فواید ماساژ با روغن

استفاده از روغن برای ماساژ اعضای بدن می تواند سلامت بدن و ذهن شما را بهبود بخشد. البته تاثیر استفاده از روغن بر روی بدن باعث تغذیه پوست، نفوذ در بدن و بهبود سلامت می شود. بنابراین، اگر فقط برنامه مراقبت روزانه برای مو و پوست خود دارید، بهتر است ماساژ بدن با روغن های طبیعی را اضافه کنید. اما برای افزودن ماساژ روغن طبیعی به برنامه روزانه خود، باید بدانید که کدام روغن ها و کدام روش ها برای این کار مناسب هستند.

فواید ماساژ با روغن های طبیعی چیست؟

روغن درمانی بدن یا ماساژ درمانی بدن با روغن های طبیعی فواید زیادی برای بدن و ذهن دارد، به خصوص اگر به طور منظم و مداوم انجام شود. علاوه بر فواید بسیاری برای پوست، روغن های طبیعی تاثیر عمیق تری بر سلامت داخلی دارند. ماساژ درمانی با روغن های طبیعی عملکرد آبرسانی پوست و تقویت کل را دارد. علاوه بر این روغن مورد نظر به عضلات و جریان خون نفوذ کرده و اثرات قابل توجهی ایجاد می کند.

از مهم ترین فواید ماساژ با روغن های طبیعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدیریت استرس و آرامش

ایجاد حس جوانی و شادابی

در آن سطح قوی تر باشید.

یک خستگی را از بین ببرید

اعصاب را آرام می کند

بهبود گردش خون

درخشندگی و رنگ طبیعی پوست را بهبود می بخشد

افزایش هوش ذهنی

از خواب عمیق تر و بهتر پشتیبانی می کند

کل بدن را تغذیه کنید

امید به زندگی

افزایش انعطاف پذیری عضلات

درمان درد موضعی

بهبود التهاب و تورم

درمان درد عضلانی

خلق و خوی کلی را بهبود می بخشد

بهبود متابولیسم در بدن

آبرسانی و تغذیه پوست

در ضمن ماساژ با روغن های طبیعی بد نیست. بنابراین می توانید بدون نگرانی از اثرات آن، برای مدت طولانی از این روش استفاده کنید.

چه روغن هایی در ماساژ درمانی استفاده می شود؟

هنگام انتخاب روغن های ماساژ، بهتر است با یک متخصص در زمینه محصولات ماساژ و روغن های طبیعی مشورت کنید. با این حال، بسته به نوع بدن شما، روغن های دیگری ممکن است توصیه شود. اما به طور کلی می توان از این دارو برای ماساژ درمانی استفاده کرد:

ترکیب روغن زیما برای درد

این محصول حاصل ترکیب 12 گیاه و عصاره دانه های روغنی است. هر عنصر ترکیب شده در این محصول دارای خواص بوده و چندین عارضه فیزیکی را درمان می کند. ماساژ بدن با روغن مخلوط درد زیما برای تسکین سردرد، گرفتگی و اسپاسم عضلانی، درد عصبی و حتی درد ناشی از بیماری‌های خاص است. علاوه بر این، عوارض بیماری هایی مانند آرتریت و روماتیسم، پا و کمر درد، ام اس و سرطان با استفاده منظم از این محصول بهبود می یابد.

روغن اسطخدوس

این روغن برای بهبود عملکرد سیستم عصبی، بهبود کیفیت خواب، تسکین درد و بهبود سلامت سیستم ایمنی مفید است. روغن اسطوخودوس نقش مهمی در ماساژ درمانی دارد و درمان بی خوابی مزمن است. در واقع علاوه بر خواص ماساژ معمول این محصول با روغن های طبیعی، رایحه آن می تواند تنش و استرس را به حداقل برساند و بدن را برای خواب آماده کند.

جالب است بدانید که دو ترکیب اصلی اسطوخودوس یعنی لینالول و لینالیل استات به راحتی جذب پوست می شوند و به سرعت سیستم عصبی مرکزی را شل می کنند. این عمل به مغز شما کمک می کند تا از حالت استرس به حالت آرام تغییر کند. این فرآیند به شما کمک می کند تا عمیق بخوابید. پنج دقیقه پس از مالیدن روغن اسطوخودوس به بدن، جذب جریان خون شده و شروع به کار می کند.

روغن سیاه دانه

روغن سیاه به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند. اما استفاده از ماساژ می تواند تا حد زیادی مشکلات و دردهای ناشی از این بیماری را بهبود بخشد. ماساژ با روغن سیاه دانه می تواند درد ناشی از آرتریت و روماتیسم، التهاب، دیابت و درد عضلانی را کاهش دهد.

روغن زیتون

به گفته محققان، روغن زیتون نه تنها در آشپزخانه، بلکه در سالن ماساژ نیز یک معجزه است. ماساژ با روغن زیتون علاوه بر تغذیه و آبرسانی به پوست، فواید بی‌شماری برای وضعیت کلی ذهن و بدن شما دارد. از دیگر فواید ماساژ درمانی با روغن زیتون می توان به بهبود دردهای عضلانی به ویژه پس از ورزش، مدیریت استرس، جلوگیری از التهاب و شل شدن شانه ها، گردن و بازوها و پاها اشاره کرد.

روغن آرگان

روغن آرگان به طور گسترده ای در ماساژ درمانی استفاده می شود. فواید این محصول طبیعی به قدری زیاد است که نمی توان آنها را در یک پاراگراف کوتاه توضیح داد. توجه داشته باشید که روغن آرگان یک مسکن طبیعی است که در برابر اسپاسم عضلانی عمل می کند. این روغن خشکی و تیرگی پوست را برطرف کرده و سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد.

کره شیا

کره شی را می توان یک ضد التهاب قوی در نظر گرفت. عناصر آنتی اکسیدانی موجود در این محصول باعث تسکین تورم و جلوگیری از التهاب می شود. کره شی باتر به دلیل بافت خاص خود طعم مطبوعی را ارائه می دهد. علاوه بر این، پوست مواد معدنی مختلفی را از طریق این محصول دریافت می کند و همچنین آبرسانی و تغذیه می شود.

توصیه های عملی در مورد ماساژ درمانی با روغن های طبیعی

اگر می خواهید از ماساژ درمانی به نتیجه مطلوب برسید، باید این روند را به طور مرتب تکرار کنید. انتظار نداشته باشید با چند جلسه ماساژ روغن درمانی دردتان برای همیشه تسکین یابد. بنابراین ماساژ درمانی با روغن های طبیعی را به برنامه مراقبتی خود اضافه کنید.

هر فردی بسته به شرایط ژنتیکی و فیزیکی خود به استفاده از روغن ها در ماساژ درمانی واکنش متفاوتی نشان می دهد. پس بهتر است برای دیدن نتایج صبور باشید و خود را با دیگران مقایسه نکنید.

بهترین روغن برای ماساژ بدن محصولی است که بیشترین سازگاری را با شرایط و نگرانی های جسمانی شما داشته باشد. برای بررسی و شناسایی این روغن می توانید با متخصصان ماساژ صحبت کنید.

دکمه بازگشت به بالا