عمومیمطالب برتر

رام شیائومی را چطور میتوان دانلود کرد؟

آپدیت گوشی شیائومی به صورت OTA

فرآیند  دانلود رام شیائومی چه به صورت OTA و چه به شکل دستی، بسیار ساده است. برای اینکه بتوانید تنظیمات را به صورت خودکار انجام دهید، مراحل زیر را طی کنید:

آپدیت گوشی شیائومی به صورت دستی

به نقل از youtube.com این امکان وجود دارد که هنوز آپدیتی برای دستگاه شما منتشر نشده باشد و بخواهید به صورت دستی، آپدیت جدید را تجربه کنید. در این وضعیت باید به صورت دستی به سراغ نصب آن می‌رویم. در این کار بسیار آسان است و تنها نیاز است که برنامه MIUI Downloader  را بر روی گوشی خود داشته باشید. این اپ به صورت خودکار آپدیت‌های جدید برای گوشی پوکو، شیائومی و پوکو را بررسی می‌کند.

در ادامه نصب دستی آن را به شما آموزش می‌دهیم:

با این چند مرحله ساده از جدیدترین آپدیت گوشی شیائومی لذت ببرید.

 دریافت سریع تر آپدیت گوشی شیائومی

برای دریافت سریع‌تر آپدیت شیائومی می‌توانید از دو روش استفاده کنید. در روش اول باید تغییرات تنظیمات آپدیت را به این شکل انجام دهید:

هر چند در این روش نسبت به کاربران چینی، آپدیت‌ها را زودتر دریافت نمی‌کنید، اما نسبت به کاربران سایر کشورها، بروزرسانی ها را بسیار سریعتر دریافت خواهید کرد.

در روش دوم شما باید منطقه جغرافیایی خود را تغییر دهید. شیائومی مانند سایر تولید کنندگان، بروزرسانی‌های خود را به صورت منطقه‌ای منتشر می‌کند.

مطلب پیشنهادی: ترفندهای عالی برای

 در این مقاله از تلاش کردیم تا شما را با نحوه آپدیت گوشی شیائومی آشنا کنیم. در ادامه اگر سوالی در این زمینه داشتید، در بخش نظرات آن را مطرح کنید

آموزش دانلود فایل رام شیائومی

برای این کار کافی است به صفحه Vendor Updater Downloads بروید تا از آخرین رام‌های منتشر شده باخبر شوید. شما می‌توانید به تفکیک رجیون، رام‌های جدید شیائومی و ردمی را دانلود کنید.

این وب سایت بر اساس یک اسکریپت خودکار است که هر شش ساعت یک‌بار تمامی رام‌های MIUI رسمی گلوبال، نسخه اروپا، هندوستان و چین را از سرورهای رسمی شیائومی استخراج می‌کند و بر روی سرورهای خود قرار می‌دهد.

همین ویژگی باعث شده xiaomifirmwareupdater.com به روز ترین و قابل اعتقادترین منبع برای دانلود رام‌های شیائومی و ردمی باشد. همچنین شما می‌توانید با عضویت در کانال تلگرامی MIUIUpdatesTracker، از آخرین رام‌های منتشر شده برای گوشی‌های ردمی و شیائومی باخبر شوید و حتی آنها را دانلود کنید.

در صفحه MIUI ROM Latest Downloads می‌توانید جدیدترین رام رسمی شیائومی برای تمامی گوشی‌های شیائومی و ردمی را دانلود کرده و سپس نسبت به نصب رام MIUI اقدام کنید. لازم به ذکر است کلیه فایل‌های موجود بر روی وب سایت xiaomifirmwareupdater.com کاملاً دست نخورده بوده و دست‌کاری نشده‌اند. از این رو با خیال راحت می‌توانید به آسانی از طریق بخش جستجو (Search)، آخرین رام ارائه شده برای خود را پیدا و دانلود رام MIUI را انجام دهید.

آموزش نصب رام MIUI شیائومی

نصب رام MIUI از دو روش Recovery و Fastboot مرسوم‌تر است که در روش آپدیت کردن از طریق Fastboot نیاز است تا Boot Loader گوشی حتماً Unlock شود اما در روش Recovery شما با داشتن فایل رام با فرمت ZIP می توانید گوشی خود را بروزرسانی (آپدیت) کنید.

نحوه نصب رام رسمی شیائومی از طریق Recovery

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم برای نصب رام شیائومی از طریق Recovery پس دانلود رام MIUI ، فایل zip را در اختیار داشته باشید. لازم به ذکر است که در این روش اطلاعات گوشی شما حذف نمی‌شود و سیستم عامل گوشی آپدیت می‌شود. بعد از دانلود آپدیت رسمی شیائومی متناسب با گوشی خود، آنرا به حافظه داخلی گوشی انتقال دهید.

برای رفتن به محیط Recovery و نصب رام رسمی شیائومی در گوشی های شیائومی، ابتدا گوشی خود را خاموش کرده و سپس کلید پاور را به همراه کلید افزایش صدا نگه دارید تا صفحه Recovery Mode برای شما به نمایش درآید. در ادامه با انتخاب گزینه Install Update Zip فرآیند نصب رام MIUI شیائومی آغاز خواهد شد.

آموزش نصب رام شیائومی از طریق کامپیوتر | بهترین سایت دانلود رام شیائومی

آموزش نحوه نصب رام شیائومی از طریق Fastboot

در این روش نصب رام رسمی شیائومی تمام داده های گوشی شما اعم از عکس، فیلم، پیامک ها و مخاطبین حذف می‌شود. در این حالت باید ابتدا از طریق سایت Xiaomi نسبت به باز کردن قفل Boot Loader دستگاه را باز کنید و سپس با نرم افزار Mi Flash اقدام به نصب رام نمایید.

در روش نصب رام miui شیائومی از طریق Fastboot باید نسبت به دانلود رام MIUI با پسوند gz اقدام کنید. برای رفتن به محیط Fastboot و نصب رام MIUI در گوشی های شیائومی کافیست در حالی که گوشی خاموش است کلید پاور را به همراه کلید کاهش صدا را نگه دارید تا به FASTBOOT بروید.

برای فلش زدن رام رسمی شیائومی از روش Fastboot به نرم افزار Mi Flash Tool نیاز داریم. مراحل نصب رام MIUI بسیار ساده بوده و از طریق این نرم افزار و در قالب تصویر زیر می‌توان آن را مشاهده کرد.

 چه زمانی باید گوشی را از روش فست بوت فلش بزنیم؟

اگر قصد تغییر رام چین به رام گلوبال شیائومی را داشته باشید باید از طریق روش Fastboot اقدام نمایید. همچنین زمانی که گوشی شما ویروسی شده و هنگ می‌کند باید از این روش رام رسمی شیائومی را نصب کنید.

جمع‌بندی

وب سایت Xiaomi Firmware Updater را می‌توان یکی از بهترین منابع معتبر برای دانلود رام MIUI برای گوشی‌های شیائومی و ردمی دانست که می‌توان با خیالی راحت نسبت به دانلود رام رسمی شیائومی اقدام کرد.

همچنین رام‌های رسمی شیائومی را می‌توان از دو روش Fastboot یا Recovery نصب کرد که قطعاً روش فست بوت به دلیل اصولی‌تر بودن و اطمینان بیشتر ارجحیت دارد

منبع : youtube.com

دکمه بازگشت به بالا