علمی و پزشکی

نظر مشاورعالی وزیر بهداشت درباره خرید واکسن کرونا

نیوز’نیوزنیوز:

دکتر. محمد اسماعیل اکبری گفت: واکسیناسیون با فناوری RNA اولین بار در جهان است و این فناوری بسیار قدرتمند است ، اما شما می بینید که یک فرد بی سواد یا افراد عادی در مورد واکسن مدرن و واکسن Pfizer صحبت می کنند. ما نباید تقلب کنیم. اینها تبلیغات است. سلامتی همیشه دشمن جهل و تجارت بوده است. چه مقدار از ذهن مردم ما با این ایده ایجاد شده است که اگر ما هزینه واکسن Pfizer را پرداخت کنیم ، نجات خواهیم یافت؟ شما می دانید که رئیس جمهور در این مورد صحبت خواهد کرد. اینها بحثهای فنی نیست.

وی تاکید کرد: باید در دانشکده بحث فنی شود. وقتی این مسائل را در جامعه مطرح می کنند ، می خواهند دیگران را مجبور به کاری کنند. شما دیده اید که دولت ما محکوم است که بگوید 20 میلیون می خرد و برخی از افراد نزدیک به بخش مدیریت نیز واسطه هستند. من این کلمات را دوست ندارم اینها دلالان علمی هستند ، ما بعضی اوقات ناآگاهانه این کار را می کنیم ، این جهل است.

مشاور عالی وزیر بهداشت در پاسخ به این س ofال که آیا یک کارگزار علمی در زمینه مدیریت وزارت بهداشت وجود دارد یا خیر ، گفت: “مناطق مدیریت ملی”. این فیلمی است که فکر کردم یک نمایش در شبکه بهداشت و گزارش تبلیغاتی درباره واکسن های خارجی است. واکسن خارجی در چه مرحله ای است؟ اکنون وارد بارداری عمومی شده است زیرا وقتی به مرحله انسانی می رسیم ، بعضی افراد ، مثلاً 30 ، 50 ، 60 نفر می آیند. ما جوانان و بیماران را از توده مردم جدا می کنیم. جایی ما این تزریق را انجام می دهیم و سه ماه صبر می کنیم زیرا واکسن وارونه نیست ، باید چند سال صبر کنیم.

وی گفت که این قانون اجازه می دهد به زودی تصمیم گیری شود. در عرض سه ماه ، اگر مشکلی ایجاد نکند ، می گوییم سالم است. اگر ایمنی ایجاد کند ، می گوییم قدرت ایمنی دارد اما سه ماه است. پس از آن ، طبق قانون و با حمایت سیاسی ، او مجبور شد که بارداری دیگری را انجام دهد ، که باید چندین میلیون نژاد باشد. می بینید که برخی از واکسن ها به گروه های قومی مانند چینی ها یا روس ها ، اماراتی ها یا بحرینی ها تزریق می شوند و بوقلمون از چین و دیگری به عراق وارد می شود ، زیرا این ورق ها باید ذخیره شوند. هنگام تأیید واکسن ، این موارد هنوز جمع آوری نشده اند. ما نمی توانیم بدن انسان را به مدت سه ماه از نظر بیولوژیکی ضرب و شتم دهیم و ایمنی آن را تقویت کنیم.

اکبری گفت: در ایران 100 سال است که واکسن می زنیم. چه واکسنی برای سرخک ، سرخچه ، دیفتری و کزاز به کودک خود داده اید؟ این واکسن ساخت ایران است. مردم ما به همان اندازه امنیت دارند. سازمان بهداشت جهانی به ما برگه ای نداده است. حتی اگر آنها می دانند که ما کاملا ایمن هستیم. در حال حاضر جزوه سازمان بهداشت جهانی و جهانی در مورد کنترل سرخک در حالی که ایالات متحده و اروپا این کار را نکردند ، داریم. ما تولید نشده ایم.

وی گفت: آنها واكسن ما را خریده و به كشورهای دیگر داده اند اما به ما گواهی نداده اند و هنوز آن را صادر نكرده اند. اکنون آنها به ما گواهی سرخک داده اند اما گواهی تولید به ما نداده اند. در ایران خوشبختانه وی با تلاش جوانان انواع واکسن ها را طراحی کرد. بیشتر آنها توسط واکسن 100 ساله خودمان که ویروس را آلوده کرده است ، پشتیبانی می شوند. در سلامت و ایمنی آن شک نکنید. قبلاً وارد مرحله انسان شده است.

یک مشاور ارشد وزیر بهداشت گفت: من پیر هستم و مبتلا به دیابت و فشار خون هستم ، بنابراین به من تزریق نمی کنند اما به خدا قسم در واکسن در ایران شک ندارم. علیرغم شش مورد مرگ و میر و نوروپاتی محیطی ، مدیران بهداشت باید بدانند چه اتفاقی می افتد وقتی FDA ایالات متحده اعلام کند این موارد با واکسن mRNA ما ارتباط ندارند. احترام زیادی وجود دارد و مردم ما عاشق هستند ، ما باید واکسن بزنیم ، باید بخریم و باید کاری انجام دهیم.

وی گفت: تنها چیزی که می توانم بگویم این است که این واکسن نیامده و شما در یک تاریخ مشخص آن واکسن را خریداری می کنید. همان کاری که ما انجام دادیم ، ما در شبکه بین المللی ثبت نام کردیم و به آنها پول دادیم تا آن را برای ما بیاورند. اما این کمپین مردم را تحت فشار قرار می دهد تا تصمیمات درستی نگیرند. باید ببینیم آیا بهترین مشتری برای این واکسن ها هستیم یا خیر.

اکبری در مراسم امضای قرارداد گفت: “من در حین عمل یک دستگاه رادیوتراپی دارم.” این دستگاه من در شهادت بیمارستان تجریش است و توسط شرکت آلمانی Issues ساخته شده است. صد در صد سلامتی. بیمار من مبتلا به سرطان است و تحت رادیوتراپی است و ما هزینه این دستگاه را پرداخت کرده ایم. هر بار که به شما ایمیل می کنیم چقدر آنها در مورد اومانیسم و ​​اومانیسم صحبت می کنند ما قانون اومانیسم را برای حل مشکلات شما دنبال می کنیم. این به وضوح کثافت آمریکایی است. درباره اون هیچ شکی نیست. برخی از اقلام به راحتی از ایالات متحده وارد می شوند و کاملاً واضح است که از جنرال الکتریک تهیه می شوند ، اما مواد اولیه ای که می توانم در اینجا درست کنم و اینجا درست کنم به من نمی رسد.

دکمه بازگشت به بالا