عمومیمطالب برتر

علت بسته نشدن درب یخچال

آیا به دنبال دلیل بسته نشدن درب یخچال تان هستید؟ می‌گویید درب اشتباه است؟ بله حق باشماست اما این‌طور که پیداست خیلی‌ها برای پیدا کردن علت سفت باز شدن درب یخچال شان، کلمه‌ی «در» را به این شکل در گوگل سرچ کرده‌اند!

از همین جا بود که ما متوجه شدیم مشکل درست باز و بسته نشدن در یخچال، دارد به یک اپیدمی تبدیل می‌شود! برای همین در این مقاله قصد داریم تمام مشکلات مربوط به در یخچال از چسبندگی و افتادگیِ در گرفته تا علت سخت باز شدن درب یخچال را به‌طور کامل بررسی کنیم!

از آنجایی که دلمان می‌خواهد گوگل زودتر این مقاله را به دست کسانی که با این مشکلات درگیرند، برساند به ناچار از کلمه‌ی اشتباه «درب» استفاده می‌کنیم! اگر شما هم به دنبال راه‌حلی برای رفع مشکلات بسته نشدن صحیح درب یخچال هستید، با همراه ما باشید!

چرا باید هر چه زودتر علت بسته نشدن درب یخچال را پیدا کنیم؟

اگر در یخچالتان مشکل پیدا کرده و درست باز یا بسته نمی‌شود باید در اولین فرصت به فکر تنظیم درب یخچال تان باشید و علت اصلی مشکل را پیدا و خیلی زود آن را رفع کنید.

می‌پرسید علت این همه عجله چیست؟ خب واضح است خرابی در یخچال اگر خیلی زود رفع نشود، مشکلات متعددی را به بار می‌آورد، از جمله:

  1. وارد آمدن فشار زیاد به کمپرسور یا موتور
  2. برفک زدن یخچال یا فریزر
  3. فساد زودهنگام مواد غذایی
  4. کار کردن مداوم یخچال
  5. افزایش مصرف برق

و این یعنی یخچالتان به‌مرور به پایان عمرش نزدیک می‌شود! برای اینکه مانع از به بار آمدن چنین مشکل بزرگی شوید، بهتر است هر چه زودتر مشکل و راه‌حلش را پیدا کنید! نگران نباشید در ادامه تمام علت‌‌های ممکن در مورد بسته نشدن درب یخچال را با هم بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

مانع جلوی در یخچال را بردارید

اولین و محتمل‌ترین علت بسته نشدن درب یخچال ، باز ماندن کشوهای داخل یخچال فریزر و یا یک ظرف یا بسته‌ی حجیم است. بنابراین بهتر است مواد و وسایل را با نظم و ترتیب توی یخچال فریزر بچینید، طبقات را با دقت نصب کنید و کشوها را درست ببندید و به همین راحتی مشکل را رفع کنید.

بیشتر بخوانید:

درِ یخچال را با وسایل سنگین پر نکنید

یکی از مهم‌ترین دلایل افتادگی درب یخچال ، جا دادن مواد و وسایل حجیم و سنگین در قسمت درِ یخچال است. اگر شما هم عادت دارید بطری‌های سنگین نوشیدنی یا شیشه‌های پر از مربا و ترشی را در قسمت درِ یخچال بگذارید پس بهتر است همین الان جایشان را عوض کنید، چون وزن زیاد این وسایل به‌مرور باعث افتادگی و بسته نشدن درب یخچال می‌شود!

اگر کار از کار گذشت و  به دلیل سنگینی در، لولاها مشکل پیدا کردند، باید به فکر تعمیر لولای درب یخچال باشید! پس یک پیچ‌گوشتی دوسو یا چهارسو (متناسب با پیچ لولاها) بردارید و تمام پیچ‌ها را سفت کنید. بعد از سفت کردن پیچ‌ها، در را باز و بسته کنید تا از تنظیم درب یخچال کاملاً مطمئن شوید.

شاید ندانید اما گاهی تنظیم نبودن در، مهم‌ترین علت سخت باز شدن درب یخچال است.

بیشتر بخوانید:

حواستان به تراز بودن در یخچال باشد

گاهی ممکن است یخچال به‌مرور از حالت تراز خارج شود، این موضوع یکی از شایع‌ترین دلایل بسته نشدن درب یخچال است. با استفاده از ابزار تراز یا نصب یکی از برنامه‌های ترازسنج روی گوشی‌تان می‌توانید از بابت این موضوع مطمئن شوید! در صورتی که مطمئن شدید در یخچالتان تراز نیست ارتفاع پایه‌های یخچال را تنظیم کنید. اگر هم پایه‌های یخچالتان قابل تنظیم نیستند می‌توانید با استفاده از یک قطعه چوب، مقوا و… این کار را انجام بدهید.

خرابی درزگیر درِ یخچال را دریابید

گاهی نچسبیدن لاستیکِ دورِ در، علت بسته نشدن درب یخچال است، بنابراین باید علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال را بررسی کنید و ببیند این مشکل از کجا آب می‌خورد:

  1. ممکن است درزگیر یخچالتان کثیف شده باشد! اگرچه کثیف بودن درزگیر مهم‌ترین علت چسبندگی درب یخچال  است اما گاهی خرده‌های مواد غذایی مانع از درست بسته شدن در می‌شود.

البته این مشکل با یک مسواک و کمی آب و صابون قابل حل است! فراموش نکنید بعد از تمیزکاری، لاستیک و تمام درزها را کاملاً خشک کنید.

  • احتمالاً قسمت‌هایی از لاستیک برآمده شده‌اند. این برآمدگی ممکن است به دلیل سفت شدن قسمت‌هایی از لاستیک به‌وجود آمده باشد. بنابراین با صابون، وازلین و کمی آب و یا با حرارت سشوار می‌توانید لاستیک را نرم کنید و دوباره آن را جا بیاندازید.
  • لاستیک فرسوده شده است. اگر لاستیک دچار ساییدگی یا پارگی و یا هر آسیب دیگری شده باشد، هیچ راهی به جز تعویض آن ندارید.

یک امتحان ساده می‌تواند شما را از این بابت مطمئن کند. یک برگه‌ی کاغذی را بین در و بدنه بگذارید، در یخچال را ببندید اگر توانستید به‌راحتی کاغذ را بیرون بکشید یعنی وقت تعویض لاستیک رسیده است.

بیشتر بخوانید:

خرابی استوپر، علت سخت باز شدن درب یخچال

علاوه‌بر تنظیم نبودن لولا و یا مشکل پیدا کردن درزگیر، خرابی استوپر هم ممکن است باز و بسته کردن در یخچال را برایتان سخت کند. استوپر قطعه‌ای است که در قسمت پایین یخچال نصب می‌شود که موقع بسته در، آن را به سمت داخل می‌کشد تا در به آرامی بسته شود.

ایراد پیدا کردن این قطعه باعث می‌شود درِ یخچال مثل همیشه و به‌راحتی باز و بسته نشود. پس با تعویض این قطعه می‌‍توانید به‌سادگی مشکل بسته نشدن درب یخچال را رفع کنید.

حرف آخر اسنوا

اگر با مشکلات بسته نشدن صحیح درب یخچال دست به گریبانید احتمالاً با خواندن این مقاله جوابتان را پیدا کرده‌اید، چون ما تمام دلایل ممکن را بررسی کردیم و راه‌حل آن را هم به شما نشان دادیم!

همان‌طور که گفتیم بسته نشدن درب یخچال می‌تواند به علت مشکلات فنی‌ای مثل خراب بودن لولا یا لاستیک دور در باشد و یا علت‌های ساده‌ای مثل پرتعمیرسرا ارائه دهنده بهترین خدمات تعمیر یخچال فریزر

با به کارگیری تکنسین‌های متخصص در حوزه تعمیر یخچال در ابتدا علت بسته نشدن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید پیدا و سپس اقدام به  شما عزیزان در سریع ترین زمان و با مناسبترین قیمت میکند. در این مقاله به یکی از معضلات شایع شما عزیزان یعنی علل بسته نشدن درب یخچال میپردازیم، با ما همراه باشید.

شما میتوانید با شماره  برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید!

علت بسته نشدن درب یخچال

از حدود چند دهه پیش، یخچال‌ها جزو جدانشدنی وسایل و اسباب‌اثاثیه خانه‌ها بوده‌اند. یخچال‌ها از برندهای بسیار گوناگونی در فروشگاه‌ها موجود هستند و خریداران پس از تحقیق و بررسی، اقدام به خرید آن‌ها می‌کنند. اما یکی از علل بسیار شایعی که در استفاده‌های طولانی‌مدت از یخچال‌ها پیش می‌آید، عدم بسته شدن درست درب آن‌ها و یا سخت باز شدن و چسبندگی درب یخچال به قاب درونی آن است. برخی از علت بسته نشدن درب یخچال‌ها قابل تعمیر و برخی دیگر غیرقابل تعمیر هستند. اما با توجه به شیوع زیاد این مشکل، بد نیست تا برای کسب اطلاعاتی کلی درباره درب یخچال با ما همراه باشید.

ابتدا می‌خواهیم به علت بسته نشدن درب یخچال بپردازیم.

علت بسته نشدن درب یخچال متنوع است. ساده‌ترین احتمالی که وجود دارد، گیرکردن و وجود یک شئ خارجی بین درب و خود یخچال است. این شئ بین درب یخچال و قاب درونی آن فاصله انداخته و موجب بسته نشدن درب یخچال می‌شود. حال این شئ ممکن است یکی از مواد غذایی باشد که درون یخچال شما موجود است. یا می‌تواند ناشی از ورود گردوخاک به درون درزهای یخچال و انباشته شدن آن‌ها باشد. یکی دیگر از احتمالات شئ خارجی این است که قفسه‌های درونی یخچال به‌درستی بسته نشده و یا هرز شده‌اند. پس این قفسه‌ها بازمی‌مانند و اجازه درست بسته شدن را به درب یخچال نمی‌دهند. بدیهی است که حل این مسئله بسیار ساده است. کافی است تا شما قاب درونی یخچال و دورتادور درب آن را به‌دقت بازرسی کنید تا اگر شئ ای خارجی وجود دارد آن را از سر راه بردارید. هم‌چنین به نحوه قرارگیری مواد غذایی نیز دقت کنید. ضمن اینکه باید از بسته بودن قفسه‌های یخچال اطمینان حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

حال به علت دوم از علت بسته نشدن درب یخچال می‌پردازیم. این علت بسیار شایع است اما به‌راحتی قابل تعمیر می‌باشد: خرابی لاستیک دور درب و یا همان درزگیر درب یخچال.

اگر به درب یخچال دقت کرده باشید، قطعاً متوجه لاستیکی که دورتادور درب یخچال وجود دارد شده‌اید. این لاستیک‌ها عموماً به رنگ خاکستری و از جنس پلاستیک نرم و قابل‌انعطاف هستند. کاربرد این لاستیک بسیار ساده و درعین‌حال مهم است. این لاستیک باعث می‌شود تا درب یخچال کاملاً به قاب آن چفت شده و هیچ‌گونه هوایی بین آن ردوبدل نشود. یعنی نه هوای سرد درون یخچال به هدررفته و نه هوای گرم اتاق به درون یخچال برود‌. این لاستیک‌ها می‌توانند دچار مشکلاتی از قبیل فاسدشدن، پاره شدن و جدا شدن شده و کارایی خود را از دست بدهند. در این صورت یخچال تعادل دمایی خود را ازدست‌داده و به‌مرورزمان عملکرد آن تضعیف می‌شود.

برای بررسی لاستیک درب یخچال، درب آن را بازکرده و به‌دقت به تمام طول لاستیک نگاه کنید. اگر در ظاهر چیزی به نفع خرابی آن پیدا نشد، یک برگه کاغذ را بین درب یخچال گذاشته و درب را ببندید. حال سعی کنید تا این کاغذ را بیرون بکشید. اگر کاغذ به‌راحتی خارج شود به معنی خرابی لاستیک درب بوده و شما باید لاستیک جدیدی تهیه کنید. اما اگر کاغذ هنگام کشیده شدن پاره شود و یا به‌سختی خارج شود، لاستیک درب یخچال شما سالم بوده و مشکل از جای دیگری است. پس باید به بررسی سایر علت بسته نشدن درب یخچال بپردازید. اگر لاستیک شما تخریب‌شده است لازم است تا لاستیک جدیدی تهیه کنید. لازم به ذکر است که لاستیک فاسد شده یکی از علت چسبندگی درب یخچال نیز می‌باشد. به این صورت که انعطاف خود را ازدست‌داده و به سطح درونی قاب یخچال می‌چسبد. درنتیجه درب یخچال خوب باز نمی‌شود.

علت بعدی از سری علت بسته نشدن درب یخچال، عدم تراز یخچال‌فریزر شما است. شاید به نظر بیاید که تراز بودن وسایل خانه از همان ابتدای چیدمان چک می‌شود و لزومی به بررسی این مورد نمی‌باشد. اما گاهی اوقات عواملی مانند نشست زمین، وزن مواد درون یخچال و … می‌توانند این تراز را بر هم بزنند. برای بررسی تراز بودن یخچال، می‌توانید از اپلیکیشن هایی که به این منظور ساخته‌شده‌اند بهره ببرید. اگر متوجه شدید که یخچال شما تراز نیست، به‌وسیله پایه‌هایی با ارتفاعات متفاوت می‌توانید یخچال خود را تراز کنید. گاهی اوقات با همین عملکرد ساده مشکل بسته نشدن درب یخچال حل می‌شود.

مطالب مرتبط

اما عدم تراز بودن یخچال مختص بدنه آن نیست بلکه یکی دیگر از علت بسته نشدن درب یخچال عدم تراز درب آن است. به این معنی که درب یخچال به یک سمت متمایل شده و به‌اصطلاح دچار افتادگی شده است. از علل این اتفاق این است که لولاهای درب از یک سمت شل شده و یا حتی شکسته‌اند. درنتیجه‌ توانایی تحمل وزن درب یخچال را نداشته و درب دچار افتادگی می‌شود. اما حل این مشکل برخلاف مشکل قبلی کار راحتی نیست. بنابراین پیشنهاد می‌شود تا برای تعویض لولاهای درب یخچال، با تعمیرکاران متخصص تماس حاصل فرمایید. به‌عنوان‌مثال اگر علت بسته نشدن درب یخچال سامسونگ شما لولای درب آن است، با نمایندگی شرکت سامسونگ در شهر خود تماس گرفته و درخواست تعویض کنید. به‌طورکلی تنظیم درب یخچال کار نسبتاً دشواری است. چراکه شما باید ابتدا درب را به‌طور کامل جدا کرده و به بررسی ابعاد آن بپردازید.

علت بعدی در موارد علت بسته نشدن درب یخچال واشر درب است. واشر از جنس پلاستیک است. در استفاده‌های مکرر و یا حتی عدم استفاده طولانی‌مدت، واشر یخچال دچار خشکی می‌شود. لذا در نقاطی بازمی‌ماند و درب درست بسته نمی‌شود.

علت بسته نشدن درب یخچال می‌تواند ناشی از مشکلاتی درون یخ‌ساز باشد. برای بررسی این قسمت باید تمام قطعات مونتاژ شده در قسمت یخ‌ساز را بازکنید. سپس آن‌ها را تک‌تک مورد بازرسی قرار دهید. قطعاتی که نیاز به تعویض و یا تعمیر دارند را جدا کرده و سپس به مونتاژ دوباره آن‌ها بپردازید.

برخی از انواع یخچال‌فریزرها، خصوصاً یخچال‌های ساید بای ساید، در بخش لولا دارای یک کیت دندانه‌ای شکل هستند. وظیفه این قطعه تنظیم سرعت و شدت بسته و باز شدن درب یخچال است. جنس این دندانه‌ها متنوع است اما بیشتر از جنس نایلون می‌باشند.

نحوه کار این قطعه به این شکل است که یک بخش از آن‌ها روی لوله و بخش دیگر زیر درب قرار می‌گیرد. هنگامی‌که شما درب یخچال را باز می‌کنید، دندانه بخش درب روی دندانه‌های بخش لولایی به شما بالا می‌چرخد. به‌این‌ترتیب درب کمی به سمت بالا حرکت می‌کند. پس از بسته شدن درب، دندانه‌های هر دو بخش بار دیگر در هم چفت می‌شوند. اگر هر یک از این دندانه‌ها دچار شکستگی، شل شدگی و یا خم‌شدگی شوند تمام این سیستم به‌هم‌خورده و درنهایت درب به‌راحتی بسته نمی‌شود.

یکی از علل مهم از مجموعه علت بسته نشدن درب یخچال مربوط به این سیستم است.

مطالب مرتبط

علت بعدی درباره لولای درب است. اگر لولایی که درب یخچال روی آن می‌چرخد به‌مرورزمان روان بودن خود را از دست دهد، درب نه‌تنها خوب بسته نمی‌شود، بلکه به‌سختی نیز باز می‌شود. پس اختلال در لولای درب هم جزو علت بسته نشدن درب یخچال و هم جزو علت سخت باز شدن درب یخچال است. اگر مشکل از لولا باشد، شما به‌احتمال‌زیاد هنگام باز و بسته کردن درب یخچال صداهای گوش‌خراشی خواهید شنید.

گاهی این مشکل تنها با اضافه کردن روغن‌های روان کننده‌ای مانند گریس به‌راحتی حل می‌شود. در منابع مهندسی ذکرشده است که حتی با روغن‌های خوراکی نیز می‌توان از خشک شدن و ساییده شدن درب یخچال جلوگیری کرد.

عوارض ناشی از بسته نشدن درب یخچال

۱) فساد مواد غذایی: به علت کافی نبودن سرمای یخچال، مواد غذایی درون آن فاسد شده و قابلیت خود را از دست می‌دهند.

۲) بو گرفتن مواد غذایی ناشی از فساد آن‌ها

۳) صدمه دیدن کمپرسور یخچال: به علت عدم سرمای کافی، یخچال‌فریزر شما مجبور به‌اضافه کاری می‌شود! این به این معنا است که موتور و کمپرسور یخچال برای تولید دمای سرد بیشتر، بیشتر از حد نرمال انرژی‌ مصرف کرده و درنتیجه زودتر دچار فرسودگی و تخریب می‌شوند. اگر موتور یخچال شما از کار بیفتد، شما عملاً مجبور به‌صرف هزینه یک یخچال‌فریزر جدید خواهید شد.

۴) افزایش برفک زدن در فریزر. برفک زدن علاوه بر اینکه نیاز به تمیز شدن دارد، به یخچال شما آسیب خواهد زد و کیفیت مواد غذایی را نیز کاهش می‌دهد.

۵) افزایش مصرف انرژی و افزایش هزینه قبض‌ها.

۶) آسیب به ساختار کلی یخچال.

بررسی دیگر علل بسته نشدن درب یخچال و عواقب آن

یکی از این مشکلات، نچسبیدن لاستیک درب یخچال است.

علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال به عدم‌کفایت آن مربوط می‌شود. به این صورت که پس از گذشت مدت‌زمانی طولانی، لاستیک درب یخچال کیفیت اولیه خود را ازدست‌داده و به‌این‌ترتیب چسبندگی اولیه خود را از دست می‌دهد. سرمایی که با بخشی از لاستیک در ارتباط است این روند را تسریع می‌کند.

یکی دیگر از علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال، تغییر شکل آن به دنبال عدم تراز درب است.

مطالب مرتبط

مشکل رایج بعدی، سخت باز شدن درب یخچال

یکی از علل بسته نشدن درب یخچال می‌تواند ناشی از چسبندگی درب به بدنه باشد. گاهی تجمع مواد غذایی یا مواد زائد و گردوخاک در درزهای یخچال باعث ایجاد محیطی مرطوب و چسبنده در حدفاصل بین درب و بدنه می‌شود. بدین ترتیب درب پس از بسته شدن به‌سختی بازشده و دچار چسبندگی می‌شود. علت سفت باز شدن در یخچال می‌تواند به دلیل ریختن مواد غذایی چسبنده نیز باشد. شاید ساده به نظر برسد اما گاهی مواد غذایی چسبنده به درون درزها راه پیدا می‌کنند و حتی با چشم قابل‌توجه نیستند.

خرابی استوپور نیز می‌تواند از علت چسبندگی درب یخچال باشد. استوپور قطعه‌ای از یخچال است که در بخش تحتانی آن تعبیه‌شده است. این قطعه باعث می‌شود تا هنگام بسته شدن درب، درب به سمت بدنه به‌آرامی کشیده شود. اگر استوپور تخریب شود، پس از بسته شدن درب، درب به این قطعه گیرکرده و سخت باز می‌شود.

تخریب و ازکارافتادن وکیوم درب‌های یخچال نیز از علت سخت باز شدن درب یخچال است.

دلایل گفته‌شده علت سفت شدن درب یخچال نیز هستند.

آموزش تنظیم درب یخچال

در ادامه می‌خواهیم تا آموزشی درباره تنظیم درب یخچال به شما ارائه دهیم. این آموزش ازآن‌جهت سودمند است که گاهی شما به تعمیرکاران دسترسی نداشته و ملزم به تنظیم درب یخچال هستید.

درب یخچال زمانی تنظیم‌شده محسوب می‌شود، که کاملاً هم‌تراز با بدنه باشد. برای تراز کردن درب یخچال، ابتدا گوشی هوشمند خود را که محتوی اپلیکیشن های ترازسنج هستند بر روی بدنه یخچال قرار دهید. عدد ثبت‌شده را یادداشت کنید. سپس همین کار را با درب یخچال تکرار کنید. پس از محاسبه اختلاف تراز بدنه و درب، باید با استفاده از پایه‌های قابل تنظیم و یا شل و سفت کردن لولای درب یخچال است اختلاف را جبران کنید.

گاهی رگلاژ درب یخچال تنها با تنظیم وزن مواد درون درب یخچال انجام می‌شود. شاید ساده به نظر بیاید اما گاهی علت بسته نشدن درب یخچال، و یا لنگر انداختن درب آن به سمتی تنها به دلیل سنگینی مواد درون درب است. پس‌ازاین نکته برای رگلاژ درب یخچال غافل نشوید.

البته توجه کنید که گاهی اوقات عدم تنظیم درب یخچال دلایل پیچیده‌تری دارند که نیازمند بررسی‌های حرفه‌ای‌تر است.

علت اتومات نکردن یخچال این موضوع مسأله‌ای کاملاً طبیعی و نرمال است. معمولاً پس از روشن کردن یخچال فریزر برای اولین بار، دستگاه تا 24 ساعت به صورت یکسره کار می‌کند تا محیط داخلش خنک شود و به دمای مطلوب برسد. در صورتی که این وضعیت تا بیش از 24 ساعت ادامه یابد، حتماً باید علت های اتومات نکردن یخچال فریزر بررسی شود.

گرچه اکثر مشکلات گفته‌شده قابل‌حل شدن هستند، اما به‌ندرت مواردی رخ می‌دهد که تنظیم و تعمیر آن‌ها نیازمند صرف هزینه‌های گزافی است. در این موارد شاید بهتر باشد از گارانتی دستگاه خود بهره ببرید.

تعمیرات انواع یخچال فریزر با تعمیرسرا

مجموعه ما می‌تواند در همه ساعات شبانه‌روز برای ارائه مشاوره رایگان و همینطور ارسال تعمیرکار متخصص به منزل شما در خدمت باشد.

مهم نیست از چه برند یخچال فریزری استفاده میکنید کافیست از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در تماس باشید:

چرا درب یخچال بسته نمی شود؟

اگر درب یخچال به درستی بسته نشود، دستگاه برای تنظیم دمای داخل باید انرژی بیشتری مصرف کند و به موتور فشار زیادی وارد خواهد شد. علاوه بر این ممکن است شاهد برفک زدن یخچال، یکسره کار کردن یخچال و همچنین افزایش مصرف برق باشیم. به همین دلیل لازم است علت بسته نشدن درب یخچال شناسایی و در زمان مناسب برطرف شود.

تقویت آهنربای درب یخچال | رگلاژ درب یخچال

  1. ممانعت یک شی از بسته شدن درب یخچال

برای اینکه مطمئن شوید دلیل بسته نشدن درب یخچال‌، ممانعت یک شی است یا خیر باید به دقت یخچال و درب آن را بررسی کنید.

  • ابتدا مطمئن شوید مواد درون کابین یخچال بیرون نیامده‌اند.
  • سپس مواردی که درون درب یخچال و حاشیه درب یخچال قرار دارند را چک کنید.
  • در نهایت از بیرون نبودن جامیوه‌ای، قفسه‌ها و طبقات اطمینان حاصل کنید.

تعمیر تخصصی یخچال فریزر خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته

  1. پر بودن بیش از حد درب یخچال

سنگین بودن درب یخچال از دلایل دیگر درست بسته نشدن آن است. مواردی که درون درب یخچال گذاشته‌اید را بررسی کنید. ترجیحا اقلام سنگین، بطری‌ها، گالن‌های نوشیدنی را به درون کابین یخچال منتقل کنید تا به سبک شدن درب کمک کرده باشید.

  • ممکن است به علت سنگین بودن درب یخچال، لولاها مشکل پیدا کرده باشند.
  • به اکثر لولاها می‌توان از بالا و پایین یخچال دسترسی داشت.
  • با پیچ گوشتی دو سو، چهار سو یا ابزار مناسب، همه پیچ‌های لولا را سفت کنید.
  1. تراز نبودن یخچال

گاهی ممکن است علت بسته نشدن درب یخچال، تراز نبودن آن باشد. اگر دستگاه تراز نباشد، وزن دستگاه به جای پایه‌ها به درب وارد می‌شود.

برای اینکه تراز بودن آن را بسنجید:

  • باید از ابزار تراز استفاده کنید یا نرم‌افزار تراز را روی تلفن همراهتان نصب کنید.
  • ابزار تراز یا موبایل را روی یخچال (نه درب آن) قرار دهید، اگر حباب در وسط قرار نگیرد باید یخچال خود را تراز کنید.
  • اگر پایه‌های یخچال‌ قابل تنظیم‌اند که از این طریق برای تراز کردن یخچال اقدام کنید، در غیر این صورت با استفاده از اشیائی مانند چوب، مقوا و… یخچال را تراز کنید.
  1. خرابی لاستیک درب دور یخچال

لاستیک درب یخچال می‌تواند دچار مشکلات گوناگونی شده باشد که هر کدام می‌تواند علت بسته نشدن درب یخچال باشد:

  1. درزگیر درب یخچال در قسمت‌ هایی برآمده یا سفت است

تمامی بخش‌های لاستیک درب یخچال را به دقت بررسی کنید تا قسمت‌های برآمده و جدا شده از چارچوب درب را بیابید. اگر بخش‌های جدا شده از درب حالت برآمدگی و سفتی داشتند می‌توانید از مخلوط صابون و آب یا وازلین استفاده کنید.

استفاده از حرارت سشوار نیز می‌تواند به نرم شدن لاستیک کمک کند. ممکن است علت جدا شدن آن قسمت‌ها از بین رفتن چسبندگی یا شل شدن پیچ‌ها باشد، برای محکم کاری چسب آن بخش‌ها یا سفت بودن پیچ‌هایش را بررسی کنید.

  1. لاستیک درب یخچال کثیف شده است

برخی مواقع وجود گرد و غبار و کثیفیپ روی درزگیر می‌تواند باعث شود که درب به درستی بسته نشود. مسواکی را به مخلوط آب و صابون آغشته کنید و تمام لاستیک را تمیز و سپس با حوله خشک کنید.

  1. لاستیک درب یخچال فرسوده شده است
  • اگر درزگیر درب یخچال در چند قسمت از حالت کیپ بودن خارج شده باشد یا به طور کلی کهنه و فرسوده شده باشد وقت تعویض آن رسیده است. برای اینکه بدانید زمان تعویض لاستیک درب یخچال شما رسیده است این تست را انجام دهید:
    یک کاغذ بین درب یخچال و بدنه آن قرار دهید و درب را ببندید.
  • اگر به راحتی توانستید کاغذ را بیرون بکشید پس لاستیک درب فرسوده شده است.
  • اگر نتوانستید کاغذ را بیرون بکشید یا اینکه کاغذ پاره شد پس لاستیک درب یخچال سالم است.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات تخصصی و فوری کاراباما امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب)

کلام پایانی

اگر درب یخچال به درستی بسته نمی‌شود، ابتدا بررسی کنید لاستیک دور درب سالم باشد و مانعی میان درب و یخچال قرار نگرفته باشد. همچنین بررسی کنید درب بیش از حد پر نباشد و دستگاه نیز تراز باشد. اگر دلیل بسته نشدن درب یخچال فریزر، خراب شدن لاستیک دور درب باشد، برای تعویض آن به مراجعه کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا