عمومیمطالب برتر

جلیقه ایمنی شبرنگ چیست چه کاربردی دارد؟

جلیقه ایمنی شبرنگ همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد یک لباس ایمنی با رنگ خاص شبرنگی برای دیده شدن کارگران در محیط‌های شغلی پر ریسک و خطرناک است. این جلیقه‌ها به این دلیل شبرنگی انتخاب می‌شوند تا بتوانند نور را به چشمان ناظران و رهگذران انتقال داده و در واقع به آن‌ها اعلام و تذکر دهند که در محیط مورد نظر کارگرانی مشغول کار هستند. نور شبرنگی روشن این جلیقه‌ها باعث شناسایی و دیده شدن کارگران در محیط‌های تاریک و خطرناک می‌گردد.

همچنین نور شبرنگی به غیر از شب در روز هم قابلیت جلب توجه چشمان ناظران را دارد لذا هم در روز و هم در شب قابل استفاده است و استفاده از آن در بسیاری از مشاغل خطرناک اجباری است. این جلیقه‌ها قابلیت تنظیم سایز دارند و بر روی لباس‌های دیگر پوشیده می‌شوند. رنگ شبرنگی قابل استفاده در آن‌ها در همه جای جهان اغلب به رنگ زرد، نارنجی و سبز فسفری است و جنس به کار رفته در دوخت و آماده‌سازی آن‌ها پلی استر، پلی کاتن و پی وی سی است.

از ویژگی‌های جلیقه ایمنی شبرنگ می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
✔ خاصیت واترپروف
✔ جنس باکیفیت پارچه
✔ وزن بسیار سبک
✔ امکان دیده شدن در کلیه محیط‌های شب و روز
✔ نوارهای شبرنگ اغلب به رنگ طوسی در دوخت
✔ جیب‌های بزرگ و جادار

کاربرد جلیقه ایمنی شبرنگ

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد جلیقه ایمنی شبرنگ از دسته لوازم ایمنی و حفاظتی شغلی محسوب می‌شود؛ از موارد کاربردی این جلیقه‌ها می‌توان به مشاغل ذیل اشاره کرد:
???? نیروهای انتظامی و پلیس‌های خیابانی و جاده‌ای
???? نیروهای پاکبان شهرداری
???? نیروها و عوامل سازنده راه و جاده‌سازی
???? پرچم‌داران جاده‌ای برای هدایت رانندگان
???? کارگزاران و خدمه ساختمانی
???? ورزشکاران
???? دوچرخه‌سواران
???? دوندگان
???? پرسنل اورژانس و هلال احمر

مشخصات جلیقه ایمنی شبرنگ

جلیقه ایمنی شبرنگ اغلب از پارچه‌های با کیفیت توری، ضد آب، سبک وزن و درخشنده دوخته شده و اغلب بزرگ یا گاهی فری سایز هستند که به راحتی قابل پوشیدن بر روی لباس‌های دیگر باشند. ضمنا اغلب به جای استفاده از دکمه دارای زیپ‌های مقاومی هستند. همچنین اغلب دارای چندین جیب بزرگ هستند تا کاربری راحت‌تری برای استفاده کننده فراهم کنند. این جلیقه‌ها بدون آستین دوخته می‌شوند و قیمت بسیار پایین و مناسبی دارند.

انواع جلیقه ایمنی شبرنگ

جلیقه ایمنی شبرنگ بر اساس ساختار ظاهری و نوع کاربری دارای انواع متفاوتی است. بر این اساس جلیقه‌های ایمنی شبرنگ دارای کاربری‌های متفاوتی به شرح ذیل هستند:
۱- جلیقه‌های مخصوص عملیات ساختمانی
۲- جلیقه‌های ضد آب
۳- جلیقه‌های مناسب برای استفاده در زیر باران
۴- جلیقه مناسب مهار در پروژه‌های دریایی و هوایی

همچنین جلیقه‌های ایمنی دارای شبرنگ بر اساس ساختار و شکل ظاهری دارای چندین نوع هستند که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

جلیقه عمومی

این دسته از جلیقه‌های ایمنی دارای استانداردهای خاص در تولید خود از جمله استاندارد ANSI هستند. ضمنا قابلیت جداسازی از لباس را داشته و مجهز به کمربند ایمنی هستند. این نوع از جلیقه‌ها به دلیل دارا بودن قابلیت جداسازی برای افراد شاغل در پلیس یا نیروهای انتظامی بسیار مناسب هستند؛ زیرا در مواقع نیاز افراد به سرعت می‌توانند جلیقه را از بدن خود جدا کنند.

جلیقه آبی

به دلیل استفاده از رنگ آبی که از رنگ‌های معمول (زرد، نارنجی، سبز فسفری) استفاده شونده در ساخت جلیقه ایمنی شبرنگ متمایز و متفاوت است؛ این جلیقه‌ها برای اهداف خاصی مانند پرسنل پزشک و اورژانس در حوادثی مانند آتش‌سوزی استفاده می‌شوند تا از بقیه افراد حاضر در صحنه حادثه متمایز و قابل شناسایی باشند.

 جلیقه جدا شونده

این جلیقه به گونه‌ای طراحی و دوخت شده است که در مواقع نیاز قابلیت جداسازی اجزای آن مثل آستین، قسمت جلو لباس و غیره برای استفاده‌کنندگان فراهم باشد. به همین دلیل در حوادث غیر منتظره و بسیار خطرناک مانند گیر کردن لباس در دستگاه‌های صنعتی و سایر موارد مشابه؛ به آسانی جدا یا پاره شده و جان افراد در امان خواهد بود.

مزیت‌های جلیقه ایمنی شبرنگ

مزیت‌های استفاده از جلیقه ایمنی شبرنگ برای حفظ جان، سلامتی و ایمنی کارگران مشاغل مختلف بسیار متعدد است از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:
✔️ امکان استفاده در شرایط متفاوت خطرناک شغلی به دلیل وزن سبک
✔️ قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی در مقابل قابلیت حفظ ایمنی بالا
✔️ حفظ ایمنی افراد کارگر در محیط‌های تاریک
✔️ قابلیت استفاده در شرایط مختلف اقلیمی و گرمای محیطی
✔️ استفاده از متریال کتانی یا پلی استری بسیار با کیفیت در تولید

لباس کار تبلیغاتی

چیزی که این روزها یک سازمان و مجموعه یا کسب و کاری قبل از هرچیز برای آن هزینه می کند و به نوعی موجبات ارزش و اعتبار مجموعه خود را بالا می برد، تهیه و خرید لباس کار تبلیغاتی برای پرسنل و کارکنان خود است. حتی کسب و کارهای فنی از خرد تا بزرگ که کار فنی انجام می دهند هم اولین کارشان تهیه لباس کار است. آنها شعار معروفی دارند و معتقدند: «اول ایمنی بعد کار» و به خاطر همین لباس کار تبلیغاتی مناسب تهیه می کنند تا از لباس و بدن خود در برابر خطرات احتمالی کار فنی شان محافظت کنند.

علاوه بر این آنچه سبب می گردد که لباس کار تبلیغاتی محبوب باشد و طرفداران زیادی در بین کسب و کارهای مختلف داشته باشد، نظم و تشخیص کارکنان توسط مراجعین و ایجاد نوعی حس مشارکت گروهی برای کار و فعالیت تحت لوای یک مجموعه یا برند است.لباس کار تبلیغاتی این روزها یکی از روش های مدرن و پربازده تبلیغات هم محسوب می شود و بسیاری از کسب و کارها برای استفاده به عنوان هدیه تبلیغاتی روی آن حساب ویژه ای باز می کنند و امروز بخشی از هزینه های تبلیغاتی آنها به این امر اختصاص یافته است.

لباس کار تبلیغاتی شامل طیف وسیعی از البسه و پوشش همچون بلوز و شلوار یا انواع تی شرت یا لباس یک تکه سرهمی، کلاه و دستکش و ماسک و… می باشد که در ساخت آنها از انواع مواد و متریال طبیعی و مصنوعی استفاده می شود و همچنین حامل تبلیغات کسب و کارها بر روی خود می باشند

لباس کار تبلیغاتی چه کاربرد و استفاده هایی دارد؟

بسیاری از سازمان ها و ادارات یا شرکت ها برای ایجاد نوعی فضای اداری کاری و قوت بخشیدن به همکاری گروهی و تیمی در مجموعه خود اقدام به تهیه لباس کار تبلیغاتی می کنند. لباس کار تبلیغاتی که معمولا به صورت یک دست و یا به قولی متحدالشکل تولید می شود، علاوه بر اینکه نوعی پوشش سازمانی و اداری در بین کارمندان است، باعث آن خواهد شد تا پرسنل و کارمندان آن مجموعه از مراجعین و ارباب رجوع یا سایر افراد متمایز گردند و خدمات رسانی با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

همچنین برخی لباس کارها نیز به صورت تکی یا تعداد برای مشاغلی تولید می گردد که فعالیتشان فنی و صنعتی است و ممکن است در حین کار به لباس یا بدنشان آسیب وارد شود که بدین منظور از لباس کار تبلیغاتی استفاده می کنند. اصولا  لباس کار تبلیغاتی برای پوشش کاری اداری یا کاری فنی تولید می گردد.

دکمه بازگشت به بالا