ورزشی

حفاظت از قدس اشغالی در سطوح سیاسی و حقوقی

در بیانیه پایانی کنفرانس قاهره تاکید شد؛

در بیانیه پایانی کنفرانس قاهره بر حفاظت از قدس اشغالی و حمایت از پایداری اهالی آن در سطوح سیاسی، حقوقی و توسعه‌ای در برابر سیاست‌ها و اقدامات تهاجمی و سیستماتیک رژیم صهیونیستی تأکید شد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، کنفرانس حمایت از قدس با عنوان «قدس-پایداری و توسعه» با حضور شخصیت‌های عربی در سطوح بالا و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی امروز یکشنبه در قاهره برگزار شد و حاضران با صدور بیانیه‌ای بر حمایت از مقاومت فلسطین و قدس اشغالی در مقابل تجاوزات صهیونیست‌ها تأکید کردند.

در بیانیه پایانی کنفرانس قاهره بر حفاظت از قدس اشغالی و حمایت از پایداری اهالی آن در سطوح سیاسی، حقوقی و توسعه‌ای در برابر سیاست‌ها و اقدامات تهاجمی و سیستماتیک رژیم اسرائیل تأکید شد.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است که حل عادلانه مسئله فلسطین با محوریت قدس شریف، مسئله اصلی اعراب، آزادگان و پایبندان به حقوق بین‌الملل، حقوق بشر، عدالت و برابری در سراسر جهان است.

در بیانیه مذکور آمده است: صلح، امنیت و ثبات عادلانه و همه‌جانبه در منطقه خاورمیانه تنها پس از آن محقق خواهد شد که ملت فلسطین به حقوق مشروع و مسلم خود که مهمترین آنها حق بازگشت، تعیین سرنوشت، استقلال و نابودی رژیم غیرقانونی اسرائیل است، دست یابند.

حاضران در این کنفرانس همچنین از جامعه بین‌المللی خواستند که اقدام عملی برای تأمین حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین انجام داده و با تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها در همه اشکال آن از جمله شهرک‌سازی‌های استعماری اسرائیل، رژیم آپارتاید و اقدامات تبعیض‌آمیز آن مقابله کنند.

در بیانیه پایانی این کنفرانس همچنین از شورای امنیت خواسته شد که به مسئولیت خود عمل کرده و قطعنامه‌های مرتبط با فلسطین را اجرا کند.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس در ادامه تمامی سیاست‌های رژیم صهیونیستی برای تسهیل الحاق کرانه باختری را محکوم گرده و غیرقانونی ارزیابی کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه بر ضرورت حفاظت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در شهر قدس و توقف تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی موجود در این شهر و مسجدالاقصی تأکید شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا