اجتماعی

بررسی ایجاد پایانه صادرات و مبادلات سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران بر لزوم بررسی ایجاد پایانه صادرات، تولید و مبادلات سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در استان تاکید کرد.

به گزارش مخبران به نقل از روابط عمومی استانداری تهران، پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان روز پنجشنبه به ریاست محمد علیمهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران و با حضور رضایی سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی، سیجانی مدیرکل صمت، طبرسا مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، مدیران و نمایندگان سازمان‌ها و نهادها نظیر جهاد کشاورزی، گمرکات استان، اتاق بازرگانی، سازمان توسعه تجارت و همچنین نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد.

در این جلسه پیشنهاد بخش خصوصی فعال در صنعت جواهر و گوهرسنگ‌ها پیرامون ایجاد پایانه صادراتی و مرکز مبادلات سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی که می‌تواند تمرکزی را در تولید و فرآوری این محصول در استان ایجاد نماید، بررسی شد.

علیمهری با اشاره به اینکه سیاستگذاری های کلان استان در حوزه توسعه صادرات غیرنفتی مستلزم دستیابی به آمار و اطلاعات در این حوزه است افزود: علیرغم وجود مشکلات ارزی، اداری، وجود مقررات موازی و بروکراسی های زائد در توسعه صادرات غیرنفتی، وضعیت صادرات غیرنفتی استان تهران در  آمار کلی کشور مطلوب بوده و بیش از ۵۰ درصد کارت‌های بازرگانی فعال کشور متعلق به استان تهران می باشد.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا