علمی و پزشکیمطالب برتر

هر آنچه که باید در مورد تفاوت های بریج و ایمپلنت دندان بدانید

ایمپلنت ها، دندان ‌های مصنوعی قوی و طولانی مدتی هستند که در طول جراحی دهان در استخوان فک قرار می‌گیرند

برای اکثر مردم، از دست دادن دندان ها حقیقتا یک اتفاق بسیار ناخوشایند است. اما خوشبختانه، در صنعت دندانپزشکی گزینه هایی برای درخشان نگه داشتن لبخند شما وجود دارد. دو مورد از این راه حل های محبوب بریج و ایمپلنت دندان هستند. دو راه حل رایج برای جایگزینی دندان های از دست رفته شما.

ایمپلنت ها، دندان ‌های مصنوعی قوی و طولانی مدتی هستند که در طول جراحی دهان در استخوان فک قرار می‌گیرند، در حالی که بریج‌ها پروتزهایی هستند که دندان مصنوعی را به طور دائم به دندان‌های مجاور متصل می‌کنند. برای درک بهتر تفاوت بین گزینه های درمان بریج و ایمپلنت، تا پایان مطلب با ما همراه بمانید.

ایمپلنت | دکتر متخصص

تفاوت های بریج و ایمپلنت دندان کدامند؟

وقتی صحبت از بریج در مقابل ایمپلنت می شود، باید توجه داشته باشید که هر دو هدف متفاوتی دارند. این دو راه حل هر دو گزینه های دندانپزشکی هستند که ممکن است دندانپزشک شما برای جایگزینی دندان از دست رفته پیشنهاد دهد.

با این حال، قبل از اینکه یکی از این دو انتخاب کنید، ضروری است که مزایای بریج و ایمپلنت دندان را درک کنید. به این ترتیب می توانید به بهترین گزینه برای خود برسید. البته برخی به دلیل بالاتر بودن قیمت ایمپلنت دندان نسبت به بریج دیگر در پی درک تفاوت های این دو نیستند و بریج را انتخاب می کنند.

فراموش نکنید همیشه مزایای غالب را باید در نظر بگیرید، از جمله عمر طولانی مدت، عملکرد راحت و … .

ایمپلنت دندان چیست؟

ظهور جراحی ایمپلنت دندان از سال 1965 بوده و عمدتا متناسب با زیبایی دندان ‌های شما طراحی شده است. این دندان های مصنوعی توسط یک ریشه مصنوعی، با سوراخ کردن در موقعیت ریشه برداشته شده کاشته می شوند.

یک پایه تیتانیومی (ایمپلنت) به جای ریشه که دندان مصنوعی (تاج) را نگه می دارد قرار داده شده و دندان را جایگزین می کند و آن را در جای خود محکم می کند.

– چرا ایمپلنت را انتخاب می کنید؟

زمان های خاصی وجود دارد که ایمپلنت می تواند یک انتخاب مناسب و ایده آل برای شما باشد. اگر پوسیدگی یا حفره ای دارید دارید که قابل ترمیم است، پر کردن آن می تواند دندان طبیعی را نجات دهد.

اما هنگامی که یک حفره دیگر نمی تواند با یک پر کردن ساده درمان شود، ممکن است نیاز به یک کانال ریشه داشته باشد. در صورتی که ریشه دندان توسط کانال ریشه از نقطه نجات گذشته پوسیده شود، ریشه نیز باید برداشته شود. در نهایت، به منظور حفظ عملکرد و یا زیبایی که دندان ارائه کرده است، می توان یک دندان مصنوعی کاشت.

ایمپلنت دندان یک راه حل دائمی بوده و برای بزرگسالانی که دندان خود را از دست داده اند بسیار کاربردی می باشد.

– مزایا و خطرات ایمپلنت دندان

بسیاری از افراد ایمپلنت را به این دلیل انتخاب می کنند که ظاهر و احساسی شبیه به دندان های طبیعی دارند و تا آخر عمر دوام دارد.

اما در حالی که ایمپلنت ها بسیار ایمن هستند، هر نوع جراحی ممکن است عوارضی داشته باشد، که آن را به تنها خطر واقعی برای این گزینه تبدیل می کند.

یک نکته منفی برای ایمپلنت هزینه است، بنابراین قبل از انتخاب این گزینه برای بحث در مورد هزینه، با یک متخصص دندانپزشک حتما صحبت کنید.

با این حال، این معمولا یک خرید یک بار برای جایگزینی مادام العمر است، زیرا تعداد آنها بیشتر می باشد.

ایمپلنت | دکتر متخصص

بریج دندان چیست؟

بریج دندان گزینه دیگری است که در مواقعی که دیگر نمی توان دندان طبیعی را نجات داد استفاده می شود.

این گزینه عملکرد زیبایی یک ایمپلنت را ارائه می دهد، مقرون به صرفه تر نیز می باشد، اما مزایای یک ایمپلنت را ندارد.

بریج مانند ایمپلنت دندان در لثه شما کاشته نمی شود. در واقع آن تاجی است که برای بقیه قسمت های دهان شما مناسب بوده و با مراقبت مناسب می تواند چندین دهه دوام بیاورد.

– چرا بریج دندان را انتخاب می کنید؟

بریج یک روش سریع برای جایگزینی دندان است که برای قرار گرفتن بین دو دندان موجود طراحی شده و می تواند لبخند زیبایی به شما ببخشد. اگر به دنبال گزینه ای دائمی و کاربردی تر نیستید و فقط به یک جایگزین سریع نیاز دارید، این ممکن است یک راه حل مطلوب باشد.

در حالی که این یک گزینه بسیار محبوب برای افرادی است که دندان خود را از دست می دهند، مهم است که بدانید بریج ها باید تمیز و به خوبی نگهداری شوند تا مدت زمان قابل توجهی دوام بیاورند.

– مزایا و خطرات بریج دندان

مزایای بریج را می توان خیلی راحت و خلاصه اینطور ذکر کرد: جایگزینی سریع تر و ارزانتر.

در حالی که خطرات محدودی برای سلامتی شما وجود دارد، اما نقطه ضعف اصلی بریج دندان واضح است: بریج ها دائمی نیستند. این گزینه به طور متوسط ​​حدود یک دهه دوام می آورد.

در حالی که یک خطر وجود دارد که اغلب در مورد بریج های دندانی صحبت می شود، این است که آنها به راحتی می افتند، اما این گفته صحت ندارد.

بریج ها در حالی که دوام کمتری نسبت به ایمپلنت دارند، سیمان شده و روی دندان زیرین، دندان های اطراف یا لثه محکم می شوند.

ایمپلنت | دکتر متخصص

جمع بندی

اینکه کدام یک از این دو گزینه جایگزینی بهتر است، قطعا بستگی به نیازهای شما دارد. با این حال، برای دوام، طول عمر و عملکرد، ایمپلنت ها گزینه بهتری هستند.

بریج نیز برای جایگزینی سریع بسیار عالی بوده و هزینه کمتری در پیش خواهند داشت. با این حال، ایمپلنت ممکن است ارزش آن را داشته باشد تا از هزینه های جایگزینی در آینده جلوگیری شود.

در اصل، ایمپلنت جایگزینی دائمی است، اما بریج ها کار را برای مدتی انجام می دهند. در نهایت، این به نیازها و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد تا تصمیم بگیرید به چه چیزی نیاز دارید.

اکنون که با تفاوت بین بریج و ایمپلنت آشنا شدید، برای ارزیابی دقیق تر بهتر است به یک کلینیک دندانپزشکی تخصصی مراجعه نموده و در مورد روند کار با متخصصان آن مجموعه صحبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر امروز با ما تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا