علمی و پزشکی

آخرین خبرها از واکسن‌های ایرانی کرونا / ۴ واکسن جدید در راه است

رئیس کمیته علمی ستاد ملی کرونا آخرین اخبار مربوط به تولید و آزمایشات بالینی واکسن های تاج ایران را تشریح کرد.

در مصاحبه ای با مخبران ، دکتر مصطفی غنایی وی در مورد واکسن کرونا ایرانی که در مرحله دریافت کد اخلاقی و ورود به یک آزمایش بالینی است ، گفت: واکسن نوترکیب دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی است. واکسن مشترک ساخته شده توسط بانک ملی با فناوری ویروس غیرفعال احتمالاً مجوز Ethics Code را تا پایان ژوئن دریافت می کند و واکسن RNAP (مشابه واکسن مدرن) با فناوری mRNA در اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه در دسترس خواهد بود.

وی با بیان اینکه آزمایش بالینی واکسن ارجاع شده از ژوئن تا جولای آغاز می شود گفت: “ما همچنین یک واکسن مشترک کوآنزیم با ژاپن و استرالیا داریم. این یک کد رفتاری است.” این واکسن با فناوری نوترکیبی ساخته می شود و آزمایش بالینی آن از ژوئن یا جولای آغاز می شود. مرحله اول واکسن در کشورهای دیگر ساخته شده و تحت مجوز کشور دیگری در ایران با عنوان واکسن اسپوتنیک تولید می شود. بنابراین ، 3 یا 4 واکسن دیگر به واکسن های موجود اضافه می شود ، که باعث می شود نمونه کارهای واکسن کشور تا ماه اکتبر متنوع شود.

غنی در مورد مراحل آزمایش بالینی سه واکسن فخرا ، کوپرز و کنجوگا (تولید مشترک انستیتوی پاستور ایران و کوبا) ، اظهار داشت: تصویب شده است ، اما مرحله اول باید به پایان برسد که احتمالاً یک ماه طول خواهد کشید. واکسن های تهیه شده توسط انستیتوی پاستور کوبا و واکسن کوپر در آزمایش های بالینی است و هنوز نتایج دقیق اعلام نشده است.

در پاسخ به س aboutالی در مورد میزان تغییر واکسن ایرانی در برابر ویروس جهش یافته: ابتدا این واکسن مشابه واکسن شرکت رنوپ یا Moderna است که تولید واکسن جدید برای هر جهش حدود دو ماه طول می کشد و ویروس آدنو ویروس بعدی واکسن کار بر روی آنها.

وی در مورد آخرین اخبار مربوط به راه اندازی خط تولید واکسن اسپوتنیک در ایران گفت: Octover قرارداد ساخت دارد و امیدوارم بتوانم طی دو ماه آینده موفق شوم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا