مطالب برتر

آشنایی با دیزل ژنراتور

آشنایی با دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد: دیزل ژنراتور یا دیزل ژنراتور برای تولید برق از موتور دیزل با ژنراتور الکتریکی ساخته می شود. دیزل ژنراتورها جایگزینی برای برق هستند که موسسات، بیمارستان ها، خانه ها و غیره هستند. این دستگاه از طریق موتور دیزل و ژنراتور برق تولید می کند و برای کار از سوخت دیزل استفاده می کند. در این مطلب از سایت آرا سنگ الوند شما را بیشتر با این دستگاه آشنا می کنیم.

موتور دیزل ماشینی است که با سوزاندن نوعی سوخت مایع به نام گازوئیل توانایی ایجاد حرکت دورانی را دارد و ژنراتور توانایی تبدیل حرکت دورانی به الکتریسیته را دارد. بنابراین در پاسخ به این سوال که دیزل ژنراتور چیست، می توان این دستگاه را به صورت زیر تعریف کرد: دستگاهی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این نوع سوخت در مقایسه با سایر سوخت ها مانند بنزین در دمای بالاتری می سوزد و در نتیجه قدرت و راندمان بیشتری به ژنراتور می دهد. دیزل ژنراتور بادوین و دیزل ژنراتور ایوول هرکدام از انواع پرکاربرد دیزل ژنراتور هستند.

قطعات دیزل ژنراتور

برقی

موتور دیزل

سیستم سوخت

تنظیم کننده ولتاژ

سیستم خنک کننده و اگزوز

روانکاری سیستم

گروه کنترل

شارژ باتری

مدل مونتاژ اصلی

مخزن نفت

فیلتر سوخت

دینام

آشنایی با دیزل ژنراتور
آشنایی با دیزل ژنراتور

یک نوع دیزل ژنراتور

این دستگاه در برندهای مختلف در بازار موجود است که می توانید به راحتی خرید کنید. در این میان دیزل دوتز، ولوو، پرکینز، لاول، استمفورد، مک آلت پرفروش ترین و با کیفیت ترین ژنراتورها هستند.

در بین این مدل ها می توان دیزل ژنراتور ولوو را یکی از بهترین مدل ها دانست. شرکت این کارخانه در زمینه تولید زیردریایی، لوکوموتیو و لوکوموتیو فعالیت دارد. شما باید بر اساس محیطی که در آن استفاده می شود و نوع کارشان یکی از این انواع را انتخاب کنید.

کاربرد دیزل ژنراتور

در این مطلب در سایت آرا سنگ الوند توضیح داده ایم که موتور دیزل چیست و چه کاربردی دارد. اصولا این ابزار به دو صورت استفاده می شود. در زیر آنها را شرح می دهیم.

حالت اضطراری

مراکز و صنایع زیادی وجود دارند که نیاز به برق ثابت دارند و قطعی برق می تواند خسارات زیادی را به همراه داشته باشد. نمونه هایی از این مراکز عبارتند از بیمارستان ها، فضاهای عمومی، فرودگاه ها، برج های آپارتمانی، ساختمان های تجاری و فروشگاه ها.

مکان های بدون برق

موتورهای دیزلی در مکان هایی که قطعی برق دائمی وجود دارد استفاده می شود. این حوزه ها شامل خطوط گاز، ساخت و ساز و پروژه های عمومی، صنعت کشتی سازی، معدن، استخراج و نفت و گاز است.

دکمه بازگشت به بالا