علمی و پزشکی

پاکستان بیشترین تعداد مبتلایان به هپاتیت C را در جهان دارد

پاکستان در حال حاضر بیشترین تعداد مبتلایان به هپاتیت C را در جهان دارد.

به گزارش مخبران، بر اساس آمارهای رسمی، حدود 10 میلیون بیمار در پاکستان به این ویروس مبتلا هستند و سوزن های آلوده و خدمات غیربهداشتی پزشکی عامل اصلی ابتلا این افراد به این بیماری است.

بر اساس گزارش مرکز تجزیه و تحلیل بیماری های ایالات متحده (CDA)، نزدیک به نیم میلیون عفونت جدید بین سال های 2015 تا 2021 در پاکستان شناسایی خواهد شد.

مقامات بهداشتی پاکستان نتایج یک تحقیق دو ساله را که به طور مشترک توسط مرکز تجزیه و تحلیل بیماری های ایالات متحده و وزارت بهداشت پاکستان انجام شده است، اعلام کردند.

یک اپیدمیولوژیست گفت: پاکستان اکنون با پیشی گرفتن از چین، هند و نیجریه بیشترین تعداد مبتلایان به هپاتیت C را در جهان دارد.

این بیماری منتقله از طریق خون، که در صورت عدم درمان می تواند عوارض شدید کبدی ایجاد کند، انتظار می رود بر سیستم بهداشت عمومی پاکستان تأثیر بگذارد.

کارشناسان بهداشت می گویند استفاده مجدد از سوزن و سرنگ، انتقال خون غربال نشده، استفاده از تیغ توسط آرایشگران و ابزار جراحی غیربهداشتی در دندانپزشکان از دلایل اصلی شیوع هپاتیت C در پاکستان است.

این کشور دارای یکی از بالاترین نرخ های سرانه IV در جهان است.

یک مقام بهداشتی پاکستان گفت: متاسفانه در زمینه پیشگیری از عفونت ضعیف هستیم. همچنین زنان باردار علیه هپاتیت B واکسینه نمی شوند و در نتیجه این ویروس از مادر به کودک منتقل می شود.

به گزارش یاهو نیوز، سیل های اخیر در پاکستان با آسیب رساندن به نزدیک به 900 مرکز بهداشتی در سراسر این کشور و قرار گرفتن 75000 زن باردار در معرض عفونت، وضعیت را تشدید کرده است.

هپاتیت C معمولاً هیچ علامتی ندارد، اما عفونت مزمن می تواند باعث ایجاد زخم در کبد شود و پس از چند سال منجر به سیروز کبدی شود. در برخی موارد، افراد مبتلا به سیروز نارسایی کبد، سرطان کبد یا عروق بسیار متورم در مری و معده دارند که می‌تواند منجر به خونریزی تا مرگ شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا