عمومیمطالب برتر

دستگاه تصفیه آب خانگی بخریم یا آب معدنی بنوشیم؟

با توجه به افزایش آگاهی مردم از اثرات زیست محیطی بطری های پلاستیکی آب معدنی، آنها به نوشیدن آب تصفیه شده و سالم روی آورده اند و دنبال فروشگاه آنلاین آب هستند. بسیاری از مردم ممکن است ندانند کدام گزینه برای خوردن سالم تر و ایمن تر است یا کدام یک طعم بهتری دارد. با این حال، هنگام انتخاب بین آب معدنی و آب تصفیه شده، باید عواملی را در نظر گرفت. برای آشنایی بیشتر با این عوامل و مزایا و معایب هر دو نوع آب، این مقاله را دنبال کنید و به خواندن و مطالعه آن ادامه دهید.

مزایا و معایب آب تصفیه شده

عواملی که هنگام انتخاب بین آب تصفیه شده و آب معدنی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از وضعیت سلامت آب، عطر و طعم آن، هزینه و در دسترس بودن آن و در نهایت تأثیر آن بر محیط زیست. در زیر به مزایا و معایب آب تصفیه شده خواهیم پرداخت.

سلامت آب: آب لوله کشی و آب زیرزمینی حاوی مواد شیمیایی و میکروارگانیسم هایی هستند که با کمک بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی می توان آنها را از بین برد. بنابراین این نوع آب تمامی استانداردهای لازم برای نوشیدن آب سالم را داراست و می تواند به عنوان یک نوشیدنی سالم در طول روز مورد استفاده قرار گیرد.افراد می توانند از دستگاه های فیلتر کربن یا سیستم اسمز معکوس استفاده کنند تا از نوع آب مصرفی خود مطمئن شوند تا هرگونه ناخالصی، آلودگی، مواد مضر، گل و لای، میکروب ها و ویروس ها را از آب پاک کنند.

طعم: تمام آب لوله کشی به دلیل وجود کلر طعم نامطبوعی دارد که توسط دستگاه تصفیه آب حذف می شود. حتی برخی از آب لوله کشی ممکن است طعم آب معدنی را نداشته باشد، اما این بدان معنا نیست که آب معدنی بهتر و سالم تر است. این ممکن است به دلیل کلر یا محتوای مواد معدنی بالا در بطری های آب معدنی باشد. بنابراین بهترین گزینه برای نوشیدن آب با طعم عالی استفاده از دستگاه تصفیه آب با کیفیت بالا، چند مرحله ای و اصل تایوان است که می توانید آن را در دستگاه تصفیه آب تایوان مشاهده کنید.

قیمت و راحتی: استفاده از آب آشامیدنی فیلتر شده بسیار مقرون به صرفه تر از خرید دائمی آب معدنی است. با یک بار هزینه کردن، می توانید یک سرمایه گذاری عالی انجام دهید و علاوه بر حفظ سلامت بدن خود، محیط زیست را نیز از شر بطری های پلاستیکی نجات دهید.

تاثیر بر محیط زیست: آب تصفیه شده ابتدا در خط لوله به دست مصرف کننده می رسد. برای جلوگیری از آلودگی آب، شرکت های تصفیه آب با استفاده از فرآیندهای مختلف، آب آشامیدنی عمومی را با مواد شیمیایی تصفیه می کنند. همچنین بلافاصله پس از مصرف آب آشامیدنی، کاربر باید فنجان خود را با مایع ظرفشویی و آب شستشو دهد. این مراحل شامل استفاده از مواد شیمیایی و انرژی است که بر محیط زیست تأثیر می گذارد. با این حال، نشان داده شده است که تأثیر زیست محیطی آب آشامیدنی نسبتاً کمتر از تأثیر زیست محیطی بطری های آب معدنی است.

مزایا و معایب آب معدنی

در ادامه این مقاله در مورد مزایا و معایب آب معدنی صحبت خواهیم کرد.

سلامت آب: فرآیند ضدعفونی در بطری های آب معدنی به گونه ای است که میزان مواد معدنی ضروری موجود در آن به مقدار کمی کاهش می یابد، در حالی که با دستگاه تصفیه آب، مواد معدنی ضروری و مفید به طور کامل حفظ می شوند. یکی از دلایل نگرانی در مورد وضعیت سلامت آب معدنی وجود پلاستیک در آب بطری است. حتی مطالعات انجام شده در کشورهای مختلف نشان می دهد که بطری های آب معدنی نشانه هایی از آلودگی میکروپلاستیک دارند و میزان آن در آب معدنی دو برابر آب لوله کشی است.

این یافته ها نشان می دهد که این آلودگی حداقل تا حدی به دلیل فرآیند بسته بندی آب معدنی است. اکنون محققان در حال بررسی تاثیر این میکروپلاستیک ها بر سلامت انسان هستند. به نظر می رسد این میکروپلاستیک ها در همان دسته مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز قرار می گیرند که بر متابولیسم انسان، حیوان و دریایی، تولید مثل، استرس اکسیداتیو و چندین عامل دیگر تأثیر می گذارد.

طعم: برخی از افراد ممکن است طعم آب معدنی را ترجیح دهند. با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، مطالعات نشان می دهد که اکثر مردم نمی توانند تفاوت بین طعم آب تصفیه شده و آب معدنی را تشخیص دهند. در واقع یکی از مهم ترین دلایل انتخاب آب معدنی طعم آن است، اگر مردم آب تصفیه شده را امتحان کنند، تفاوتی را احساس نمی کنند. یکی از مهمترین چیزهایی که بر طعم آب معدنی تأثیر می گذارد، منبعی است که بطری های آب از آن پر می شود. آبی که از منبع زیرزمینی یا چشمه تازه تامین می شود با آب های دیگر بسیار متفاوت است و با نوشیدن آن می توان به تفاوت طعم آن پی برد. منابعی که آب معدنی از آنها به دست می آید به شرح زیر است:

  1. آب از چاه
  2. آب معدنی
  3. آب چشمه

اگر کسی آب گازدار و طعم دار را دوست دارد، می تواند سراغ آب معدنی رفته و آن را ترجیح دهد.برای جذب مشتریان بیشتر، بسیاری از برندها شروع به تولید آب طعم دار مانند آب مرکبات یا توت فرنگی کرده اند. بسیاری حتی آب های گازدار و طعم دار را با آب سالم جایگزین می کنند که در دراز مدت می تواند برای آنها خطرناک باشد.

قیمت و راحتی: طبق برخی مطالعات مشخص شده است که هزینه آب معدنی چندین برابر آب تصفیه شده و دستگاه تصفیه آب است. خیلی جالب است که مردم به جای خرید یک دستگاه تصفیه آب باکیفیت و هزینه یکباره، به خرید مداوم آب معدنی روی می آورند. یکی از دلایلی که مردم با وجود تفاوت قیمت، آب معدنی بطری شده را به آب فیلتر شده ترجیح می دهند، این است که به راحتی می توان به هر جایی رسید – به خصوص اگر دسترسی به شیر آب یا دستگاه تصفیه آب وجود نداشته باشد.

تاثیر بر محیط زیست: تحقیقات نشان می دهد که فرآیندهای بسته بندی، حمل و نقل آب معدنی و همچنین دفع و بازیافت بطری های پلاستیکی پس از استفاده اثرات نامطلوب زیادی بر محیط زیست دارد. بسیاری از مردم این بطری ها را در طبیعت رها می کنند و در نتیجه با شکسته شدن مواد سمی آزاد می کنند. همچنین افرادی هستند که معتقدند با استفاده مجدد از بطری های آب می توانند از تاثیر آن بر محیط زیست جلوگیری کنند.این می تواند در دراز مدت منجر به خطراتی شود که شامل خطر رشد باکتری ها و خطر ورود سموم از طریق پلاستیک به آب می شود.

آب تصفیه شده بهتر است یا آب معدنی؟

به طور کلی نوشیدن آب تصفیه شده در هر صورت بهترین گزینه است. تفاوت بین آب معدنی و آب آشامیدنی تصفیه شده در این است که آب تصفیه شده سالم، در دسترس یا به نوعی ارزان تر است و تأثیر بسیار کمتری بر محیط زیست نسبت به آب معدنی دارد. آب تصفیه شده بسیار سالم و خوشمزه است، اکثر مردم نمی توانند تفاوت طعمی بین این دو را تشخیص دهند. حتی آب تصفیه شده نیز گاهی طعم بسیار بهتری دارد. گاهی اوقات دسترسی به آب معدنی در همه جا بسیار راحت تر از آب تصفیه شده است. برای راحتی استفاده از آب تصفیه شده، همیشه می توانید یک بطری آب تصفیه شده را با خود حمل کنید.

افرادی که بیمار هستند و سیستم ضعیفی دارند باید مراقب آب آشامیدنی باشند. آب تصفیه شده با بهترین دستگاه های تصفیه آب تمام مواد معدنی بدن را تامین می کند و تمامی ناخالصی ها و میکروب های موجود در آب با فیلتراسیون از بین می رود.خوب است بدانید چه دستگاه تصفیه آب بخرید و با خرید بهترین دستگاه های تصفیه آب از شرکت تصفیه آسا سلامت بدن خود را تضمین کنید و همچنین به محیط زیست کمک کرده و هزینه ها را کاهش دهید.

دکمه بازگشت به بالا