علمی و پزشکیمطالب برتر

نکات ساده برای لذت بیشتر در روابط زناشویی چیست؟

نکات ساده برای لذت بیشتر در روابط زناشویی چیست؟

آمارها در مشاوره روابط زناشویی نشان می‌دهند که اشتیاق و لذت در روابط زناشویی در بسیاری از زوج ها با گذشت زمان کاهش یافته است. اگر متوجه شدید که از رابطه جنسی اجتناب می‌کنید بدانید که تنها نیستید، چراکه تقریبا از هر ۱۰ زن یک نفر در مقطعی از زندگی خود کاهش میل جنسی را تجربه می‌کند.  محققان طی پژوهش هایی ثابت کرده اند که اگر اشتیاق و میل جنسی بدرستی پرورش داده شود، رابطه بین زوج ها می‌تواند تا دهه ها ادامه یابد.

اما این پرورش صحیح نیاز به آموزش و مشاور روابط زناشویی دارد. آنها همچنین مهمترین و اصلی ترین عامل در ارتباطات زناشویی را صمیمیت و شاد بودن در زندگی می‌دانند. در این مطلب قصد داریم به یازده نکته از نکات ساده ای اشاره کنیم که میتواند باعث بهبود روابط جنسی شما و همسرتان شود. شاید در نگاه اول این نکات پیش پا افتاده به نظر برسند ولی شما به دلیل انجام ندادن همین نکات خود را از لذت بیشتر در روابطتان محروم کرده اید.

رابطه جنسی | روابط خانواده

نکات مهم در مشاوره روابط زناشویی

عوامل زیادی هستند که شبانه روز زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده و میل جنسی آنها را کاهش می‌دهند، مانند استرس، کار زیاد، ترس و غیره. اما این موارد نباید رابطه بین زوجین را از بین ببرد. برای جلوگیری از تخریب روابط، نکات ساده ای وجود دارند که با رعایت آنها میتوانید از روابط زناشویی خود لذت ببرید:

۱آنچه که از رابطه جنسی میخواهید برای همسرتان بطور واضح بیان کنید

زمانی که قصد دارید روابط خود را چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی بهبود دهید، برقراری ارتباط کلامی و صحبت درباره این موضوع با همسرتان یک نکته بسیار کلیدی است. نیازهایتان در رابطه را بیان کنید و از این بابت خجالت نکشید، چراکه همین ارتباط خوب باعث ایجاد اعتماد میشود و به پایداری رابطه شما کمک میکند. بنابراین اگر شریک زندگی شما مطابق میلتان در رابطه عمل نمیکند، با او حرف بزنید و خواسته خود را بیان کنید. ممکن است احساس شرم کنید یا حتی فکر کنید همسرتان از این صحبت ناراحت میشود، اما پس از پایان رابطه هر دوی شما از این رابطه رضایت خواهید داشت. عکس این موضوع نیز صادق است. یعنی اگر شریک زندگی شما درخواستی از شما داشت، بپذیرید و آنرا انجام دهید.

۲نقش خود را حین رابطه بشناسید

نکته اول بسیار حائز اهمیت است. اما باید توجه داشته باشید که شما نمیتوانید تمام فشار رابطه زناشویی را بر دوش همسرتان بیندازید تا هر آن چیزی که میخواهید اتفاق بیفتد. شما باید به عنوان یک شریک، نقش خود را به خوبی در رابطه جنسی بشناسید. برای مثال مهم است هر وقت که احساس کردید زمان مناسبی برای رسیدن است، خودتان را به برانگیختگی جنسی نزدیک کنید تا این کار سبب لذت بیشتر خودتان و همسرتان شود. این شناخت میتواند با انجام مشاوره روابط زناشویی کسب شود. سایت مشاوره لیلا علی آبادی به خوبی میتواند شما را در این مسیر هدایت و راهنمایی کند.

۳انتخاب زمان مناسب برای رابطه 

فکر کردن به انجام رابطه جنسی و تمایل به آن، زمانی که خودتان یا همسرتان روز سختی را پشت سر گذاشته اید و یا وقتی که هزاران مشغله کاری و ذهنی دارید نمی‌تواند آنطور که میخواهید شما را برانگیخته کند. پس زمان مناسب را انتخاب کنید. سعی کنید قبل از هر چیزی حس صمیمیت و آرامش را میان خود و شریک زندگی خود برقرار کنید تا احساس خستگی و استرس از شما دور شود و باعث افزایش لذت شما حسن رابطه شود.

رابطه جنسی | روابط خانواده

۴برنامه ریزی کنید

شاید این نکته در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد. اما درست فهمیدید. برنامه ریزی! برنامه ریزی تنها برای درس، کار، مسافرت و دیدار دوستان و خویشاوندان نیست. تعیین زمان مناسب در هفته برای انجام روابط زناشویی به شدت مهم و کمک کننده است. هنگامی که روابط شما و همسرتان کاهش یافته است، یکی از راه هایی که میتوانید آنرا به حالت عادی برگردانید، این است که این روابط را در اولویت زندگی خود قرار دهید. اگر زمان مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید و آنرا روی کاغذ یا جایی در حافظه تلفن همراه خود ثبت کنید، کمک میکند تا شما و همسرتان برای انجام رابطه آمادگی لازم را داشته باشید. بخش بزرگی از دغدغه زوج ها که به وفور در مشاوره روابط زناشویی بیان میکنند، انتظار برای رابطه جنسی و افکار مربوط به آن است. یک برنامه ریزی ساده از قبل میتواند تمام این نگرانی ها و فکرهای بی مورد را حل کند. زوج هایی که زمانی را برای ارتباط با یکدیگر برنامه ریزی می‌کنند، روابط سالم تر و شادتری دارند. لزومی ندارد که این برنامه ریزی هر بار به آمیزش و رابطه جنسی منجر شود. مهم این است که شما و شریک زندگیتان با هم وقت بیشتری را بگذرانید و از باهم بودن لذت ببرید.

۵رابطه را به یک مکان محدود نکنید

لزومی ندارد که روابط خود را به یک اتاق خواب رمانتیک محدود کنید. تنوع در مکان میتواند تجربه متفاوت و هیجان انگیزی را در شما ایجاد کند. زیر دوش حمام، روی کاناپه، داخل آشپزخانه یا هرجایی که شما فکر میکنید برایتان جذاب تر است. حتی اگر قصد خروج از اتاق خواب را ندارید میتوانید با تغییر دکوراسیون داخلی اتاق فضای جدیدی را برای انجام رابطه ایجاد کنید.

۶صمیمیت را بر رابطه جنسی ترجیح دهید

روابط زناشویی تنها محدود به رابطه جنسی نخواهد شد. حتی اگر در مواقعی از زندگی مشترک تان، هدف تنها این مورد باشد، شما نباید تمام انرژی خود را بر روی رابطه جنسی متمرکز کنید. در شرایط مختلف مثل اضطراب، خستگی یا عصبانیت، تمرکز روی رابطه جنسی می‌تواند دشوار باشد. بنابراین بیشتر از اینکه ذهن خود را درگیر این مسأله کنید به فکر برقراری صمیمیت با همسرتان باشید. زوج های که به تازگی ازدواج کرده اند بدلیل وجود صمیمیت زیاد بینشان روابط جنسی منظمی دارند. با گذشت زمان و بچه دار شدن تغییر این میل و صمیمیت طبیعی است اما به هیچ وجه نباید در زندگی از بین برود. حس صمیمیت و عشق بین زوج ها می‌تواند پایداری یک رابطه را تضمین کند. حتی در حین رابطه جنسی شما میتوانید این حس را با اعمالی مانند بوسیدن یا در آغوش گرفتن یا صحبت های عاشقانه با همسرتان، القا کنید. همه این کارها به افزایش صمیمیت بین شما کمک خواهد کرد.

موارد بیشتر برای ایجاد صمیمیت را میتوانید در مشاوره روابط زناشویی لیلا علی آبادی فرا بگیرید.

۷در رابطه عجله نکنید و صبور باشید

برای برانگیختگی جنسی عجله نکنید و صبور باشید. هر چه رابطه شما کوتاه تر باشد احساس لذت کمتری خواهید داشت. سعی کنید قبل از آمیزش، با انجام کارهایی مانند لمس کردن، بوسه، در آغوش گرفتن یا شوخی با یکدیگر از رابطه خود بیشتر لذت ببرید.

 

۸پوزیشن ها و موقعیت های جدید را امتحان کنید

تنوع چاشنی زندگی شماست. این تنوع تنها در لباس یا دکوراسیون خانه یا غذا نمی‌باشد. شما باید این تنوع را در روابط زناشویی خود نیز داشته باشید. بنابراین میتوانید برای تنوع در روابط خود از پوزیشن های متفاوت استفاده کنید و انجام رابطه را تنها معطوف به یک حالت نکنید. شما میتوانید با انجام مشاوره روابط زناشویی در سایت لیلا علی آبادی این موقعیتها را آموزش ببینید.

۹از شروع کردن نترسید

از شروع رابطه نترسید. قرار نیست هر بار منتظر باشید تا همسرتان برای انجام رابطه به شما پیشنهاد دهد. این دفعه شما شروع کنید. پیشنهاد شروع یک رابطه در زندگی زناشویی نشان از ابراز صمیمیت و دوست داشتن همسر است. همچنین این تغییر میتواند نشان دهد که هر دو طرف برای یکدیگر جذاب و مطلوب هستند و این مورد در پایداری یک زندگی بسیار مهم است. علاوه بر این تغییر الگوی شروع رابطه نیز میتواند منجر به تجربه های جدیدتری شود.

۱۰نیازهای خود را بشناسید

مشخص کنید که چه چیزی باعث تمایل شما به برقراری رابطه جنسی می‌شود. این مورد درباره زنان اهمیت بیشتری دارد. زیرا برخلاف مردان که به راحتی تحریک میشوند، تحریک و برانگیختگی زنان دارای روندی تدریجی تر است. اکثر زنان نیاز دارند که آرامش داشته و زمینه را برای صمیمیت جنسی فراهم کنند. برای اینکه نیاز خود را بشناسید، به این فکر کنید که چه چیزی باعث می‌شود که شما احساس آرامش کنید. هنگامی که این نیازها را مشخص کردید و شناختید، حتما آنها را با همسر خود مطرح کنید تا بتوانید با یکدیگر از رابطه لذت ببرید و این لذت یک طرفه نباشد. عدم گفتگو و بیان نیازها نه تنها روی حالات روحی خودتان بلکه روی روابط شما با همسرتان نیز میتواند تاثیر منفی بگذارد. پس از این کار اجتناب نکنید و این موارد را با همسرتان به اشتراک بگذارید.

۱۱در جلسات مشاوره روابط زناشویی شرکت کنید

رابطه جنسی | روابط خانواده

یکی از مهمترین مواردی که افراد به سادگی از آن عبور می‌کنند، شرکت در جلسات مشاوره روابط زناشویی است. بسیاری از زوج ها از روابط صحیح جنسی آگاهی ندارند.این عدم آگاهی سبب نارضایتی طرف مقابل شود. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از کاهش صمیمیت و میل جنسی زوجین مشورت با افراد متخصص است. شما میتوانید برای شرکت در این جلسات به سایت مشاوره مامایی لیلا علی آبادی مراجعه کنید علاوه بر افزایش آگاهی از طریق خواندن مطالب، در جلسات مشاوره روابط زناشویی نیز شرکت کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا