اقتصادیمطالب برتر

برق صنعتی چیست و چگونه با مدرک آن مهاجرت کنیم!

امروزه یادگیری یک تخصص یکی از ملزومات یافتن شغل مناسب و درامد عالیست. رشته های فنی و حرفه ای یکی از بهترین و مطمئن ترین روشها برای ورود به بازار کار محسوب میشود. زیرا اکثر دوره های فنی و حرفه ای زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار میشود و در پایان دوره به کارآموزان مدرک بین المللی فنی و حرفه ای اعطا میشود و این مدرک در تمامی کشورها معتبر است.

یکی از روش های مهاجرت کاری نیز از همین طریق صورت میگیرد. بدین شکل که هنرجویان با شرکت در دوره های فنی و حرفه ای مانند دوره برق صنعتی این تخصص را فرا میگیرند و پس از کسب گواهینامه مهارت برای ویزای کاری اقدام مینمایند. این مدرک قابل ترجمه و ارائه برای گرفتن ویزای کاری مناسب است.

دوره برق صنعتی در رشت برای ارائه مهارتهای الکتریکی اساسی برای کسانی که علاقمند به کار با دستگاههای الکتریکی و کسب درآمد بالا از این حوزه هستند، طراحی شده است. این دوره ها طوری طراحی شده است که کارآموز بصورت صد در صد عملی در کارگاه و پروژه محور توانایی های لازم را کسب می کند.

استخدام مهندس برق در خارج از کشور | بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق

 

مراکز فنی و حرفه ای در جهت دهی کار آفرینان و افراد دارای استعداد کار آفرین به سوی کار های مولد و فعالیت های اقتصادی مورد نیاز جامعه و زود بازده نقش موثری دارند. جهت گیری اصلی آموزش های فنی و حرفه ای ، انتقال فن و حرفه و مهارت به فراگیران است. آموزش های فنی و حرفه ای می تواند فرد را برای احراز شغل ، حرفه و کسب و کار آماده نماید، یا کارایی و توانایی وی را در انجام آن افزایش دهد. هدف از این آموزش ها، افزایش توانایی های دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب تر کار در محدوده وظایف شغلی است. از آنجایی که موضوع بیکاری یکی از مهمترین مسائل و مشکلات کشور است و با توجه به اینکه یکی از دلایل بیکاری در کشور فقدان مهارت های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار می باشد ، انتظار می رود سازمان آموزش فنی و حرفه ای با ارائه آموزش های مهارتی بتواند نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا کند.

گواهی فنی و حرفه ای که به آن ها کارت مهارت نیز گفته می شود دارای انواع مختلفی بوده که در موقعیت های متفاوت مثل پیدا کردن شغلی متناسب با مهارت فرد و یا برگزاری کلاس ها و سمینار های کوتاه مدت می تواند به مهارت آموخته کمک کند.

آموزشگاه فنی و حرفه ای در رشت نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیرو های ماهر مورد نیاز بازار کار کشور ایفا می کنند. این آموزش ها به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه های بازار کار و اوضاع اقتصادی کشور  و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارت های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در کار آفرینی و اشتغال دارد. این آموزش ها هم مهارت های خاص مورد نیاز صنعت و هم مهارت های عمومی بازار کار را فراهم می سازد و همچنین برای شاغلینی که به دلیل تغییرات فناوری دچار کارایی می شوند امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می کند. در واقع خصیصه این آموزش ها، نوعی پرورش ” کار آفرین ” است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصت های شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد نمایند.

آموزشگاه نیرو سازان صنعت شمال با بهره گیری از اساتید مجرب دوره های مختلفی را برگزار میکند و تمامی این دوره های فنی و حرفه ای رشت برگزار میشوند. برای ورود به باراز کار برق و بطور کلی صنعت داشتن علاقه یکی از مهمترین فاکتورها محسوب میشود. ورکشاپ مهارتی برق رشت کاراموزان را به بهترین شکل ممکن اموزش میدهد و آنها را برای ورود به بازار کار اماده میکند.

دکمه بازگشت به بالا