علمی و پزشکی

چند توصیه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان

روش های مختلفی برای کاهش خطر سرطان وجود دارد و پیشرفت های مختلف در پزشکی باعث کاهش میزان مرگ و میر ناشی از سرطان می شود.

به گزارش مخبران ، علل سرطان بسیار متفاوت است و در همه موارد نمی توان از بیماری پیشگیری کرد. با این حال ، مطالعات بالینی نشان می دهد که در بسیاری از موارد ، با اقدامات پیشگیرانه می توان خطر سرطان را کاهش داد.

جلوگیری از چاقی

داشتن وزن طبیعی راهی م effectiveثر است. نحوه محاسبه وزن طبیعی “شاخص توده بدن” یا BMI است که بر وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) بر قد (بر حسب متر) تقسیم می شود. افزایش این عدد شاخص بالاتر از وزن طبیعی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

یکی از راه های جلوگیری از چاقی خوردن میوه و سبزیجات است. انجمن تغذیه آلمان خوردن میوه و سبزیجات را پنج بار در روز توصیه می کند. سوسیس ، کالباس و گوشت قرمز بسیار فرآوری شده از سال 2015 در لیست “سرطان های احتمالی” قرار دارد.

استفاده از آنتی اکسیدان ها

تحقیقات نشان می دهد که افزودن مواد شیمیایی شیمیایی در سبزیجاتی مانند ویتامین C ، روی ، سلنیوم و مرکبات و کلم بروکلی می تواند به دفع سموم سرطان زا کمک کند. مواد شیمیایی شیمیایی دارای خواص محافظتی در برابر عوامل بیماری زای گیاهی هستند که عملکرد مشابهی در بدن انسان دارند. این مواد روند تخریب خود سلولهای سرطانی را تسریع می کنند.

سیگار کشیدن را ترک کن

مطالعات مختلف نشان داده است که سیگار کشیدن نه تنها خطر سرطان ریه را افزایش می دهد ، بلکه زمینه را برای انواع دیگر سرطان از جمله معده ، دهان ، گلو ، مری ، لوزالمعده ، سرطان مثانه و کلیه فراهم می کند. بنابراین سیگار نکشید ، تنباکو را نجوید و تنفس نکنید و در یک محیط بدون دود کار و زندگی کنید. ترک سیگار خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

اهمیت فعالیت بدنی

فعالیت بدنی ، از جمله خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ، پستان و رحم را کاهش می دهد. افرادی که مسیرهای مختلفی را طی می کنند و ورزش را در برنامه روزمره خود قرار می دهند ، نه تنها سالم هستند ، بلکه به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهند. بهتر است حرکت بدنی بخشی از فعالیتهای روزمره باشد ، به عنوان مثال استفاده از پله به جای آسانسور.

به گفته دویچه وله ، علاوه بر موارد ذکر شده ، تشخیص به موقع سرطان یکی از مهمترین عوامل در درمان موثر و بقای این بیماری است. آزمایش های اولیه همچنین مراحل پیش از سرطان را تشخیص می دهد و سرطان را درمان می کند زیرا رخ نمی دهد. هرچه سرطان زودتر تشخیص داده شود ، شانس بهبودی بیشتر خواهد بود. پزشکان تأکید می کنند که جلوگیری از الکل و استفاده از ضد آفتاب از دیگر عوامل موثر در پیشگیری از سرطان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا