استان ها

تمرکز شهرداری آبادان بر ارائه خدمات شهری مناسب به شهروندان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مخبران از آبادان، یاسین کاوه پور، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شهرداری آبادان ۱۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارد، اظهار کرد: این میران بدهی متعلق به پیمانکاران و تامین اجتماعی است که شهرداری آبادان را برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان با مشکل مواجه کرده است.

شهردار آبادان از دسته بندی پرادخت بدهی ها به طلبکاران خبر داد و افزود: با وجود این اقدام متاسفانه پیمانکاران و طلبکاران هر روز حساب این شهرداری را مسدود می‌کنند.

وی با اشاره به بدهی ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی شهرداری آبادان به تامین اجتماعی، تصریح کرد: این میزان بدهی نشان از بهم ریختگی نظم مالی و اداری در سال های گذشته در شهرداری آبادان دارد.

کاوه‌پور اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اجرائیه از سوی طلبکاران برای شهرداری ارسال شده که متاسفانه باعث مسدود شدن تمامی حساب های این شهرداری شده است.

وی همچنین در ادامه به مشکلاتی از جمله طرح‌های عمرانی راکد، انباشت زباله‌ها در سطح شهر و مطالبات کارگران اشاره کرد و ابراز داشت: تمام تلاش ما این است که مشکلات حوزه‌های مختلف را در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت به صورت تدریجی رفع کنیم.

شهردار آبادان، تنها راه موفقیت شهرداری آبادان را انضباط مالی با توجه به شاخص‌ های مالی برشمرد و خاطر نشان کرد: برای رسیدن به نظم مالی و اداری در شهرداری آبادان یک بازه زمانی در نظر گرفته شده چراکه ابتدا باید به نظم رسید تا بتوان برای شهر کاری کرد.

وی گفت: تمام توان ما بر ارائه خدمات شهری مناسب به شهروندان متمرکز است.

کاوه‌پور امیدواریم در دولت سیزدهم که نگاه متفاوتی به آبادان دارد ردیف اعتباری مناسبی برای اجرای طرح های عمرانی در این شهر تعریف شود.

وی به کمبود نیروهای خدماتی در شهرداری آبادان اشاره کرد و بیان داشت: برخی نیروها در شهرداری بدون مسئولیت بودند و از چهار ماه پیش ساماندهی این نیروها را در دستور کار قرار دادیم.

شهردار آبادان با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ پاکبان در حال خدمات رسانی در سطح شهر هستند، یاد آور شد: شهرداری آبادان برای خدمات دهی مناسب در سطح شهر به ۴۰۰ پاک بان نیاز دارد، ضمن اینکه برای حمل زباله با کمبود حدود ۲۰۰ نیرو نیز مواجه هستیم.

وی همچنین به پاکسازی معابر طی چهار ماه گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: در این مدت بیش از ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر آبادان جمع آوری و بیش از یک‌ هزار و ۶۰۰ باکس زباله در نقاط مختلف شهر جانمایی شده است.

کاوه‌پور در بخش دیگری از سخنان خود از خریداری بیش از ۲۰ هزار نهال خبر داد و بیان کرد: از این تعداد حدود ۲ هزار نهال به صورت رایگان بین شهروندان توزیع شد و ۱۸ هزار نهال دیگر از نوع گونه های مختلف در سطح شهر در حال کاشت است.

وی از اجرای عملیات نورپردازی پل های ورودی و سطح شهر آبادان نیز خبر داد و یاد آوری کرد: عملیات نورپردازی دو پُل ورودی شهر در ایستگاه ۷ و ۱۲ به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و استقبال از میهمانان نوروزی اجرا شده است.

شهردار آبادان با بیان اینکه این اقدام نیز در پل کابلی امام رضا (ع) هم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: برای نورپردازی این پل ها ۱۰۰ المان نوری توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری آبادان تهیه و نصب شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی نوپردازی بازارهای سطح شهر آبادان نیز خبر داد و بیان کرد: برای بازار خیابان های امیری، امام و احمدآباد نیز ۱۰۰ المان نوری خریداری شده و اجرای آن طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

کاوه‌پور، گفت: در تلاش هستیم تا پیش از عید نوروز ۱۴۰۲، سیما و منظر شهری آبادان را تغییر دهیم.

وی بیان کرد: طی ۴ ماه گذشته برنامه نورپردازی در دستور کار سازمان پارک ها قرار گرفته و در همین خصوص تاکنون ۱۷۰ وال واشر جهت نصب در پایه های روشنایی بلوار کوی قدس و بلوار شهید یاسینی (حدفاصل میدان فرودگاه تا میدان هتل کاروانسرا) خریداری و نصب شده است.

شهردار آبادان تاکید کرد: خرید ۱۷۰ عدد سان لایت روشنایی (چراغ خورشیدی)، نورپردازی میادین اصلی شهر از جمله طیب، ایثار، کاروانسرا، عشایر، بسیج، انقلاب و ثامن با استفاده از ریسه های بلوطی، نورپردازی نخل های موجود نیز در میدان های، کاروانسرا، بسیج و انقلاب با استفاده از ریسه های سوزنی از دیگر اقداماتی است که توسط سازمان پارک ها اجرا شده است.

کاوه‌پور با اشاره به اجرای عملیات های عمرانی در سطح شهر آبادان، گفت: در حوزه عمرانی لکه گیری آسفالت خیابان‌ها انجام شد و همچنان ادامه دارد و در مسیر ورودی و خروجی شهر روکش آسفالت نیز انجام شده است.

شهردار آبادان با بیان اینکه زیرسازی و روکش آسفالت بیش از ۷۰ معبر با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم درحال انجام است، عنوان کرد: در سال آینده سعی داریم معابر بیشتری در سطح شهر ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: آسفالت منطقه سلیچ نیز پس از تکمیل طرح فاضلاب به صورت کامل انجام خواهد شد ضمن اینکه پیاده رو سازی و جدول گذاری در منطقه ذوالفقاری و کوی دریا نیز در حال انجام است.

وی از مدیران ادارات، ارگان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های مستقر در این شهر از جمله منطقه آزاد اروند، پالایشگاه، پتروشمی، ایرانول، گمرک، اداره بندر و… خواست تا به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند و تاکید کرد: تا زمانی که سازمان‌ها و شرکت به مسئولیت اجتماعی خود در آبادان عمل نکنند شرایط اینگونه خواهد بود.

کاوه‌پور بر ضرورت مطالبه گری شهروندان تاکید کرد و بیان داشت: شهروندان آبادان باید در این راستا مطالبه‌گر باشند.

وی همچنین در بخشی دیگر از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری آبادان به شورای اسلامی این شهر خبر داد و اضافه کرد: در این لایحه ١٠ هزار میلیارد ریال بودجه برای شهرداری آبادان تعریف و پیش بینی شده است.

شهردار آبادان بیان کرد: با توجه به اینکه قانون درآمدهای پایدار مصوب شده و الزام است شهرداری ها بر مبنای این قانون عمل کنند سرفصل ها را بر اساس دستور العمل های قانون درآمدهای پایدار تدوین و تنظیم کردیم.

وی با بیان اینکه یک سری ضعف ها و ابهاماتی در بودجه سال جاری وجود داشت، ادامه داد: سعی کردیم در بودجه ۱۴۰۲ آنها را برطرف کنیم تا بتوانیم سال آینده در پروژه های عمرانی قدم موثرتری برداریم و کارهای بیشتری در شهر عملیاتی شود.

کاوه‌پور، از افزایش بودجه عمرانی شهر آبادان در سال آینده، خبر داد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ سهم کارهای عمرانی حدود ۴۰ درصد تعریف شده بود، اما بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در بودجه سال ۱۴۰۲ حدود ۵۲ درصد بودجه به این بخش اختصاص یافته است.

وی در ادامه عنوان کرد: سعی کردیم بدهی هایی که از سال های قبل انباشته شده را نیز در بودجه سال آینده تدوین کنین تا با چالش کمتری مواجه شویم.

46

دکمه بازگشت به بالا