حوادث

جیب‌بر آسانسوری دستگیر شد/ حفاری به عمق ۷ متر برای سرقت

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک سارق جیب‌بر حرفه‌ای، انهدام باند سرقت از منازل در گیشا و سارقی که اقدام به حفاری هفت متری برای انجام سرقت کرده بود، در عملیات‌های جداگانه پلیسی خبر داد.

به گزارش مخبران، سرهنگ محمدقاسم طرهانی به تشریح برخی از ماموریت‌های پلیس پیشگیری در شبانه‌روز گذشته پرداخت و گفت:‌ یکی از این ماموریت‌ها منجر به دستگیری یک سارق حرفه‌ای در محدوده غرب تهران شد. رسیدگی به این پرونده در پی وقوع چند فقره سرقت به شیوه کش‌رو زنی و سرقت تلفن  همراه و اموال شخصی در دستورکار ماموران کلانتری ۱۳۷ نصر قرار گرفت و آنان در نخستین گام با بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته مشخصات ظاهری سارق را به‌دست آوردند.

وی با بیان اینکه چهره متهم در اختیار  تمامی تیم های عملیاتی و واحدهای گشت قرار گرفت، گفت: در نهایت ماموران موفق شدند متهم را درحین سرقت از شهروندی مشاهده و دستگیر کنند.

 جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی گفت:‌با توجه به اینکه متهم در حین ارتکاب جرم دستگیر شده و در بازرسی از وی یک دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه و هفت عدد کارت بانکی نیز کشف و ضبط شده بود، این فرد در جریان بازجویی‌ها چاره‌ای جز اعتراف نداشته و به ۲۰ فقره سرقت به شیوه جیب‌بری و کش‌رو زنی اعتراف کرد و گفت که سرقت‌های خود را در نقاط شلوغی نظیر مترو، اتوبوس و حتی داخل آسانسور انجام داده است. 

طرهانی با بیان اینکه تاکنون پنج نفر از شکات این فرد مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، گفت:‌ تحقیقات پلیس برای شناسایی شکات دیگر همچنان ادامه دارد. برای متهم نیز پرونده‌ای تشکیل شده و او برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. 

 جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک سارق موبایل‌قاپ در عملیاتی دیگر خبر داد و گفت:‌ ماموران کلانتری خانی آباد روز گذشته درحال گشت زنی در این محله بودند که یکی از شهروندان به آنها مراجعه و اعلام کرد که لحظاتی قبل تلفن همراهش از سوی فردی موتور سوار سرقت شده است.

وی با بیان اینکه ماموران عملیات کلانتری مشخصات متهم را به تمامی واحدهای گشتی اعلام کرده و طرح مهار برای دستگیری این سارق اجرا شد، افزود: گشت‌زنی هدفمند ماموران آغاز شد تا اینکه گشت انتظامی کلانتری موتورسیکلتی را با همان مشخصات در حال تردد مشاهده کرده و در یک عملیات منسجم و ضربتی متهم را خلع سلاح و دستگیر کردند.

طرهانی با بیان اینکه گوشی موبایل سرقتی نیز از متهم کشف شد، گفت:‌ متهم ۴۸ ساله در جریان بازجویی‌های انجام شده به شش فقره موبایل قاپی اعتراف کرد و پس از آن به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

انهدام باند سرقت از خانه‌های گیشا

وی از دستگیری سارقان منزل در حین سرقت نیز خبر داد و گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت منزل در محله گیشا رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان در دستورکار تیمی از ماموران کلانتری نصر قرار گرفت و آنان تحقیقات میدانی خود برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را آغاز کردند.

 جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی مشخصات باند ۴ نفره سارقان را شناسایی کردند، گفت: ماموران کلانتری طرح مهار سارقان را اجرا کرده و گشت‌زنی‌های هدفمند آنان آغاز شد تا اینکه خودروی متهمان در یکی از خیابان‌های محله گیشا و در حالی که دونفر از سارقان داخل منزل در حال سرقت بودند، مورد شناسایی ماموران قرار گرفت.

طرهانی ادامه داد: در این عملیات دو متهم که داخل منزل بودند درحال خارج کردن لوازم و اشیا گران‌قیمت بودند که درمحل دستگیر شدند. دو متهم دیگر هم که در یک دستگاه خودروی پراید در حال زاغ زنی بود اقدام به فرار کردند که پس از یک تعقیب و گریز متوقف و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در بازرسی اولیه از نفرات و خودرو متهمان تعداد زیادی آلات و ادوات سرقت از کشف شد، گفت:‌ متهمان که بین ۳۳ تا۴۱ سال سن داشتند در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر سرقت منزل در محله گیشا و سه فقره سرقت مشابه دیگر معترف شدند. تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان و شناسایی شکات ادامه دارد.

سارق حفار دستگیر شد

 جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق کابل های مخابراتی در محدوده بازار تهران نیز خبر داد و گفت:‌ سارق با حفاری هفت متری در زمین اقدام به سرقت کابل کرده بود. رسیدگی به این پرونده زمانی آغاز شد که ماموران عملیات کلانتری ۱۱۳ بازار درحال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که با فردی که درحال حفاری در مجاورت یک منزل مسکونی بود مشکوک شده و برای بررسی بیشتر به او مراجعه کردند. 

وی با بیان اینکه متهم به محض روئیت ماموران  با پای پیاده متواری شد افزود: در یک عملیات تعقیب و گریز متهم زمین‌گیر و دستگیر شد. در بررسی اولیه مشخص شد وی در حال سرقت کابل‌های مخابراتی و کابل‌های فشار قوی بود که با ماموران روبه‌رو شده است. متهم ۴۶ ساله به مقر انتظامی منتقل شده و در جریان آن به بزه انتسابی و سرقت کابل از اداره مخابرات معترف شد و گفت که با حفاری در زمین اقدام به سرقت کابل‌های مخابراتی و برقی کرده است.

به گفته طرهانی برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا