علمی و پزشکی

عکسl تصویر روز ناسا: قرص آتشین ماه بر فراز سیسیل!

در تصویر روز ناسا، ماه کامل را بر فراز شهر تاریخی سیسیل می بینیم. برای ساکنان نیمکره شمالی، ماه کامل سپتامبر (شهریور) زمان برداشت است. ماه کامل در پایان تابستان نشان دهنده نزدیک شدن به اعتدال پاییزی است. هر چه به سمت پاییز و زمستان پیش می رویم ساعات روز کوتاه می شود و به همین دلیل کشاورزان باید زودتر محصول خود را برداشت کنند.

ناسا نام این فیلم را “ماه برداشتبه این دلیل نامیده می شود که کشاورزان می توانند از نور ماه کمک بگیرند و از غروب آفتاب تا طلوع خورشید که نور محیط را روشن می کند به کشاورزی بپردازند.

عکس روز ناسا، ماه بر فراز سیسیل!

ماه تنها قمر زمین است که یک تقریب متوسط ​​است سیصد و هشتاد و چهار هزار کیلومتر دور از آن. هنگامی که ماه کامل در آسمان ظاهر می شود، می توانید تصاویر شگفت انگیز زیبایی از آن بگیرید. در این موارد، ستاره شناسان و عکاسان آسمان شب سعی می کنند تصویری از ماه را با وضوح هر چه بیشتر از منظری استثنایی ثبت کنند.

گاهی حتی یک پدیدهسوپر ماهتوجه مردم را به خود جلب می کند. طبق محاسبات ستاره شناسان، در سال 1401 ما چهار بار ابر ماه را دیدیم. ابرماه در قرارها 26 مه، 24 ژوئن، 22 جولای و 21 آگوست در آسمان ظاهر شد. قبلا در مقالات دیگری تصویری از قرص کامل ماه که در فاصله کمتری با زمین قرار دارد منتشر کرده بودیم.

227227

دکمه بازگشت به بالا