بین الملل

روایت سخنگوی وزارت خارجه از شکست دیشب آمریکا در شورای امنیت

طبق اخبار آنلاین ، خطی زاده اظهار داشت: “اعضای شورای امنیت در تاریخ 15 اوت با درخواست ایالات متحده در تاریخ 15 اوت برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی مخالفت کردند و اعضای شورای امنیت بار دیگر با تلاش آمریکا برای صدور اعلامیه علیه ایران در 20 اوت مخالفت کردند.”

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: “برای اولین بار در تاریخ شورای امنیت ، هیچ عضو دائم شورای امنیت در کمتر از ده روز با” تعداد زیادی “روبرو نخواهد شد.

وی اظهار داشت: برای نخستین بار رئیس جمهور شورای امنیت رسما اعلام كرد كه آمریكا قادر به صدور چنین شعارهایی در بین اعضای خود نیست ؛ ادعای رئیس شورای امنیت مبنی بر عدم اعتبار و ناكارآمد بودن درخواست آمریكا ، پیامدهای قانونی بسیاری دارد.

خطی زاده اضافه کرد: “ایالات متحده از آنچه که شب گذشته رخ داد بسیار ناراحت و عصبانی است. حتی سفیر سازمان ملل نیز به متحدان اروپایی خود حمله کرد و آنها را شریک ایرانی نامید. دیشب هشتمین یا نهمین شکست بود.” ایالات متحده در چند ماه گذشته بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “ما امیدواریم که شرکای ما در شورای امنیت سازمان ملل و همه اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت نشان دهند که ایالات متحده اجازه نمی دهد از ابزارهای شورای امنیت سازمان ملل و قوانین بین المللی با تهدید و ارعاب استفاده کند.” رخنه.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: “آمریكا صلح آمیزترین ژنرال منطقه (سردار شهید سلیمانی) را هدف قرار داده است. ما از این و دیگر شواهد قدرت گرفته ایم.” جمهوری اسلامی ایران تولید کننده امنیت در منطقه است.

در مصاحبه اختصاصی با سعید خطیب زاده ، خبرنگار ما ، در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه آمریكا شب گذشته در جریان مبارزات انتخاباتی جمهوریخواهان ، گفتگوهای پومپئو در مورد اشغال سرزمین ها با جمهوریخواهان ، انزوای ایالات متحده را نشان می دهد.

وی گفت: “ترامپ با شعار” آمریكا اول “روبرو شد و بسیاری از تحلیلگران در ادامه گفتند كه این شعار به معنای” فقط آمریكا “است و ترامپ قصد دارد كشورهای دیگر را نادیده بگیرد ، اما امروز بهتر است كه بگوییم” آمریکا تنها است “. این بهترین عبارت امروز برای آمریکا است که به جز کشورها هیچ متحدی ندارد.

خطی زاده با اشاره به شهادت سردار شهید سلیمانی در خاک عراق ، درباره دستیابی به مطالعه چنین عملی تروریستی توضیح داد: پومپئو و دولت آمریکا می دانند که چقدر دروغ می گویند؛ او صادق ترین ژنرال منطقه را هدف قرار داد ، که توانست همه گروه های تروریستی ، تکفیری و وهابی را به زانو درآورد.

وی یادآور شد: “فرهنگ ما فرهنگ عاشورا است و برای شهادت یک پیروزی بزرگ است. ما از این شهادت و سایر شواهد قدرت کسب کردیم.”

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “منشأ همه تروریسم ، تروریسم و ​​خشونت سازمان یافته در منطقه ، تلاش جعلی ایالات متحده برای ایجاد هویت جعلی در سرزمین های اشغالی و استفاده مداوم از زور ، سلاح و جنگ در افغانستان به عراق است.” و این یمن است.

وی تأکید کرد: ما به قول خود هستیم؛ جمهوری اسلامی ایران تولید کننده امنیت در منطقه است و اگر خدا بخواهد به یاری متحدین و دوستان ما صلح و ثبات را در برابر خواسته های ایالات متحده و رژیم یونیستی به منطقه می رسانیم.

311311

دکمه بازگشت به بالا