علمی و پزشکی

ویژگی‌های جذاب آیفون که جایشان در اندروید خالی است/ عکس

اپل در کنفرانس WWDC 2023 خود از سیستم عامل جدید آی او اس ۱۷ رونمایی کرد که امکانات و ویژگی‌های جدیدی را به گوشی‌های آیفون می‌افزاید. و مطمئناً اپل در توسعه آن از امکانات اندروید نیز وام گرفته است. اما کپی کردن در دنیای موبایل مثل یک جاده دو طرفه است. این یعنی مطمئناً در آینده توسعه‌دهندگان اندرویدی نیز از امکانات آپدیت iOS 17 الگوبرداری خواهند کرد.

ما در اینجا به بررسی قابلیت‌ها و امکاناتی از آپدیت آی او اس ۱۷ خواهیم پرداخت که به‌اعتقاد ما گوشی‌سازان اندرویدی باید آن‌ها را به محصولات خود بیاورند.

۱. هشدار محتوای حساس

ویژگی‌های جذاب آیفون که جایشان در اندروید خالی است/ عکس

یکی از مورد توجه‌ترین امکانات آی او اس ۱۷ هشداردهنده محتوای حساس است. این یک گزینه وسیع است که عکس‌ها و ویدیوهایی با برچسب حساس (مثل عکس‌های برهنه یا خشن) را پیش از آنکه تصمیم به دیدن بگیرید، تار می‌کند. این ویژگی در اپلیکیشن‌های Messages، AirDrop، FaceTime و اپلیکیشن‌های متفرقه کار می‌کند. ما امیدواریم یک روزی که این گزینه را در اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز ببینیم.

۲. پشتیبانی از پروفایل‌ها در مرورگر وب

ویژگی‌های جذاب آیفون که جایشان در اندروید خالی است/ عکس

یکی دیگر از امکانات سیستم عامل iOS 17، اضافه شدن پشتیبانی از پروفایل و حساب‌های کاربری به مرورگر وب سافاری است. این بدان معناست که شما می‌توانید پروفایل‌های مستقلی را برای کار یا وب‌گردی شخصی خود تعیین کنید تا هر کدام از تاریخچه جستجو، رمزعبور، کوکی و غیره مختص به خود برخوردار باشند.

مدت‌هاست که گوگل نیاز دارد امکانات دسکتاپی بیشتری را به نسخه اندرویدی مرورگر Chrome اضافه کند که یکی از آن‌ها، پشتیبانی از پروفایل‌ها است. ما امیدواریم که گوگل هم از این ویژگی سافاری اپل الگوبرداری کند و آن را به مرورگر اندرویدی خودش بیافزاید.

بیشتر بخوانید:

۳. قابلیت Check In

ویژگی‌های جذاب آیفون که جایشان در اندروید خالی است/ عکس

بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند از قابلیت اشتراک‌گذاری زنده موقعیت مکانی اپلیکیشن‌هایی مثل واتساپ و تلگرام استفاده می‌کنند. اما چنین ویژگی در خود سیستم عامل اندروید وجود ندارد. حالا اپل این قابلیت را همراه آپدیت iOS 17 به آیفون‌هایش اضافه کرده است.

وقتی شخصی که دوستش دارید به منزل برود، به‌صورت خودکار پیامی مبتنی بر این که «به خانه آمد»‌ را روی آیفون خود دریافت می‌کنید. سپس این قابلیت از شما می‌خواهد که پاسخ دهید. اگر پاسخی دریافت نشود، موقعیت مکانی، سطح شارژ باتری و وضعیت آنتن‌دهی گوشی شما برای مخاطب خاص‌تان ارسال خواهد شد. ما امیدواریم این ویژگی از طریق گوگل مپس یا حتی سطحی عمیق‌تر، به پلتفرم اندروید هم بیاید.

۴. پوسترهای اختصاصی مخاطبین هنگام تماس

ویژگی‌های جذاب آیفون که جایشان در اندروید خالی است/ عکس

اپل در نسخه جدید سیستم عامل آیفون‌ها، قابلیت تازه‌ای را به‌نام Contact Posters ارائه می‌کند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد عکسی را برای هر مخاطب خود انتخاب کنید تا وقتی تماس می‌گیرد، به‌عنوان پس زمینه صفحه تماس به‌نمایش درآید. شما همچنین می‌توانید به این تصویر جلوه‌های ویژه و متن با فونت و رنگ دلخواه را هم اضافه کنید.

اضافه شدن چنین قابلیتی به اندروید خیلی خوش‌آیند خواهد بود. و مطمئناً شما می‌توانید از آن علاوه بر صفحه تماس پیش‌فرض خود گوشی، در اپلیکیشن‌های واتساپ، تیمز، زوم و غیره نیز استفاده کنید.

۵. قابلیت NameDrop

ویژگی‌های جذاب آیفون که جایشان در اندروید خالی است/ عکس

اشتراک‌گذاری بی‌سیم مخاطبین با شخصی دیگر، چیز جدیدی نیست. پیشتر هم اپلیکیشنی به‌نام Bump وجود داشت که این کار را امکان‌پذیر می‌کرد. علاوه بر این اپلیکیشن‌هایی مثل Popl نیز وجود دارند که با کمک گرفتن از اتصال NFC این امکان را فراهم می‌کنند. اما حالا اپل این ویژگی را با نام NameDrop به خود سیستم عامل اصلی آیفون‌ها آورده است.

فقط کافیست آیفون‌تان را به آیفون یا اپل واچ شخص مورد نظر نزدیک کنید تا اطلاعات شخصی شما مثل شماره تلفن، آدرس و ایمیل به‌همراه عکس شما برای او ارسال شود. گوگل نیز در حال کپی‌برداری از این قابلیت است که احتمالاً در نسخه‌های بعدی اندروید با نام Nearby Share در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

58321

دکمه بازگشت به بالا