علمی و پزشکی

آیا آب خوردن وسط غذا باعث چاقی می شود؟

این یک تصور غلط است زیرا فقط یک تصور غلط در مورد عوارض مصرف آب آشامیدنی است! به بیان ساده تر ، مسئله این است که نوشیدن آب باعث می شود مقداری از معده شما پر شود ، بنابراین زودتر پر می شوید. بنابراین ، برخی افراد در حین غذا برای مهار اشتها و کاهش وزن ، آب می نوشند ، اما این ایده کاملاً اشتباه و بی اساس است.

آیا نوشیدن آب با غذا باعث چاقی یا کاهش وزن می شود؟

شاید شما علاقه مند باشید بدانید که آب معدنی یکی از نوشیدنی های پرفروش در رستوران ها است! با توجه به فروش و توزیع آب معدنی در رستوران ها ، می فهمیم که بسیاری از افراد به هنگام نوشیدن یا بعد از غذا عادت به نوشیدن آب دارند.

در هر صورت ، عوارض جانبی زیادی در مصرف آب آشامیدنی بین آنها وجود دارد. گفته نمی شود نوشیدن آب در طول وعده غذایی به کاهش وزن کمک می کند ، اما می تواند منجر به چاقی و نفخ شود.

بسیاری از مردم تصور غلط در مورد کاهش وزن با نوشیدن آب بین افراد دارند زیرا مردم تصور می کنند که می توانند از خوردن معده خود با آب جلوگیری کنند.

برای کاهش وزن باید بگوییم که شما باید قبل از غذا دو فنجان آب یک تا یک و نیم ساعت میل کنید. اما هرگز نیمی از ساعت قبل از ناهار یا شام آب بنوشید.

عوارض نوشیدن آب با مواد غذایی غیر از چاقی چیست؟

نوشیدن آب با غذا از نظر پزشکی صحیح و حتی از دیدگاه اسلامی نیست. دلایل زیادی برای عدم نوشیدن آب هنگام غذا وجود دارد. در این بخش برخی از این دلایل را بررسی می کنیم.

آیا چاقی ناشی از نوشیدن آب در وسط وعده غذایی است؟

1- نوشیدن آب با غذا معده را تضعیف می کند

اگر این عادت را در طولانی مدت انجام دهید ، در نهایت خواهید دید که درد شکم و ضعف معده شما دیده می شود. نوشیدن آب و مایعات در حین غذا خوردن می تواند روند هضم را دشوارتر کند و سرانجام معده شما پس از مدت زمان طولانی دچار مشکلات مختلفی خواهد شد.

2- در هنگام غذا خوردن و حالت تهوع مایعات بنوشید

از آنجا که روند هضم غذا پس از نوشیدن مقادیر زیادی آب دشوارتر می شود ، فرد ممکن است حالت تهوع را تجربه کند. مخصوصاً اگر کمی آب سنگین یا مایعات بنوشید. آب باقیمانده یک کشتی ایستاده است که مدت طولانی در کشتی می ماند.

از آنجا که یک کولر گالن 20 لیتری آب ارزان تر از گالن های کوچک است ، برخی افراد ترجیح می دهند گالن های بزرگتر خریداری کنند. بنابراین ، اگر از آب معدنی برای مدت طولانی استفاده نشود ، راکد و بدون بو خواهد بود. البته حالت تهوع بعد از خوردن غذا ممکن است علل دیگری ایجاد کند ، اما به طور کلی ، بیشتر در افراد دارای معده حساس است.

3- سوء هاضمه و یبوست

شاید شما علاقه مند باشید بدانید که از یبوست به راحتی قابل پیشگیری است. یكی از اصلی ترین دلایل یبوست این است كه افراد قبل از غذا معده را با نوشیدن آب یا مایع خنك كنند!

دمای معده و مایعات گوارشی برای هضم غذا در معده انسان لازم است. هنگامی که قبل از خوردن یا نوشیدن آب سرد یا مایع می نوشید ، این گرما را تسکین می دهید. نوشیدن آب ، نه تنها غذا از بین می رود ، بلکه مایع گوارشی لازم برای هضم غذا نیز وجود دارد.

البته بهتر است بگوییم که این مایع به طور کامل از بین نمی رود بلکه خارج از حالت اولیه خود است و دیگر قادر به هضم غذا نیست.

سرانجام با خنک شدن معده ، مایعات دستگاه گوارش شما نازک تر می شود و معده شما سنگین تر می شود و خواستار عوارض جانبی مختلفی از جمله ضعف ، چاقی و درد شکم می شوید.

آیا چاقی ناشی از نوشیدن آب در وسط وعده غذایی است؟

نوشیدن آب در هنگام خواب باعث چاقی می شود؟

نوشیدن آب هنگام خوردن ، آبهای گوارشی وضعیت خود را از دست می دهند و درنهایت غذا هضم نمی شود. مصرف یبوست ، حالت تهوع ، نفخ و سایر موارد از عوارض جانبی آب آشامیدنی محسوب می شوند ، فرد اشتها را از دست می دهد و در طول روز انرژی ندارد.

افرادی که عادت به نوشیدن آب در حین غذا دادن ندارند ، ممکن است سرانجام چاق شوند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که عادت به نوشیدن آب هنگام غذا خوردن دارید ، سعی کنید این روش را به روش های مختلف بشکنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید عطش خود را با نوشیدن آب در ساعات مختلف روز خاموش کنید تا نیازی به نوشیدن بین آن نباشد. این عادت را به روش های مختلف پرورش دهید. به عنوان مثال ، هنگامی که در بیرون از منزل هستید ، آب کوچکی بخرید و آن را نگه دارید و خود را مجبور کنید آب بدن را تأمین کنید.

به طور کلی ، توصیه می کنیم اگر عادت به خوردن مشروبات الکلی دارید ، ترک کنید. اگر کنار گذاشتن این عادت ها مشکل دارید ، پیشنهاد می کنیم از یک سایت غافلگیرکننده بازدید کنید و در مورد عوارض جانبی آب آشامیدنی و عادات ناخوشایند مقاله بخوانید تا بتوانید راهی برای آگاهی از بیماری های مختلف و عوارض جانبی پیدا کنید. راه درست برای شکستن عادت های بد را پیدا کنید.

* گزارش آگهی

دکمه بازگشت به بالا