علمی و پزشکی

غلبه بر سرطان با یک روش جدید ایمونوتراپی

آفتاب نیوز:

یکی از بهترین سلاح ها برای مبارزه با سرطان در بدن انسان سیستم ایمنی بدن است. ایمونوتراپی راهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن بهتر سرطان است. محققان انستیتوی فدرال فناوری لوزان (EPFL) روشی جدید و هوشمندانه برای غلبه بر سرطان را کشف کرده اند.

به گفته گیزموگ ، محققان “لنفوم غیر تهاجمی” (NHL) را بررسی کردند که نوعی خطرناک سرطان است. لنفوم غیر تهاجمی در غدد لنفاوی شروع می شود و منجر به رشد کنترل نشده “سلول های B” در سیستم ایمنی بدن می شود.

غلبه بر سرطان با یک روش جدید ایمونوتراپی

محققان دریافتند كه در بیماران مبتلا به لنفوم غیر هوچكین ، پروتئینی به نام كاتسسین S جهش یافته و بیش فعال می شود. این پروتئین به عنوان واسطه بین سلولهای سرطانی و سلولهای ایمنی بدن عمل می کند.

الی ویلیلی ، نویسنده اصلی گفت: “هنگامی که كاتسسین S فعال می شود ، سلول های سرطانی با گروهی از سلولهای ایمنی به نام سلولهای CD4 + كه در رشد تومور نقش دارند تعامل دارند.” شما رانندگی می کنید

محققان رویدادهای مربوط به کاتپسین S در آزمایشگاه و سلولهای اصلاح شده را که ژنهای لازم برای رمزگذاری پروتئین را ندارند بررسی کردند. آنها دریافتند که این می تواند وضعیت تومور را به طور کامل تغییر دهد. مهندسی سلولی باعث شده است که سرطان درست برعکس انجام شود و به جای آلوده کردن سلولهای ایمنی ، این بیماری می تواند حمله کند.

محققان معتقدند که این مطالعه می تواند به تجویز داروهای مهار کاتپسین S برای درمان لنفوم غیر تهاجمی و سایر سرطان ها کمک کند.

الیزا اریکشیو ، محقق ارشد این پروژه گفت: “ما معتقدیم كه كاتسین S می تواند منجر به درمان های قابل توجهی شود و به مبارزه با سرطان كمك كند.”

این مطالعه در مجله Cancer Cell منتشر شد.

دکمه بازگشت به بالا