عمومی

بررسی و معرفی گوشی شیائومی ردمی نوت 10

سری ردمی نوت از جمله میان رده های پرقدرت و عالی این برند محسوب می شوند که تمرکز عمده این شرکت بر دوربین ها و سخت افزار آنهاست در حالی که از قیمت بسیار عالی نیز برخوردارند. سری شیائومی ردمی نیز از جمله پایین رده های این برند محسوب می شوند که با وجود قیمت بسیار عالی، امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهند.

از دیگر خطوط تولید این شرکت می توان به ردمی نوت اشاره کرد که بازهم گوشی های بسیار خوبی را ارائه می دهد. سری پوکو نیز منحصراً به تولید گوشی های گیمینگ اختصاص دارد و پردازنده قدرتمند و سیستم خنک کننده مایع مواردیست که این شرکت برای عملکرد بهتر و ارائه تجربه بهتری از گیم در محصولات خود بکار گرفته است.

معمولا برای ساخت اکثر گوشی های هوشمند با قیمت پایین، از پردازنده هایی با کیفیت پایین استفاده می شود، اما تقریبا هر گوشی هوشمند شیائومی مجهز به پردازنده های اسنپدراگون می باشد که در حال حاضر بهترین پردازنده های گوشی هوشمند در بازار جهانی است.

در کل، متریال مورد استفاده برای ساخت اجزای داخلی و خارجی گوشی های شیائومی از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. استفاده ی شیائومی از سخت افزارهای با کیفیت، از جمله ماژول دوربین، یکی از نمونه های نشان دهنده آن است؛ همه گوشی های هوشمند شیائومی، از جمله رده های پایین آن، همیشه از یک دوربین عالی برخوردار هستند.

در یک آزمایش، برای سنجش کیفیت گوشی هوشمند شیائومی Redmi Note 10 را از ارتفاع، بر روی سطح جلویی و پشتی آن به زمین انداخته و با کمال تعجب خسارت بزرگی مشاهده نکردند؛ زیرا که اکثر گوشی های هوشمند شیائومی از فلز ساخته شده اند. همچنین اکثر محصولاتی که توسط این کمپانی ساخته شده از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشند که به عنوان کپی یا مشابه محصولات دیگر برندها شناخته نمی شود!

این شرکت به عنوان توسعه دهنده گوشی های هوشمند رده بالا و تلویزیون های اینترنتی شناخته می شود، بنیانی برای زنجیره زیست محیطی است. شاید برای برخی، هنوز مفهوم زنجیره ی زیست محیطی شیائومی ناشناخته باشد و یا افرادی معانی و مفهوم متفاوتی از مفهوم واقعی آن در ذهن خود داشته باشند و تصور شود که برخی برندها و محصولات تقلبی، خود را جزئی از برند شیائومی معرفی می کنند تا به گونه ای جایگاه بالاتر و در نتیجه فروش بیشتری بدست آورند، ولی واقعیت این نیست.

بررسی فنی و تخصصی گوشی ردمی نوت 10

گوشی برای تامین نیرو قطعات سخت افزاری دستگاه  گوشی ردمی نوت 10 به یک باتری بزرگ با سرعت شارژ بالا متوسل شده است . همچنین این مدل دوست داشتنی به یک بلندگو استریو قدرتمند نیز مجهز است.

این در حالیست که نسخه 5G به پنل IPS مجهز می باشد و از قابلیت شارژ سریع و بلندگو های استریو بی بهره است. گوشی شیائومی ردمی نوت 10 اگرچه بسیاری از امکانات نسخه پرو را ندارد، اما ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد اول اینکه، قیمت آن ارزان تر می باشد و بسیار جمع و جور طراحی شده است .

شاید تنها مشکل Xiaomi Redmi Note 10 کمبود NFC باشد . الان در سال 2021 هستیم و بسیاری از گوشی های ارزان قیمت به آنتن بی سیم NFC مجهز هستند اما ردمی نوت 10 فاقد آن می باشد.

تلفن شیائومی ردمی نوت 10 دارای یک جفت بلندگو استریو با صدای خوب می باشد . ضعف اصلی که در بلندگوی های استریو Redmi Note 10 دیده شد، حداکثر بلندی صدا می باشد که از حد متوسط کمی بلند تر است.

اگر صدا را به حداکثر خود برسانید، شاهد تحریف قابل توجه صدا خواهید بود. با کاهش دادن صدا به 80% می توانید از این تحریف جلوگیری کنید تا صدایی واضح تر داشته باشید البته، بلندگو ها فاقد باس نیز هستند. بلندگو های بالا و پایین از تعادل بسیار خوبی برخوردار هستند و بلندگو بالا به اندازه بلندگو، بلند است.

اگر بخواهیم واقع بینانه بلندگو های ردمی نوت 10 را بررسی کنیم باید بگوییم که وجود بلندگو های استریو، یک امتیاز بسیار خوب محسوب می شود ولی تنها موردی که وجود دارد مربوط به وقتی می شود که گوشی را بصورت افقی بگیرید. در گوشی شیائومی Redmi Note 10 از صفحه نمایش Super AMOLED با اندازه جمع و جور 6.43 اینچ استفاده شده است که از نرخ تازه سازی بالا پشتیبانی می کند.

شیائومی به خوبی می داند برای رقابت با سامسونگ ارتقاء دوربین کافی نیست و باید از نمایشگرهای خوبی استفاده کند تا به رقیب سرسخت‌ تری برای میان‌ رده‌های سامسونگ و اپل تبدیل شود به همین خاطر  در سری گوشی شیائومی ردمی نوت 10 خود به جای پنل IPS LCD از نمایشگر سوپرآمولد استفاده کرده و نمایشگر بسیار با کیفیتی را تولید کرده است.

نمایشگر گوشی شیائومی نوت 10 ، 6.43 اینچی است و روشنایی آن در حالت نرمال 400 نیت و در  نور زیاد به 1100 نیت می‌ رسد و در نتیجه منتظر یک نمایشگر فوق‌ روشن باشید که در هر شرایطی نیاز شما را مرتفع می سازد. از نظر وضوح تصویر هم باید گفت که ردمی نوت۱۰ ، 1080 پیکسلی است و برای تماشای ویدئو یک گزینه عالی و مناسب است. گفتنی است که نمایشگر گوشی ردمی نوت ۱۰ نسبت به ردمی نوت پیشین پیشرفت زیادی داشته و از این نظر نسبت به نسل قبلی خود برتری زیادی دارد.

دکمه بازگشت به بالا