اقتصادی

بالاخره اثری از وانت‌ ۴ ستاره در ارزیابی‌های کیفی دیده شد

هنگامی که آخرین بار در ماه مه سال جاری یک وانت چهار ستاره با کیفیت در گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی دیده شد ، و از آن زمان به بعد ، همان روال سه ستاره و متأسفانه یک ستاره ادامه یافت. اکنون در ارزیابی ون های تولیدی در ماه سپتامبر، وانت پیکاپ جدید فوتون دیزل چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

به گزارش مخبران، در چند سال اخیر برای اولین بار در اسفند 1395 و آخرین بار در اردیبهشت 1400 دستگاه وانت با استاندارد چهار ستاره تولید شده است اما این کیفیت دو برابر خانواده وانت ها است. در شهریورماه شرکت بازرسی کیفیت و کیفیت ایران (ISQI) گزارشی از کیفیت خودروهای تولید شده ارائه کرد و چهار ماه بعد دوباره این وانت در استاندارد چهار ستاره قرار گرفت.

وانت جدید فوتون دیزل (ایران خودرو دیزل) بدنه یک وانت بار در جدیدترین ارزیابی کیفیت گروهی از وانت های تولید داخل در ششمین ماه سال جاری است. با چهار ستاره کیفیت و سپس سه در پنج ستاره کیفیت در همان سطح قیمت (سروپ دیزل پایه).

در گروه قیمتی دوم، وانت سایپا 151 (سایپا بنارو)، وانت کارا 2000 تک کابین تیپ 3 و وانت کارا 2000 دو کابین تیپ 3 (بهمن موتور) توانستند سه ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند.

طبق سال های اخیر، سطح پایین تولید وانت پس از وانت نیسان تک سوز اختیاری و وانت نیسان دوگانه سوز (ساخت گروه خودروسازی جامیاد) در رتبه دوم قرار دارد که متاسفانه از هر پنج ستاره کیفی، تنها یکی از آنهاست.

البته تولید وانت های تک ستاره جامیاد بسیار خوب است که اولین نسخه آن حداقل 45 سال پیش در ایران سرشماری شد و در نهایت از تولید خارج شد. با محصولات سال و جدید جایگزین خواهد شد. این وانت های تک ستاره در پارکینگ خودرو باید استاندارد یورو 5 را داشته باشند. بنابراین همانطور که شنیده می شود بسیاری از این خودروها همچنان در پارکینگ ها نگهداری می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا