عمومی

حضور مردم در مناطق روستایی کردستان پرشور بوده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر جمعه در جمع خبرنگاران افزود: مردم کردستان از ساعات اولیه شروع زمان اخذ رأی گیری مشارکت خوبی داشتند.

وی بیان کرد: بنا به شاخص‌های مختلف برگزاری انتخابات، امنیت بالا در سطح استان و امنیت پایدار مردمی در شعب اخذ رأی برقرار است.

استاندار کردستان گفت: فرایند برگزاری انتخابات بین دستگاه اجرایی و نظارتی نشان از تعامل خوب آنها دارد و تعیین کننده نظم بدون مشکل در شعب انتخابات است.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: حضور مردم گسترده و مشارکت بالایی را نشان می‌دهد و در برخی مناطق روستایی نشان از حضور ۱۰۰ درصدی مردم فهیم استان دارد.

وی بیان کرد: این حضور نشان از توجه و اهتمام و قدرشناسی مردم دارد و وظیفه ما هم در قبال این قدرشناسی مردم نگاه ویژه خواهد بود که بعد از انتخابات راهبرد اجرایی به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: انتخابات ریاست جمهوری اهمیت زیادی دارد و بازخورد جهانی هم دارد و قطعاً حضور گسترده در آن که توسط تمام دنیا رصد می‌شود و همه نظاره‌گر این مشارکت هستند.

وی گفت: کردستان یک استان در آستانه جهش در مسیر توسعه است و با عنایت ویژه دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور این جهش بیشتر بود.

استاندار کردستان افزود: بر همین مبنا نیاز به مشارکت حداکثری برای افزایش قدرت چانه‌زنی در اجرای پروژه‌ها و پیگیری کارها لازم است.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: از مردم استان تقاضا دارم حضور در شعب را به ساعات پایانی موکول نکنند چون بنا بر شروع فصل کار در استان برخی در خارج از شهر، در مزارع و یا تفرجگاه‌ها هستند پس کسانی که می‌توانند سریع‌تر به مراکز اخذ رأی مراجعه کنند.

وی یادآور شد: تعجیل در این کار خیری که ۴ سال سرنوشت کشور را مشخص می‌کند نیاز به درصد بالای مشارکت دارد تا خیر نهفته در این انتخابات آثار و برکاتش به مردم بازگردد.

استاندار کردستان در خصوص اعلام درصد مشارکت و اعلام درصد نامزدهای انتخاباتی گفت: اعلام این خبر بعد از پایان زمان اخذ رأی و به صورت تجمیعی توسط سخنگو و یا نهاد انتخابات کشور اعلام می‌شود.

زارعی‌کوشا بیان کرد: این انتخابات در تاریخ کشور ماندگار است و زمان آن به مدت ۱۰ ساعت از ۸ صبح تا ۱۸ خواهد بود و بنا به صلاحدید وزارت کشور یا به طور سراسری و یا تنفیذ به استان تغییر در زمان برگزاری اعلام خواهد شد

دکمه بازگشت به بالا