخاطب برنامه با تکرار روبرو نشود گفت: در وهله اول نگاهی به نقاط قوت و ضعف مان در فصل قبل داشتیم و با تعداد زیادی از اهالی رسانه مشورت کردیم. تلاش کردیم که نقاط قوت و بخش هایی که مورد پسند مخاطب بوده را حفظ کرده و ارتقاء دهیم و از آن طرف هم یک سری آیتم های جدید با فرم های پیشرو اضافه کنیم. البته هنوز برنامه ها و ایده هایی که داشتیم به طور کامل به ثمر نرسیده اما به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

تهیه کننده برنامه «فوتبال ۱۲۰» توضیحاتی درباره ایده دکور برنامه تشریح و بیان کرد: ایده دکور فصل قبل به قدری برای ما مخاطب ها جذاب بود که این فصل تصمیم گرفتیم به آن دست نزنیم و ساختار کلی آن را حفظ کنیم. البته برای اینکه بتوانیم استفاده حداکثری از ظرفیت دکور داشته باشیم این فصل این طور پیش رفتیم که هر هفته به اقتضای بازی هایی که در طول هفته برگزار شده و آیتم هایی که قرار است پخش کنیم کیت های داخل دکور و پشت سر مجری را تعویض می کنیم تا هم به لحاظ بصری تنوعی ایجاد کرده باشیم و هم حال و هوای برنامه را عوض کنیم.

خسروی در ادامه درباره اجرای حافظ کاظم زاده مجری برنامه «فوتبال ۱۲۰» گفت: طبیعی بود که وقتی برنامه برای سال های طولانی یک یا دو مجری ثابت داشته پذیرش مجری جدید برای مخاطب در ابتدای کار دشوار باشد. اما همراهی آقای کاظم زاده و حرفه ای گری ایشان باعث شد که فرآیند پذیرش مجری جدید از طرف مخاطب خیلی سریع اتفاق بیفتد. حالا حافظ کاظم زاده را همه به عنوان مجری «فوتبال ۱۲۰» می شناسند و برنامه با نام و چهره ایشان شناخته می شود.

تهیه کننده جدید «فوتبال ۱۲۰»: مخاطب ما عادی نیست/ اجازه آزمون و خطا نداریم

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پارسال سال اولی بود که وظیفه ساخت برنامه «فوتبال ۱۲۰» را داشتیم از همان ماه های اول خیلی تلاش کردیم باگ های تیم مان را بگیریم و مسائلی که در محتوا و تولید داشتیم را برطرف کنیم. این مسائل باعث شد با همان تیم پارسال پس از گذراندن برنامه هایی مثل «جام رمضان» «یورو ۲۴» و «قهرمان ایران» امسال نیز همکاری کنیم. لذا این خروجی خروجی رفع خطا شده سال قبل تیم ما است.

خسروی با اشاره به این مطلب که مخاطبان ارتباط خوبی با برنامه گرفته اند بیان کرد: مخاطبان خیلی به ما لطف دارند و با تماس با سامانه ۱۶۲ از آیتم های برنامه که تالیف خودمان است بسیار تعریف می کنند این برای ما افتخار است که «فوتبال۱۲۰» دارای مخاطب حرفه ای است که روی جزئیات آیتم ها هم وسواس دارد. مخاطب برنامه فوتبال ۱۲۰ یک مخاطب عادی نیست خیلی دانا آگاه و واقف به مسائل فوتبال است و این باعث می شود که ما جایی برای آزمون و خطا نداشته باشیم.

او در انتها بیان کرد: «فوتبال ۱۲۰» به امید خدا تا پایان فصل فوتبال اروپا یعنی حدود ۳۵ هفته روی آنتن تلویزیون خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا