«دستکاری در رسانه‌های اجتماعی» – مخبران

کتاب «دستکاری در رسانه های اجتماعی» توسط محققان دانشگاه آکسفورد با ترجمه عباس رضایی ثمارین (روزنامه نگار) و رسول ظفر آهنگ (پژوهشگر علوم سیاسی) منتشر شده است.

به گزارش مخبران، این کتاب در 366 صفحه با شمارگان 300 نسخه و به بهای 75 هزار تومان منتشر شده است.

در معرفی ناشر کتاب «دستکاری در رسانه های اجتماعی» آمده است: پرداختن به استفاده از فرآیندهای خودکار و حساب های جعلی.

در این پروژه محققان کشورهای مختلف روند دستکاری رسانه های اجتماعی را در 9 کشور مختلف بررسی کرده اند و در مورد هر کشور مقالات جداگانه ای نوشته اند. در هر یک از این مقالات، فضای عمومی شبکه های اجتماعی، تاثیر این جریان ها بر گروه های فعال و ذینفع، جریان های دروغین و در نهایت رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشورهای هدف مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

این کتاب با رصد فضای رسانه‌های اجتماعی و بررسی رویدادهای سیاسی و اجتماعی خاص، فرآیند «تبلیغات محاسباتی» را توسط کشورهایی مانند روسیه، اوکراین، کانادا، لهستان، تایوان، برزیل، آلمان، ایالات متحده و چین بررسی می‌کند. تبلیغات رایانه ای اصطلاحی است که در این کتاب برای دستکاری افکار عمومی در اینترنت و سایت های شبکه های اجتماعی استفاده می شود. این نوع تبلیغات به استفاده از الگوریتم‌ها، فرآیندهای خودکار و عوامل انسانی برای مدیریت فضای کلی رسانه‌های اجتماعی یا انتشار اطلاعات گمراه‌کننده از طریق این پلتفرم‌ها اشاره دارد. به عنوان بخشی از این فرآیند، از نرم افزارهای خودکار مانند روبات ها برای دستکاری افکار عمومی در پلتفرم ها و شبکه های مختلف از طریق اینترنت استفاده می شود. این نرم افزار با درگیر شدن در چت های آنلاین یا پاسخ به سایر کاربران، رفتار کاربران واقعی را تقلید می کند. به این ترتیب از آنها در رسانه های اجتماعی برای تقویت یا سرکوب پیام های سیاسی خاص استفاده می شود.

یکی از کتاب‌های پیشرو در دنیای مطالعات رسانه‌های اجتماعی، این کتاب به بررسی دخالت نیروهای داخلی و خارجی از طریق تبلیغات رایانه‌ای در رویدادهای سیاسی کلیدی مانند انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده، انقلاب یوروویژن اوکراین، پرونده بزرگ فساد دولتی در برزیل می‌پردازد. «فساد کارواش» و بسیاری موارد دیگر.

یکی از نویسندگان کتاب دستکاری رسانه های اجتماعی، ساموئل سی وولی و فیلیپ ن.. هاوارد یکی از محققان برجسته در زمینه اینترنت و هوش مصنوعی است که پیش از این مقالات و کتاب های متعددی در این زمینه منتشر کرده است. مترجمان این کتاب روزنامه نگاران و پژوهشگران رسانه ای عباس رضایی ثمرین و پژوهشگر علوم سیاسی رسول ظفر آهنگ هستند. رضایی ثمارین پیش از این دو کتاب «چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم» و «ارتباطات بحران در شبکه های اجتماعی» توسط انتشارات سنائه ترجمه شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا