عمومیمطالب برتر

آیا تمیز کردن مبل و فرش با شامپو فرش راهکار مناسبی است؟

تمیز کردن مبل و فرش با شامپو فرش؟ بله درست خواندید. هیچ ماده‌ای به‌اندازه شامپو فرش نمی‌تواند لک و آلودگی را از روی مبل و قالی پاک کند. البته توجه داشته‌باشید این راهکار زمانی مناسب است که هنوز زمان زیادی از ایجاد لکه نگذشته باشد. در غیر این صورت باید راهکارهای دیگری را امتحان کنید.

در هر حال برای تمیز کردن مبل با شامپو فرش نیز باید با اصول آن آشنایی کافی داشته‌ باشید تا در نهایت بهترین نتیجه را بگیرید و آسیبی به پارچه مبل و الیاف فرش وارد نشود. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به این مسئله بپردازیم.

با توجه به زمانبر و سخت بودن مراحل تمیز کردن و لکه گیری فرش بسیاری از افراد خود را به دردسر نمی‌اندازند و کار را به یک قالیشویی می‌سپارند. اما اگر شما قصد این کار را ندارید نگران نباشید چون در ادامه مراحل انجام این کار در خانه را خواهید آموخت.

مراحل شستن مبل با شامپو فرش

برای اینکه از شستن مبل با شامپو فرش نتیجه بهتری بگیرید، لازم است که مراحل آن را خوب و با دقت اجرا کنید. ترتیب این مراحل به شما کمک می‌کند که نه‌تنها مبل را از آلودگی‌ها پاک کنید بلکه از پارچه مبل و بافت آن نیز محافظت کنید.

آموزش شستشوی مبل در منزل بدون دستگاه | بهترین شامپو فرش برای مبل

مرحله اول؛ تمیز کردن مبل با جارو

در گام اول بهتر است که مبل را تمیز و گرد و غبار را از روی آن پاک کنید. این‌کار مراحل بعدی را برای شما آسان می‌کند و باعث می‌شود که مبل شما کاملاً تمیز شود و هیچ ردی از آلودگی روی آن باقی نماند.

مرحله دوم؛ آماده کردن محلول شامپو فرش

حالا نوبت به آماده کردن محلول شامپو فرش رسیده‌است. در یک ظرف مقداری آب بریزید، شامپو فرش را به آن اضافه کنید و کمی صبر کنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند

مرحله سوم؛ شستشو مبل با شامپو فرش

یک پارچه تمیز را به به محلولی که آماده کردید، آغشته کنید و آن را روی مبل قسمت‌هایی از مبل که نیاز است بکشید. توجه داشته‌باشید این عمل را تا جایی که به‌خوبی لک و آلودگی از بین برود انجام دهید. برای مراقبت بیشتر از پارچه مبلی هیچ گاه از آن به‌طور مستقیم استفاده نکنید.

آموزش شستشوی مبل در منزل بدون دستگاه | بهترین شامپو فرش برای مبل

مرحله چهارم؛ آبکشی مبل

در ادامه بررسی مراحل تمیز کردن مبل با شامپو فرش به قسمت حساس آب‌کشی می‌رسیم. شاید در ابتدا فکر کنید که این مرحله بسیار مشکل است. اما ما به شما توضیح می‌دهیم که چگونه در کوتاه‌ترین زمان ممکن این‌کار را انجام دهید.

زمانی که تمام قسمت‌های مبل را به محلول مورد نظر اضافه کردید، چند دقیقه صبر کنید. در ادامه با یک پارچه خشک و تمیز، کف را تمیز کنید و در نهایت یک پارچه تمیز دیگری را روی قسمت‌های مورد نظر بکشید. این عمل را تا زمان تمیز شدن کامل مبل می‌توانید انجام دهید.

لازم به ذکر است برای انجام مراحل بالا  باید وقت بگذارید تا بهترین نتیجه را بگیرید لذا اگر وقت کافی ندارید بهتر است برای تمیز کردن مبل از خدمات شستشوی مبل با دستگاه استفاده کنید.

در روش تمیز کردن فرش با شامپو فرش به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای تمیز کردن و قالی با شامپو فرش تمام مراحلی که به آن‌ها اشاره شد را می‌توانید انجام دهید. اما توجه داشته ‌باشید برای جلوگیری از آسیب دیدن الیاف فرش بهتر است که شامپو فرش را به میزان مناسبی با آب مخلوط کنید و همچنین پارچه نرم و لطیفی را نیز برای پاک کردن آلودگی‌ها انتخاب کنید تا به فرش آسیب نزنید.

آیا پاک کردن فرش با شامپو فرش نتیجه مطلوبی دارد؟

شاید شما هم به این سؤال فکر کرده باشید. باید بگوییم که پاسخ این سؤال تنها به میزان آلودگی می‌شود. زمانی که میزان آلودگی به حدی باشد که به‌راحتی از بین برود. استفاده از شامپو فرش منطقی است. در غیر این صورت باید راهکارهای دیگری مانند تحویل دادن آن به قالیشویی خوب را امتحان کنید.

تمیز کردن مبل با شامپو فرش مزیت است یا دردسر؟

حتماً فکر می‌کنید تمیز کردن مبل با شامپو فرش سخت است و تمام خانه را کثیف می‌کند. اما اینطور نیست. اگر به تمام مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد توجه کنید نه‌تنها هیچ مشکلی را احساس نمی‌کنید بلکه در نهایت از تمیزی کامل مبل خود لذت می‌برید.

چگونه از مبل‌ها بیشتر مراقبت کنیم؟

تا اینجا راجع به مراحل تمیز کردن مبل با شامپو فرش صحبت کردیم. اما سؤالی که بهتر است به آن جواب دهیم راه‌های مراقبت بیشتر از مبل‌ها است. با ما همراه باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

  • زمانی که از مبل استفاده نمی‌کنید روی آن را بپوشانید
  • حواستان به تمیزی و بهداشت مبل‌ها باشد
  • از بچه‌های کوچک بخواهید تا با دست‌های آلوده مبل را لمس نکنند
  • از موادی مانند واکس برای تمیز کردن دسته‌های مبل استفاده نکنید
  • هنگام جابه‌جایی حواستان به مبل باشد تا آسیب نبیند

به چه مواردی در انتخاب مبل باید توجه کنیم؟

اگر تجربه تغییر دکوراسیون خانه و تعویض مبل‌ها را داشته‌باشید، حتماً می‌دانید که انتخاب مبل یکی از مراحل سخت و حساس است. از این ما در این مقاله به‌اختصار این موارد را بیان می‌کنیم.

  • نرم و راحت بودن
  • جنس و کیفیت مناسب
  • زیبایی و هماهنگی مبل با سایر قسمت‌های خانه
  • ابعاد و اندازه متناسب با دکور خانه

سؤالات متداول

  1. در نحوه شستشو مبل با شامپو فرش به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مقدار مناسبی از شامپو فرش را با آب مخلوط کنید

از پارچه نرم و لطیف برای پاک کردن آلودگی استفاده‌کنید

حتماً بعد از پاک کردن آلودگی قسمت مورد نظر را خشک کنید

  1. چگونه با شامپو فرش مبلها را تمیز کنیم؟
  • در ابتدا گرد و غبار را از روی فرش پاک کنید
  • مقداری از شامپو فرش را با آب مخلوط کنید
  • محلول به‌دست آمده را با پارچه تمیز روی قسمت آلوده مبل بکشید
  • در آخر کف‌ها را با استفاده از پارچه تمیز پاک و آن قسمت را آبکشی کنید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی مراحل تمیز کردن مبل و فرش با شامپو فرش پرداختیم. به‌طور خلاصه آنچه در تمیز کردن آلودگی از روی مبل اهمیت دارد، توجه و مراقبت از بافت پارچه است. سعی کنید از شامپو فرش مناسبی استفاده‌کنید تا در نهایت به بافت پارچه آسیبی وارد نشود. در این صفحه از وبسایت دیجیکالا می‌توانید انواع شامپو فرش را ببینید و آنها را مقایسه کنید.

زمانی که به‌تنهایی نتوانستید آلودگی را از روی مبل پاک کنید می‌توانید مبل را به مبل شویی تحویل دهید تا در نهایت به بهترین شکل و با استفاده از مواد با کیفیت، کثیفی و آلودگی را از مبل شما پاک کنند. در آخر امید است این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد و از آن برای تمیز کردن مبل استفاده‌کنید.

دکمه بازگشت به بالا