اقتصادیمطالب برتر

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران

راهنمای نگهداری از گیربکس اتوماتیک

یکی از بزرگترین دستاورد ها در صنعت خودروسازی بی شک اختراع و ساخت گیربکس های اتوماتیک میباشد. رانندگی با خودرو های اتوماتیک بسیار لذت بخش بوده و نیازی برای گرفتن کلاچ و تعویض دنده نیست؛ چراکه این کار توسط گیربکس به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد. جدا از اینکه رانندگی با خودرو های اتوماتیک بسیار لذت بخش است، نیاز به مراقبت و حساسیت های به خصوصی نیز دارد. چرا که خراب شدن آنها مساویست با افتادن در تله هزینه های بسیار گزاف. در این قسمت ما قصد داریم تا نکاتی را بگوییم که از آسیب رسیدن به این قسمت حساس و مهم جلوگیری شود تا گرفتار هزینه های چند ده میلیونی نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر از تعمیر گیربکس اتوماتیک کلیک کنید.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران | تعمیر گیربکس اتوماتیک ارمنی

۶ نکته مهم در رابطه با رانندگی خودرو های اتوماتیک

در این قسمت ۶ تا از نکات بسیار مهم و کلیدی را خدمت شما ارائه میدهیم که رعایت کردن آنها کمک بسزای در ایراد پیدا نکردن گیربکس اتومات خودروی شما میشود.

۱تغییر دنده به وضعیت خلاص یا N در چراغ قرمز یا ترافیک های سبک

بسیاری از صاحبان خودرو های اتوماتیک پشت چراغ قرمز یا در ترافیک های نیمه سنگین، به جهت کاهش استهلاک گیربکس خود، وضعیت گیربکس را از وضعیت D روی حالت N قرار میدهند. بهتر است در این مواقع دنده روی حالت D باقی بماند و پایتان روی ترمز باشد. هر چند در رابطه با این موضوع اختلاف نظر وجود دارد، اما بهتر است دنده روی حالت D بماند. در بسیاری از موارد تغییر دنده از D به N باعث افزایش استهلاک گیربکس است.

۲گاز دادن به صورت درجا قبل از قراردادن دنده روی وضعیت D

یکی از کارهای اشتباه در رابطه با خودرو های اتوماتیک، درجا گاز دادن قبل از قراردادن دنده روی حالت D میباشد. اینکار به مرور باعث آسیب رسیدن به گیربکس خودروی شما میشود.

۳قرار دادن دنده روی حالت N در سرازیری

عده‌ای این کار را برای کاهش مصرف سوخت و کاهش اصطکاک گیربکس انجام می‌دهند. ولی نمی‌دانند که این کار نتیجه عکس می‌دهد و باعث می‌شود که روان‌کاری قطعات گیربکس با اشکال روبرو شود و به مرور خراب شدن گیربکس را به‌همراه داشته باشد. انجام این کار علاوه‌بر اینکه برای گیربکس مفید نیست حتی ممکن است باعث بروز حادثه نیز شود زیرا با خلاص کردن دنده کنترل خودرو سخت‌تر می‌شود.

۴تغییر حالت دنده خودروی در حال حرکت

این کار به شدت برای گیربکس مضر است و باعث تغییر وضعیت سریع قطعات گیربکس می‌شود که به مرور باعث خراب شدن آنها می‌شود. جهت توقف و تغییر حالت باید همیشه ابتدا پدال ترمز را فشار دهید و بعد دنده را تغییر دهید. تغییر دنده در حال حرکت شدیدا به گیربکس آسیب می‌زند. البته منظور تغییر در حالت‌های درایو، پارک و خلاص است. در حالت تیپ‌ترونیک که بدیهی است تعویض بین‌ دنده‌ها عادی است.

۵قرار دادن دنده در حالت P قبل از توقف کامل

قرار دادن دنده در حالت P سبب می‌شود که یک پین قفل‌کننده، داخل دنده متصل به شفت خروجی گیربکس قرار گیرد. انجام این کار در وضعیتی که خودرو در حال حرکت است خطر شکستن این پین را بالا می‌برد. پس هرگز سعی نکنید که این کار را انجام دهید، اول کاملاً توقف کنید و بعد دنده را در حالت پارک قرار دهید.

۶شیوه توقف نادرست در سطوح شیبدار

هنگام توقف در سطوح شیبدار بهتر است ابتدا ترمز‌ دستی را بکشید و بعد دنده را در حالت پارک قرار دهید. با انجام این‌کار از وارد آمدن فشار اضافه بر گیربکس خودداری می‌کنید.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا